Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Hjärnan rullar hundar

Av D - 8 mars 2014 22:55

Hmm. Jag har så mycket annat i huvudet... Jag har varit och är väldigt disträ idag. Efter umgänget med mammas kusins hund igår. Min hjärna rullar hundar. Koppel, selar och hundar. Jag ÄLSKAR verkligen allt som har med hundar att göra! Utmaningen, kunskapen, utforskandet av tillbehör... och kärleken såklart! Jag kan sitta i timmar och bara dagdrömma, fundera och planera. Fastän att jag inte ens har någon hund! Jag kollar olika selar. Undersöker hur man kan sy eget. Letar olika slags koppel. Långlinor. Jag funderar på hur det kunde vara om JAG hade hund. Eller nästa gång som jag får gå ut med en hund. Vad JAG kan uppnå. Vad jag och hunden kan lära oss tillsammans. Hur vårt liv tillsammans hade kunnat se ut. Och... Ja. Vem skulle denna hund vara?

 

Idag har min Xsambo åkt hem. Jag lämnade honom på centralen. Tog en kaffe och kanelbulle på pressbyrån. Satt och väntade på bussen tillsammans. För att sedan krama honom hejdå. Innan vi åkte, väckte jag honom, efter att själv ha duschat och satt igång kaffe. Så åt vi frukost. Satt vid datorn en stund, innan han själv tog en dusch och vi var redo att gå. Och blåste kallt som bara f*n, gjorde det också!

 

Efter att Xsambon satt sig på bussen, började jag promenera längs gatan. Testade en väg som jag aldrig gått på förut och hoppades att även den skulle leda mig till gågatan. Mamma sms:ade. Frågade om jag redan var hemma. Hann precis svara att jag tar halv fem-bussen. Så tutade det bkom min rygg. Mamma och pappa körde förbi mig. Stannade och frågade om jag ville åka med dem hem istället. Så fick vi oss ett gott skratt när vi satt i bilen. Att de skulle råka köra förbi mig på en väg som jag aldrig förr tagit, PRECIS efter att ha sms:at mig om ifall jag kommit hem :P Haha :D

 

Så åkte vi till en godisbutik. Köpte på mig lite godis. Åkte hem. Gjorde varma mackor i ugnen. Blev RIKTIGT goda denna gång! Alldeles lagom frasiga :P Och så till kvällen, har jag kollat lite hundar på blocket. Halvgluttat lite på bloggarna som jag nu när Xsambon varit här, missat såå mycket av. Inte lika kul att läsa då, tyvärr...

 

Och så har jag planterat om min lilla vattenmelonplanta. Den har blivit lång och stark. Trodde ALDRIG att jag skulle lyckas, när det hade gått typ två veckor... Eller mer! Sedan jag planterade dem. Men nu har tre stycken kommit upp! Planterade bara om en av dem. I en stor vit kruka. Får se om den klarar sig. Tycker alltid att det är lite läskigt att plantera om. Allra helst nu är jag har placerat den på ett annat ställe. Kommer inte att stå lika varmt och ljust längre. Men den ska iallafall vattnas lite och ofta. Och så är det typ någon del på plantan, som inte får bli fuktig för att den kan ruttna då. Vet dock inte vilken del det är... Har inte brytt mig om att luska ut det ännu. Men klarar den sig, så klarar den sig ;)

Min stora växt. Fikusen. Den lever iallafall och frodas :) Den trivs superbra där den står. Undrar hur stor den kan bli :P

 

Annars har jag sett på film tillsammans med mamma, pappa, 19åringen och 13åringen idag. Vi såg på "Thor 2". Var helt okej. Men inte riktigt i min smak. Minns jag inte fel, så var ettan bättre.

 

Förövrigt, har jag bara saknat att ha hund idag. Känner mig som en sugpropp mot hundvärlden. Jobbigt, när man inte kan ha hund...

 

Men nu blir det sängen. Hoppas att natten bjuder på lika bra sömn som de senaste nätterna har gjort ;) God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards