Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av D - 14 oktober 2015 22:08

... Hmmm...

 

Det har varit en hård dag idag... Verkligen hård...

 

Redan igår natt.. När jag låg där i sängen och väntade på att somna, så hade jag kommit på någonting att älta ner mig i... Och att störa mig på...

"Jag riskerade att gå in i RödaVeckan, under SAMMA dagar som 27åringen var här... Och det skulle jag INTE orka!".. "Har ingen lust att hon kommer.."...

 

Ja, RödaVeckan är ju i och för sig bara EN av anledningarna till att jag nu tycker att det är JOBBIGT att hon ska komma...

Det är ju sovplatsen...

Jag vill inte att hon ligger i min soffa. Utan jag vill hellre att HON tar sängen.. Och så tar JAG soffan... Vilket jag inte har tagit upp med henne än...

... "Men det borde väl inte vara något problem?"...

 

... Och så är det, det faktum att jag har SAKER jag måste göra innan hon kommer...

Jag har TVÄTTID när hon är HÄR...

Jag behöver STÄDA... Och EGENTLIGEN skulle jag även behöva HANDLA...

 

... Jag känner mig helt enkelt stressad...

Och det känns lite IVÄGEN för VARDAGEN, att hon ska komma redan om ett par DAGAR...

... Det har HELT klart varit för KORTA pauser mellan det sociala, det senaste.

 

Jag klev iallafall som VANLIGT, upp vid nio imorse.

Åt frukost... Och la mig för att sova en stund till...

 

Sedan blev det HemTillGården... och lunch...

Som jag, liksom ALLTID, stressade ihop i pauserna av serien...

 

Jag skrev ett schema för dagarna fram till 27åringen ska komma...

Och har sedan dess, skrivit ALLDELES för många inlägg här på bloggen(och i textsamlingen), som resulterat i stress och röriga känslor... INGEN ordning på NÅGONTING...

... Vilket fick mig att fundera på om jag kanske ska lägga ner bloggandet... för gott...

 

... Kanske blir det LUGNARE inombords, om jag bara kör på mina långa texter, i min egen TEXTSAMLING, istället... Vilket jag inte vet VARFÖR det skulle ske...

Jag menar... Text som text... Eller?

 

Dagen BÖRJADE med... vad jag TROR var premenstruella besvär...

Eller, jag är NÄSTAN helt säker...

Molande värk... Instängda känslor... trötthet... Och verkligen TUNG i hela själen... Kroppen.. Upp till knoppen...

 

... Och att orka med att följa det schema som jag hade lagt upp... kändes tyngre än tyngst. Jag orkade egentligen inte ens lyfta huvudet från huvudkudden...

ÄN mindre, göra någonting som skulle ta TID och energi. TANKEMÖDA...

... Någonting som var TVUNGET att ske inom en viss TID...

 

... Jag kände mig stressad...

Och att ha uppradade punkter, gjorde också att allt verkade så himla MYCKET...

 

... Men jag började ändå...

Började med disken...

Tog två pauser...

 

... Och diskade sedan det sista... Efter "middagen", tror jag...

 

Jag mådde dåligt.

Så.. Där vid middagstid.. Strax därinnan.. tog jag fram min påse med naturella nötter och fröer. En blandpåse... Och åt tills dessa var slut...

Efter det, en kopp varm kakao...

 

... Och så diskade jag det sista jag hade i hoarna...

Jag mådde nu en smula bättre, efter at ha druckit varm choklad...

 

... Det har blivit mycket DATOR, idag...

Jag har läst lite bloggar. Däribland, min egen...

Jag har som sagt, SKRIVIT en del...

... Och jag har kollat mailen...

 

Jag plockade till slut iordning lite grann i lägenheten. Vilket stod på schemat.

Gjorde det lite pö om pö.. Medans jag såg på tv...

 

... Jag bestämde mig dock för att det måste bli NÅGON slags middag idag. Så jag gjorde iordning ett paket snabbnudlar... Och åt dessa medans jag såg på Modus...

... Bättre än ingenting.

 

... Och nu har jag en katsrull och ett kastrullock kvar att diska. Så ska jag dega framför tv:n tills jag orkar gå och lägga mig, sedan...

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 14 oktober 2015 19:57

 

Ja. Det var ju NÄSTAN alla punkter, iallafall.


... Jag har en kaotisk känsla i huvudet...

Men dagens tidigare... tyngd, har iallafall lättat lite grann :)


... Får se om jag bloggar ikväll innan jag lägger mig.

Av D - 14 oktober 2015 14:03

Det känns tyngre än vad jag hade önskat...

Idag vore det önskvärt att BARA ha diskningen på schemat...

Hade velat dela upp den på tre gånger... Och då är det ändå inte särskilt mycket disk!


Energin...

... Blir nog stressad av att ha en hel dag på schema, också... Men hade jag INTE haft det, hade jag istället legat och gjort ingenting. Medans jag kände mig "dålig" för att jag hade "såå mycket som jag behöver göra"...

... En dag som denna...

 

Missade ett "g", ser jag nu...

Av D - 14 oktober 2015 13:19

Tungt att orka komma igång, bara.

Men jag får hålla mig till de utsatta tiderna...

... Låter jag allt vara "för att jag inte orkar", så har jag svikit mig själv.

  

Jag har några minuter på mig att vila :)

Sedan sätter jag igång ;}


Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards