Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 januari 2016

Av D - 10 januari 2016 12:53

Idag har det iallafall handlat om mängden mat de har lagt upp. Jag har känt mig otrygg, då jag inte litar på att de gör rätt och följer mitt schema. Vilket har gjort att jag knappt vågar äta.


Och det handlar inte om kalorier. Utan om trygghet. Jag vill äta precis det dietisten har sagt. Då det känns stabilt. Tryggt. Och jag behöver inte fundera.



Nu ska jag och köpa schampo med kp.

Av D - 10 januari 2016 12:33

Det handlar om trygghet.

Allt handlar om trygghet...


Min persfektionism.

Att jag vill äta mig endast mätt och inte mer, handlar om trygghet. Då jag slipper oroa mig över att falla över åt något håll.


När jag är hos mina föräldrar och slipper ansvar, är jag trygg. Då jag inte behöver misslyckas med något som jag strävar efter att uppnå. Och jag slipper äta perfekt... Tänka på vad jag äter. Att äta regelbundet och varierat... Som också handlar om trygghet. "Det ska vara perfekt. För att perfekt kan aldrig bli fel"...

Så, hos mina föräldrar mår jag bra. Ja oftast, såklart.


När jag är på sjukhuset, är jag helt utan ansvar och jag kan överleva utan att tänka. Trygghet.

… Däremot känner jag mig inte helt trygg med prrsonalen. Då de slarvar och glömmer. De tycks inte prata med varandra. Och de alla jobbar på olika sätt och med vad det verkar som, olika information...


När det gäller praktik. Otrygghet.Livet blir för stort. Vardagen för stressig. Hjärnsn för överaktiv... Och jag för osäker på mig själv... och folket runtomkring mig...


… Livet.

Jag vågar inte tro, för att det inte känns tryggt.

Jag har drömmar. Hade mål. Men jag är rädd för hur stort livet ska bli. Och för att inte kunna hantera det. Jag är rädd för självständigheten... Och för att inte lyckas uppnå någonting. Och som perfektionist drssutom, är det otryggt även det.




Trygghet och tillit.

Det är mitt problem.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards