Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2017

Tycker inte om..

Av D - 23 augusti 2017 16:25

... Det känns som om jag drunknar. Som en tjock, tät och kvav tyngd inombords, som bara växer och fyller min själ...


...


Jag är trött. Utmattad... och mer lättfrustrerad än på länge...

Jag är nästan aldrig ensam, längre. Och jag börjar, nu, komma in i hur det egentligen känns med sällskap. Hur det egentligen är att ha någon vid sin sida, som inte tänker, gör och känner på samma sätt som en själv... Hur socialt trött och lättirriterad man blir, efter för många timmar vid varandras sida...

Jag hade glömt hur det var, -att ständigt bli uppstressad över de saker som andra gör, bortom ens egen kontroll. Hur det känns när andra "äcklar sig", skräpar ner eller är oförsiktiga... Eller när de har för bråttom och inte tänker efter, i dessa "jätteviktiga" göromål... Eller hur det känns att känna sig arg och otrevlig och därmed bli stressad och ångesttyngd.. -skyldig, stup i ett...


... Jag menar. Jag behöver ju mina pauser. Det gör ju varenda människa.. -Efter ett dygn, är jag socialt slut och vill bara bli ensam....

Men grejen är ju, att jag är beroende. Jag fäster mig vid människor. Börjar känna ett behov av deras trygghet och sällskap... -Det blir som omöjligt att tro på att man kan klara sig ett helt dygn utan dennes sällskap... -Och ingen annan. Nej, ingen annan.. kan ersätta dennes plats, ens för en dag..!


... Men det är jobbigt...

Det är jobbigt att HanSomInteHarEttNamn, ser oss som så mycker mer än bara vänner. Det är jobbigt att han ständigt gör närmanden. Att han hoppas på mer, -och att han tycker om mig, fastän mina tyngder...

... För att, jag är inte attraherad. Inte på det sättet som han hoppas på att jag är. Jag skulle inte kunna tänka mig att kyssas -eller på annat sätt, bli mer intim än vad vi redan har varit... Jag är inte intresserad av hans mun eller kön. Jag är inte intresserad av överdrivet gos, eller hud mot hud... eller att ha honom över eller under mig...

Jag vill bara vara kompis... Och jag tycker inte om hur han står ut med att bli utskälld -och klankt ner på, hela tiden... -Och allt vore bara mycker enklare.. om han kände precis som jag... Om han var jag...


... Jag är trött... men jag vet att vi träffas snart igen... Jag vet att jag, glatt, bjuder över honom, snart igen... -För att, jag är beroende.. trots hans brister...


...


Egentligen borde jag få arbetsförmedlingen kontaktad och se varför jag inte har fått någon handläggare ännu. Jag borde fundera mer, på ifall jag vill fixa en samtalskontakt... Jag borde kontakta EkonomiNissarna på kommunen, om boendestödfakturan som jag inte borde betala "då jag inte haft någon kontakt med dem, och nu inte har boendestöd längre"...

Jag borde bjuda hit 28åringen, då vi inte sett på flera månader...


... Men jag är bara så stressad. Så upptagen.. Så trött... -Slut...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards