Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av D - 10 oktober 2014 22:14

... Jag undrar om man kanske ska ta och skriva det där inlägget nu. Så att man kan mysa ner sig i sängen och se på serier sedan. Dock så är det lite tråkigt. För att säsong tre av Small Wonder tycks vara i väldigt dålig kvalitet.. Men men. Det går nog ändå :)

 

Igår natt var en väldigt jobbig att. Svårt att sova. Och många sådana här små anteckningar på mobilen, som jag bara gör när jag känner mig sådär extra hjälplös och "ber" frustrerat om saker och ting. Tillexempel olika slags tabletter... Att inte behöva vakna igen. Att hoppa si och så långt fram eller tillbaka i tiden...Eller bara att få somna någon gång.

... Korta anteckningar som bara jag kan se. Men som ändå känns viktiga att få "skrika ut".

 

Såg iallafall som vanligt, på small Wonder. Lyssnade på musik innan jag somnade. Låg vaken en bra stund...

Och vaknade sedan, imorse klockan halv fem. Beredd att kliva upp och äta frukost. Men då jag inte somnade förrän efter tre, kändes det inte som något alternativ.

 

Låg kvar och drog mig, fram tills klockan var elva, och det var dags att kliva upp och gå till bussen.

Iväg jag for..

.. När jag kom in till stan, var det en halvtimme kvar tills mötet skulle vara. Och rastlös som man blir, när man dessutom är lite orolig, tog jag mig en promenad medans jag väntade.

Chansade på tiden. Då jag inte visste hur lång tid den rundan som jag tänkte ta, skulle ta.. Men kom iallafall dit, till 12.20 En tio minuter tidig.

 

Trevlig kvinna kom och öppnade dörren...

Men jag kände mig ändå inte särskilt trygg. Inte så mycket på grund av HENNE. Men jag var nog bara osäker på hela situationen. Jag visste inte vem hon var. Hur hon tänkte eller kände. Jag visste inte hur hon var som person... eller riktigt vad som skulle hända. Sägas och kommas fram till..

Och så blir det ju som vanligt, i sådana här situationer... Att jag sitter tyst och inte finner några ord till alla frågor..

 

Jag svarade dock på en del frågor. Och kände mig rätt så öppen, mot vad jag brukar göra.. Men OJ så spänd jag kände mig! Visste inte vad jag skulle säga. Visste inte vad jag ville... Och kände mig helt enkelt bara pressad mot väggen... Jag tycker INTE om att vara i centrum!

 

... Kändes rätt så hopplöst när jag lämnade byggnaden.. Chansen att kunna få en praktikplats under sådana "tajta förhållanden".. Nej, den är väldigt liten.. Och jag är rädd att jag ska hinna backa igen. Ge upp, innan jag kommer ut någonstans... Och OM jag sedan SKULLE komma ut, är jag rädd att inte våga ALLS... Och då för DEN sakens skull, backa!

 

... Men jag mådde bra. Idag har varit en BRA dag! Jag har MÅTT bra. Och varken tankarna eller känslorna har stört mig något nämnvärt idag. Jag har känt mig lätt och glad. Och jag har kunnat "andas fritt", rent psykiskt. Jag har kunnat SE omvärlden... Ja, med lite klarare ögon än vad jag BRUKAR... Och jag har knappt tänkt på framtiden eller situationen alls.. Vilket var välbehövt! För att de senaste veckorna har varit tyndre än Globen!

 

Efter mötet, tog jag mig iallafall en halvtimmes promenad ner till köpcentret. Då bussen inte skulle gå förrän om en timme..

Köpte godis och bakelse. Drickkvarg och Smoothie. Dextro och tandkräm :P Japp. Behövde tandkräm också :P

Och så FÖRSÖKTE jag köpa ett schampo. Bara ett tillfälligt sådant. Då jag inte vågar använda mitt nuvarande. Är typ rädd att bli flintis till slut. Då håret BOKSTAVLIGT faller som döda flugor!

 

... Men jag hittade inget. Vågade inte chansa. Och blev lite vilt frustrerad på att det inte står den information som jag vill ha, på flaskorna!

Beslutsångest. Och nervöst promenerande fram och tillbaka. Värme och rodnad i ansiktet, på grund av stressen... Och så ut därifrån UTAN schampo.

 

... Men fortfarande på bra humör.

Bussen hem. Och sedan direkt en dusch. För att, SOM jag hade oroat mig för hur jag skulle få chansen att duscha idag, utan att jag skulle behöva visa mig för någon först! Skitig i håret.

Utomhus, döljer ju mössan det...

 

Men det gick bra.

Sedan blev det dator en stund. Lite Colour Chain. Läsa bloggar. Kolla blocket. Lägenheten som jag står i kö till...

Och så en massa sötsaker på sängen.. Japp. SOM jag har ÄTIT idag! Det är ju HELT otroligt! Men jag känner bara att just ätandet bryr jag mig inte om just nu.. Det orkar jag inte. Men från och med imorgon, blir det ändring. Så ska försöka äta upp allt idag.. Annars så lär det spricka.

 

Ringde Xsambon och pratade med honom en stund. Behövde prata av mig lite, om mötet imorse. Och om situationen i det stora hela. Dock på BRA mycket bättre humör, och med BRA mycket lättare känslor än gångerna innan!

Det var nog bara EN gång under samtalet, som jag kände känslorna svämma över lite lätt.. Men det gick snabbt över ;)

 

Middag. Dock väldigt lite. Då jag ätit såå mycket, precis innan!

... Lite mer dator. ColourChain. Redigera en bild, bara på skoj. Måla lite i konturerna och sådär..

Och sedan tv, tillsammans med mamma och pappa. Fika.

 

Nu. Dator igen. Men påväg till sängen, för lite Small Wonder.

En lång och stressig helg framför mig. Händelselös..

Men veckan är inte långt borta ;)

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 10 oktober 2014 22:09

Hade lite kul med bildredigeraren =D

 

Färgsprakande ;P

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards