Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 13 september 2015

Riktig höstkyla

Av D - 13 september 2015 18:57

Jag är såå TRÖTT, att jag skulle kunna somna. Jag fryser... Och jag kan inte koppla av...

 

Så, jag bloggar nu. Eftersom att jag kanske inte orkar det senare ikväll.

 

Imorse efter frukosten, var det första jag gjorde, att svara på mammas mess som hon skickade igår...

Så var DET ur världen...

 

Jag klev sedan upp igen, vid kvart i tolv. Då jag kom på att bussen skulle gå om fyrtiofem minuter, om jag ville in till stan och handla idag...

 

... Så det var bara att börja med lunchen...

Mitti det, ringde 24åringen igen. Hon ringde ju även i förrigår(eller när det nu var)...

... Men inte heller NU, orkade jag svara...

Men den här gången, var det ju också mycket STRESS bakom det. Höll ju på med LUNCH...

 

... Direkt därefter, kom ett mess. "Ring mig :)"...

 

Jag fortsatte med lunchen. Men eftersom att jag blev ÄN mer stressad av att 24åringen ville få kontakt... Jag höll på med lunch... OCH bussen snart skulle gå...

... Ja, så det blev bara en banan mixad i mjölk och lite grädde. Kakao.. Och lite snabbkaffepulver...

"Det fick duga".

 

Jag drog i mig den snabbt. Och sedan ringde jag upp 24åringen... Som inte svarade.

Jag gick iväg till bussen. Lite tidigare än vad jag behövde. För att annars kunde det hända att jag fortfarande pratade i TELEFON när jag skulle passera den ytterst ekande porten...

 

Handlingen som jag hade halvt som halvt planerat för innan jag började med lunchen.. struntade jag nu i...

Orkade inte släpa på isflaskan och shoppingpåsen, om jag inte skulle handla...

 

... När jag sitter på busshållsplatsen och väntar, ringer 24åringen tillbaka...

Hon ville försöka sälja på mig ett tv-abbonemang(stavning)... Som "jag hade funderat på tidigare"...

Vi la på.. Och jag skulle höra av mig "när jag hade kollat upp det mer"(på hennes uppmaning)...

 

Men faktum är att jag inte känner BEHOV av något abbonemang... Jag känner att jag HAR vad jag behöver, i trean, fyran, femman och sjuan... Ja, det är dessa jag kollar på då och då...

Och jag behöver dessutom inte ÄNNU mer att staka upp mitt liv efter, när jag har det svårt som det ÄR, att känna att jag lever.

 

Åkte in till stan.. Det var ruggigt ute idag. Riktig höstkyla, enligt mig...

Och varken promenaden... eller att sitta vid kanalen och stirra, var en särskild njutning...

Men inte heller helt fel.

 

... Sedan åkte jag hem igen... Efter att ha väntat på busstationen i en halvtimme.

 

... Väl hemma, blev det att plocka ner tvätten från linorna, lite hipp som happ. Då och då...

För att, eftersom att jag var hungrig efter den dåliga lunchen, höll jag även på med en lunchmacka och en kopp varm choklad, samtidigt...

 

... Sedan bestämde jag mig, efter en del funderande fram och tillbaka, för att göra en ny soppa. Även om jag hade i frysen. Men jag skulle bara göra EN portion idag. Eftersom att jag aldrig hade testat göra soppa på dessa saker förut. "Och kanske blir det inte gott?"...

 

... Jag hällde i en obestämd mängd frysta grönsaker..

En blandpåse på gröna ärtor, röd paprika och majs... Och så la jag även i två klossar fryst spenat... Kanske en decilliter mjölk och lite vatten...

Och sedan salt(ovärderlig mängd)... Och en del kryddor... Ingen peppar idag...

 

... Ja, och sedan mixade jag bara allt...

Det blev helt okej gott... Kan nog till och med säga att den nu har konkurrerat(stavning) ut spenatsoppan här hemma...

Dock så är fortfarande blomkålssoppan min favorit...

 

Jag åt...

Och sedan har det bara blivit tv...

Jag har inte orkat diska... Och jag har TJATAT på programmet som jag såg, att det skulle ta slut så att jag kunde gå och vila...

 

Klockan åtta blir det Parlamentet, som är ett måste...

Klockan nio, kvällsfika... Och sedan efter det, hoppas jag orka ta tag i disken... Frukost, lunch, middag... Och då.. kvällsmål...

 

... Imorgon MÅSTE jag handla. Så ÄR det bara!

... Eller jag TROR det iallafall... Men KANSKE kan jag skjuta på det tills i övermorgon.

 

... HADE nog inte så mycket mer idag. Inte vad jag MINNS iallafall...

 

Så, jag säger god natt.

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards