Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Borde vara nöjd...

Av D - 31 juli 2014 22:58

Nu har jag precis gjort ett VÄLDIGT efterlängtat träningspass! "Gjort ett träningspass"... Säger man så?

 

Idag tog jag det lugnt. Väldigt lugnt. Jag joggade i lugn takt och kände knappt att pulsen ökade. Eller det kanske var att ta i. Men jag blev inte i NÄRHETEN av lika andfådd som jag BRUKAR bli! Och var inte i NÄRHETEN av lika svettig som jag hittills har blivit!

... Vilket stör mig. Jag blir bara så orolig och känner mig lat/svag, när jag känner att jag inte tar ut mig själv lika mycket som jag gjort förut. När jag inte får ut lika mycket av träningen och kämpar på lika bra som jag tidigare gjort...

Men samtidigt. Jag borde vara nöjd. Jag joggade HELA tiden! Om än sakta. Upp för uppförsbackar. Ner för nedförsbackar. Långa längan fram och långa längan tillbaka...

... Men var jag latare idag? Eller orkade jag bara mer? Brukar jag bara vara mer stressad annars? Eller brukade viljan att övervinna mig själv, vara starkare? ... Det var nog helt enkelt bara så, att jag hade lust att ta det lugnt idag. Att klara hela rundan, utan att hålla på att dö av andnöd. Och det gjorde jag! Nätt och jämt andfådd... Nätt och jämt svettig. Efter ca 3.8km joggning.

 

Jag borde vara nöjd... Jag tog mig ju ut och tränade iallafall. Kan ju kämpa på lite extra nästa gång, om jag känner att jag vill utmana mig själv mer ;) Så släpp det, kära D. Förstör inte träningsglädjen nu...

 

Försök släppa det...

Nu. Dagen idag.

... Men ångesten inombords, tar bort glädjen i att skriva. Jag vill bara ut och springa igen. Ta ut mig själv ORDENTLIGT! Jag vill DÖ på den sista tiometersslingan! Som jag BRUKAR göra!

 

Har iallafall varit borta med mamma, pappa och 13åringen, hela dagen idag. Vi har varit på museum. Kollat på alla möjliga saker. Ätit god lunch. Fika på det. Gått omkring lite till. Tittat hit och dit...

... Och sedan satt oss i bilen för att åka hem igen.

 

Åt kvällsmål. Och såg på en film.

Och sedan, efter det, bestämde jag mig för att jag bara MÅSTE få träna innan det är försent att hinna innan den Röda Veckan sätter in. Då jag måste vänta i ett par dagar.

Vädret var härligt. Friskt. Och jag längtade ut. Började styrketräna som vanligt. Och sedan ut och springa...

Känner mig missnöjd NU. Men kanske smälter det in. Det SKA ju inte ses som något misslyckande... Jag joggade ju hela biten. Och att jag klarade DET utan någon större ansträngning, betyder ju bara styrka. Fysisk styrka. Den psykiska styrkan hade fått mig att öka takten ännu mer och utmana mig själv! Och det är nog DEN som jag känner att jag svek mig själv med idag! Ingen som helst utmaning bjöd jag på! ... Men jag får hoppas på nästa gång =)

 

Tog en dusch. Där jag duschade noggrannt(ser felstavat ut) utan schampo. Får se hur håret reagerar på det. Men vill inte använda schampo igen. Då jag duschade imorse klockan halv sex när jag vaknade också...

Jo, jag vaknade till, halv sex. Klev upp på stört, då jag fick för mig att jag skulle duscha. Duschade och klev sedan i säng igen. Med rinnande hår, la jag mig på huvudkudden och somnade till i två timmar till. Klev sedan upp och åt frukost...

 

...Med det säger jag god natt. Ska FÖRSÖKA känna mig nöjd över kvällens insats... God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards