Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 26 november 2015

Av D - 26 november 2015 22:39

 

... Det största bekymret är att MÄNGDEN ätbart som jag har hemma, nu under hetsandets tider, är för STOR för att jag ska orka leva flera dagar till.. genom hetsätandets helvete...


... Det hade inte stört mig ALLS lika mycket.. Om jag hade kunnat äta LAGOM...

Av D - 26 november 2015 21:14

...

 

Livet är hårt...

Ja stickigt...

.. Som att kramas med tusen igelkottar...

 

Dessa var inte så många, under min uppväxt...

... Det var ju klart. När de väl kramades, så kramades de riktigt hårt...

... Men de var ändå inte lika närvarande... Lika MÅNGA som de är nu...

 

... Under årens gång, FÖRÖKADE de sig...

Till en början, i långsam takt...

Tills de plötsligt blev bara fler och fler och fler...

 

Starkare och starkare kramar, kunde de ge...

Och nu under vuxen ålder, hänger jag inte alls med...

De är för många. För hårda... Och för STARKA...

... Och med taggar, vassare än NÅGONSIN..!

 

...

 

Jag har problem...

Problemen bankar och slår. Knuffas och hugger...

Brottas och kivas...

 

... Och jag orkar inte MED det längre...

Jag börjar känna mig utmattad. Slut...

Som om jag inte har någonting mer att GE... Inte längre ORKEN att TA...

 

... Och nu vill jag bara VILA...

 

...

 

Det hela, känns som en MARDRÖM...

Någonting, OMÖJLIGT att vakna upp ifrån...

Det spelar ingen ROLL hur många gånger jag nyper mig själv. Eller VEM som GÖR det!

... Det spelar ingen ROLL hur hårt jag gnuggar mig i ögonen... Jag kan ÄNDÅ inte se...

ÄNDÅ inte VAKNA...

 

... Och min VILJA...

Den är för SVAG för att få mig att gå dit jag SKA...

För STARK för att TILLÅTA mig att vända HÅLL...

 

...

 

Men jag ska inte gnälla...

... Okej. För sent för det. WAY too late...

 

Det här är mitt liv. Det är det HÄR jag har skapat.

 

Så. Slutgnällt för ett par sekunder.

 

Nu ska dagen rabblas(och med det, kommer mer gnäll)...

 

...

 

Jag struntade även IMORSE, i frukosten...

Då disken, nu skitigare och mer illaluktande än NÅGONSIN(än igår), fortfarande pryder diskbänk och hoar... Och då det DESSUTOM har åter uppkommit problem med ätandet... Med att ha mat HEMMA... Och med att känna någon som HELST självkontroll åt rätt håll...

 

Klev istället upp till HemTillGården, som jag gör VARJE dag nuför tiden...

 

.. Åt till slut ändå brunch framför tv:n...

Blev mätt... VÄLDIGT mätt... Då jag åt WAY more än vad jag hade BEHÖVT göra..!

... Antagligen stressen och ångesten i att jag inte vet hur jag ska HANTERA ätandet. "Äta eller svälta?"...

 

...

 

Jag SÅG på alla mina serier...

Skrev på VitaTavlan, vad som behövde göras. Och sköt på SÅ sätt, det hela FRAMFÖR mig, ett tag TILL...

 

Jag har gått in i köket och kollat på disken några gånger...

 

... Jag har proppat på smörgås med Nutella...

 

... Jag har suttit vid datorn och spelat Bejeweled...

 

Och jag har skrivit i min textsamling...

 

...

 

Ja-a...

Det kanske var min dag...

Vet inte om det VAR så mycket mer...

 

.. Jag har suttit nerbäddad under filtarna.

Som vanligt, tänt en massa värmeljus i vardagsrummet. För att få upp värmen...

 

...

 

... God natt med er <3

 

 

Av D - 26 november 2015 15:35

Jag tog tyvärr bort två tredjedelar av inlägget. Då jag inte kan kontrollera vilka som läser bloggen...

Men det ligger ju på mig ifrån början. Så att.


Nyss skrivet i min textsamling..

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards