Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av D - 19 oktober 2015 23:03

Min kost idag, har bestått av...

Tre tallrikar ChokoPops med mjölk. Fyra smörgåsar. En kopp varm kakao... En kopp kaffe... och en banan...

Såå långt ifrån vad jag vill och borde äta EGENTLIGEN...

 

Men som sagt. Från och med imorgon, MÅSTE jag börja äta enligt rutiner igen...

Jag mår såå dåligt av att känna den här röran i huvudet, som blir när.. jag inte gör som jag brukar...

Ordning och reda.

 

Dagen idag.

 

Jag SOV bättre inatt. När jag väl somnade...

Det tycks som om jag är inne i någon varannan-natts-sömn, eller något...

 

Klev INTE upp till klockan, imorse. Då jag inte skulle äta någon frukost...

Skulle inte äta någon FRUKOST, på grund av det stök som innfinner sig i köket. På både köksbord, diskbänk, spis och diskhoar...

Det stök som FORTFARANDE befinner sig där...

 

... Men jag MÅSTE ta hand om det IDAG, innan jag lägger mig...

För att annars riskerar jag att också IMORGON, låta dagen bli pannkaka...

... Och jag ORKAR inte en dag till! Nu är det dags för rutiner. Ordning och reda.

 

Jag klev iallafall upp till klockan som ringer vid halv tolv. För att, DÅ var det dags för HemTillGården på kanal 4. Och DET missar jag inte för allt i VÄRLDEN..

Ja, om jag inte måste eller ska HEMIFRÅN, det vill säga.

 

... Någon gång där efter lunchtid, blev det mitt första mål för dagen. Smörgåsar, ChokoPops, och en kopp varm kakao...

 

Bara tv, tv, tv...

Och sedan, skriva i textsamlingen... En LÅNG text, blev det denna gången..

Fick nämligen...

Eller "nämligen" och "nämligen"...

 

... Jag fick ett mess ifrån Bästisen idag...

Hon undrade om jag "lever"...

Och efter det, fick jag ett mess ifrån 27åringen, som skrev att hon tyckte att vi kunde börja träffas hemma hos mig, REGELBUNDET. Sådär varannan eller vartredje helg. Så att JAG slapp vara ensam för mycket. Och HON kunde komma hemifrån lite...

 

Jag har dock inte svarat på NÅGOT av messen...

Jag har känt mig..

Jag har haft för mycket ångest. Känt mig för pressad. Förvirrad... Och instängd i mig själv...

Vilsen... Och inte riktigt vetat NÅGONTING...

 

Jag har känt mig otillräcklig... och handfallen...

Och jag har inte riktigt vetat åt vilket HÅLL jag ska titta...

 

Jag har tittat mer på tv... och skrivit igen, i min textsamling...

 

Jag har funderat lite inredning... Och kollat lite inspiration på nätet...

Känt mig PRESSAD och STRESSAD inför att göra allt som BEHÖVER göras här i lägenheten.. och i livet det självt.

 

... Och så har jag till sist, strukturerat upp disken och slängt lite skräp, i köket...

Så att nu är det bara det långa arbetet kvar... Att DISKA all denna disk. Så att jag orkar(förhoppningsvis) både ÄTA bra, handla, OCH koka lunch-soppa till veckan, imorgon.

 

... Och så har jag skrivit en ny(sort of) matlista över veckan...

Nu måste jag bara färdigställa EXAKTA maträtter. Så att jag vet om det är någonting jag behöver HANDLA imorgon.. FÖRUTOM saker till frukosten.

 

... Ska skriva på VitaTavlan också, att jag ska svara 27åringen och Bästisen.

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 19 oktober 2015 19:49

Oj, vilken kontrast det blev mellan bilderna..

   

Av D - 19 oktober 2015 15:08

     

Det KAN vara ångesten som talar...

Men detta är hur jag uppfattar det hela, nu.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards