Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 5 december 2014

Av D - 5 december 2014 20:21

Sådär.. Nu har internet vilat. Och jag har ätit och druckit te.

 

Jag kan ju säga att det känns hårt.. Just nu är jag inne i en period då allt jag vill är att svälta. Inte äta någonting alls... Och helt enkelt sluta leva..

Ja, jag har kommit in i en period då den enda anledningen för mig att fortsätta kämpa.. Go on with the life, är min familj.. Min respekt, kärlek och hänsyn till dem... Att såra dem på vilket sätt som, är det jag fruktar... avvaktar mest här i livet...

 

Och för dem, måste jag kämpa. Göra mitt yttersta. Och när jag har kommit tillräckligt långt, kanske det också är någonting som jag ser som lönsamt. Ett bra val...

Men just nu, känns det tyvärr inte så.. Framtiden jag ser, är tung och grå... Och även en bra sådan... med alla drömmar jag haft, uppfyllda... Ja, den känns tung.. Och ingenting som jag har energi till... Ingenting som jag har lust att prova..

 

Men det är ju bara nu. För tillfället. Kanske om jag kunde föreställa mig lättare, hur det skulle kännas. Att må bra. Att klara av livets svängar. Och att trivas med tillvaron. GLÄDJAS åt den!

... Men trots att livet inte är någonting som jag vill SE åt. Ge en CHANS, just NU.. Så är det vad jag ska göra. Och om det visar sig att jag är beredd att ge ALLT, för ett BRA liv, då döden "inte finns"... Ja, då ska jag dra in vilken sjukvård eller insats som än kommer i min väg!

... Annars får jag klara det själv. Om jag ska sega mig fram...

 

Men. Dagen idag.

Jag minns inte om jag åt en gång till igår, efter inlägget här på bloggen.. Men det tror jag att jag gjorde.

Sedan gick jag iallafall och la mig.. Segade tills jag somnade. Kände mig småtung i huvudet. Lite smått illamående av tomheten som näst intill ekade i magen. Ont runt bröstkorg... Och... Kan det har varit ryggen(?)...

 

Vaknade sedan imorse. Vid tretiden.. Ville somna om... Men då jag sovit för mycket, fick jag bara ont i ögon och huvud, av att blunda..

Somnade trots allt om en stund.. Och vaknade till, flera gånger till... Innan jag klockan kvart över åtta, fick ett mess från personligt ombud, som frågade om hon skulle komma över..

 

Lite smått skeptisk... Men ja, det kunde hon väl..

Tog en dusch.. Kombinerat bad.. Ja, tänkte ta en snabbdusch. Men då personligt ombud skulle komma någon timme senare istället, så satt jag och badade en stund först... DET var avslappnande! Länge sedan sist. Badade typ varannan dag när jag bodde med Xsambon.

 

Duschade. Drog upp värsta KLUMPEN av hår ur badkarets "avlopp" eller vad det nu heter. Usch. Och knappast att det var JAG som hade gjort det, på två duschar!

 

Efter duschen, la jag mig på sängen en stund.. Men bäddade till slut ner mig under filten. Och inväntade att hon skulle komma.

Hon kom. Pratade. Ja, jag pratade lite grann också.. Men jag mådde ju inte speciellt bra just då.. Näst intill ingen energi.. Oro över dagens storhandling. Att dölja för föräldrarna att man inte äter... Och att orka sig utanför lägenheten. Träffa folk.. Ja, och så bristen på sug att leva(om man nu kan kalla det så :P) ...

 

Efter ungefär en timme, gick hon.. Och jag kände mig nästan ÄNNU mer utpumpad och uppgiven.. ÄNNU mer less på mig själv och mitt bekymmer att komma på en utväg ur livet... som HELT klart inte existerar!

 

Klev i säng igen.. Och sov. Halvsov. I några timmar till.. Ja, jag minns inte när jag klev upp.. Men jag hade länge försökt komma på ett sätt att övertala mig själv att... När jag uppenbarligen inte kan dö, så måste jag ju ändå kunna leva.. Vilket alternativ HAR jag? Med tanke på omöjligheten i det här med att svälta ihjäl och samtidigt finnas där för sin familj(!)...

 

Jag hade redan messat pappa och ställt in dagens storhandling och upphängning av lampor... Mamma hade ringt och undrat hur det var med mig... Ett tre minuters samtal... Så var HON lugn och tillfreds ;)

... Och nu hade jag en gång för alla, tagit mig i kragen, och tvingat ner mig själv i underläge... Okej, det låter sjukt. Men det är ju typ så det är..

 

Annars. Jag har diskat en del under dagen. Svårt att minnas dagsordningen.. Då det varit så rörigt..

Men så har jag ätit. Två gånger, nu på kvällen. Första gången, vid halv fem... Eller om det var sex(?)..

Och jag har sett på några avsnitt av Svensson Svensson, här på youtube, i hopp om att göra av med så mycket surftid som möjligt, nu de sista två dagarna... Och jag har runt nio gb kvar! Känns svårt. Om jag inte ska sitta HELA tiden! Men det är väl skit samma.

 

Ja-a.. Det var nog allt. Oroar mig lite över hur jag ska lyckas köpa hem allt jag behöver, i mat och förbrukningsväg, nu nästa vecka. Då jag vill att det finns hemma när mamma och pappa väl kommer över till veckan... För att jag sa att det var fixat, för att slippa idag...

Men tänkte försöka ta så mycket som möjligt nu på tisdag. Då jag, vad jag vet, ska ha möte med jobbcoachen och personligt ombud då.

 

God natt med er <3

 

 

F*n

Av D - 5 december 2014 19:13

 

Texten kommer ikväll. Väldigt segt internet nu. Det mobila. Och jag har ju använt det ett tag. Så nu låter jag det vila.. Tar någonting att äta sålänge.


Hörs ikväll <3


 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards