Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av D - 24 oktober 2014 22:25

... Okej. Det verkar inte bli någonting med denna lägenheten heller. Ligger på köplats 2. Och sista svarsdag var idag... Så då var det väl EN *j*vel* innan mig i kön, som ändå ville ha den...

 

Och just nu känns allt bara så HIMLA stressigt och rörigt! Jag vet inte riktigt vart jag har mig själv. Vart jag står i livet. Var jag kommer att TA mig någonstans... Eller OM jag kommer att ta mig någonstans!

... Stress på grund av en flytt som jag inte vill vara med om. Någonting som inte glädjer mig ett JOTA! Jag menar. JAG stannar ju hellre kvar HÄR... Tills jag kan flytta dit där jag vill vara. Ut i det vuxna livet. Och börja leva ett liv som är mig värdigt...

 

Jag vill att livet ska ge mig någonting som jag inte vill leva utan. Någonting som gör att alla alternativ bortom livet, inte ens är att titta mot.

... Jag orkar inte stressa nu. Med att packa och sortera. Slänga och spara... Kämpa som f*n... Klippa skott efter skott... Stressa och oroa mig. Känna press... och samtidigt vara såå psykiskt utmattad...

För att bara ta mig ytterligare ett steg mot ingenstans. Ännu ett ställe att stampa på, i den millånga väntan på livets mening...

 

... Och PÅ det, kämpa med mig själv... MOT mig själv... FÖR mig själv...

... Vilket gör mig ÄNNU mer utmattad!

 

Men glad och pigg. Starkare än jag borde... Tar jag mig igenom det. Dag för dag...

Hoppas. Tror. Väntar. Går mot någonting bättre... Eller sämre.. Det är ingenting som jag ännu vet..

 

Men nog om det :)

Nu tar vi dagen idag. Annars blir inlägget föör långt att orka läsa :P

 

Igår natt. Svårt att sova. Minns jag tänkte "sömntablett" några gånger...

Försökte lyssna på lite radio, när klockan var någon timme efter tolv. Men fanns inget som tilltalade mig..

Ramlade in på en blogg, som jag läste igenom några sidor på, på mobilen.. Intressant. Men förstår inte varför. Inte sådana bloggar som brukar tilltala mig. Svår att läsa, på grund av felstavning och omslängda ord. Osammanhängande text och så vidare.

Men det VAR någonting med tjejen, som tilltalade mig. Kanske hennes sätt att tänka. Hur hon mår. Och vad hon kämpar med(?)...

 

Försökte sova, igen. Klockan var närmare tre. Men fortfarande ingen avkoppling...

... Och så PRECIS när jag börjar känna mig avslappnad en GNUTTA, så hör jag vingar sprätta mot mitt tak(!)... Tänder lampan. Och. Japp. En nattfjärill. Precis däruppe i hörnet, ovanför mitt huvud. Där satt den... Och sov.

Nepp. Det var inte den som lät. Det konstaterade jag när jag såg en till.. Japp. Den sprätte med sina vingar, och dansade vilt däruppe på taket.

 

Satte mig i sängen. Trött. Vågade inte släcka lampan. Otäcka flygfän...

Satte mig i bakhåll... och fångade undan en.

Inväntade nästa. Medans jag även såg en TREDJE! Vart KOMMER de ifrån?! Kollade ventilationen. Och la mig sedan ner i sängen.. Men släppte inte fjärillen med blicken..

Fick även tag på DEN... Och släckte sedan lampan och STRUNTADE i den tredje. Den hade ju ändå inte rört sig ur fläcken, på hela den här tiden.

 

Klev upp när klockan ringde imorse vid kvart i åtta. Kokade gröt på spisen, med kanel i. Vilken inte blev i samma goda konsistens denna gången.. Äppelbitar i det. Och sedan en skvätt mjölk. Även en halv knäcke gick ner. Då jag kände att jag nog hade lite plats kvar.

 

Diska iordning efter mig. Och sedan upp för att sova en stund till..

Klev åter upp, vid tolv. För att äta lunch. Åt en del av en Rågkuse, och drack en kopp kaffe.. 

Sedan blev det lite tv tillsammans med mamma... Om jag inte satt vid datorn först... Jag minns faktiskt inte... Men datorn kan jag berätta om sedan. Vad jag gjort där idag :)

 

Klockan ett, gick jag ut för att hinna klippa lite skott innan pappa kom hem. Då vi skulle fika.

Klippte ett träd... Och då det kändes som om det gick extra fort... Inte lika många skott som det brukar vara, började jag även lite på ett till träd. Förberedde. Klippte bort de översta skotten... Så fortsätter jag med resten nästa gång.

 

In och satte mig vid datorn en stund. Kollade det vanliga. Bland annat, ifall någon hade droppat från lägenheten denna sista svarsdag... Men nope. Tyvärr. Inte heller ännu(i skrivandets stund)...

Läste bloggar. Och kollade blocket...

Och så har jag kollat på gamla videos på min och Xsambons dåvarande vovve. På när han var valp. På när vi tränade vardagslydnad.. Och på när han sprang omkring och lekte med denna weimeranerhunden som vi samtidigt passade..

 

Såg HELT klart vad jag gjorde för fel med honom... Ja, det största och i princip enda problematiska felet jag gjorde med honom... FÖRUTOM att må "hysteriskt" dåligt! Jag TJATADE en himla massa. Fööör mycket! Och jag blev bara så frustrerad på mig själv, nu när jag såg det... Hur orkar man LYSSNA, liksom? VEM orkar lyssna?! ... Men det var nog mycket min psykiska ohälsa i dåläget, som gjorde det också... Jag var överspänd och hade mer ångest än vad jag har idag... Grät i panik, var och varannan dag... Och kände mig bara superduperstressad över hela det vuxna ansvaret...

 

Började längta ÄN mer efter att träffa hund. Bara för att få vara det lugna jag, som jag nu bestämt mig för att vara när jag hanterar hundar... Få fortsätta med det som jag påbörjade när jag var i H*vetets stad hos Brorsan i somras, och "jobbade" lite med hans hund...

 

Middag..

Plocka undan och diska iordning...

Och sedan upp till datorn. Kolla allt igen. Tusen gånger om. Känna... Ja, jag vet inte riktigt VAD jag kände(!)... Det minns jag inte... Men det slutade iallafall med att jag la mig för att slappna av i sängen, och ramlade in på en massa youtube-videos med standupcomedy-liknande scetcher(stavning)...

Låg där och skrattade en stund.. Tills det var dags för fika och film tillsammans med mamma och pappa... Ja, och 14åringen..

 

Jag åt Yoghurt, och frön och nötter. För att det är ju det jag ska göra till kvällarna, nu.. Hoppades på att även orka äta någon godsak... Men magen räckte inte till. Suget efter sötman, fanns där... Men inte matlusten. Då jag var mätt..

Så jag hoppade. Lite osäkert och ångerfullt. VILLE ju ha(!)... Men det blir ju fler chanser.

 

Skrev lite i punktlisteboken. Beklagade mig lite. Och kände orken och hoppet sugas ur mig, som en... Ja, vad man nu kan säga..

 

... Hur länge ska det HÄR livet fortsätta, liksom? När når jag meningen???

Har INGEN lust att kliva upp till ÄNNU en pressad dag av ingenting, imorgon. Men det är ju klart det kommer hända...

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 24 oktober 2014 02:46

Alla dessa j*vla nattfjärillar...

Tre stycken i mitt rum... Och de håller alla till på taket... Där jag inte kan nå dem!


Vågar inte släcka lampan. Vågar inte sova... Usch!

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards