Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Vinna över min fula hjärna

Av D - 29 april 2014 23:25

Jahawww... Idag blev en sådan dag...

 

Nej, men den har faktiskt på sätt och vis, varit väldigt bra. Det känns som om jag har fötts på nytt. Att jag nu har fått nya krafter, en klarare syn på mig själv och tillvaron... och att jag nu är beredd att trotsa mig själv och ge livet den bästa chansen jag någonsin gett det ;) Jag ska KLARA det här!!!

 

För att, grejen är den att den senaste tiden har min header här på bloggen, ljugit mig själv och alla andra rakt upp i ansiktet. Jag har ju inte kämpat för ett bättre liv. Inte helhjärtat iallafall. För att den större delen av min själ har lagts ner i att svälta mig själv. Att rasa i vikt till den grad att jag bevisligen kommer att dö inom kort, om ingen skulle rycka in... Ja och det, utan att ens VILJA det! Utan att hitta en anledning...

 

Nej, men nu har jag bestämt mig! Igen. Att jag ska göra ALLT jag kan, för att må bra och nå mitt efterlängtade liv bland mat, godisverkstad, kärlek, hundar och barn! Jag SKA ha det liv som alla i denna världen, är värda att ha! Och INGENTING inom mig, ska få sätta stopp för det! ...

 

Ja. Dagen idag.

Jag åkte som vanligt iväg imorse. Ingen lust. Men ville inte heller äta frukost/lunch. Så jag åkte iväg ändå... När jag kom till stan, gick jag till affären för att se om jag kunde köpa mig någonting. Om inte annat, en dricka och tuggummi. Jag visste ju i princip redan att jag inte skulle få med mig något ätbart ut därifrån. Då jag inte ens lyckats få i mig en liten godis på en cm, som jag försökt med de senaste dagarna.

 

Men ut kom jag därifrån med en Loka och en burk tuggummi... Som för den delen INTE var goda! Sedan gick jag direkt till busstationen för att ta bussen hem. Japp. Som sagt. Ingen lust för stan idag. Väntade i ca en timme, på bussen. Sedan kom jag hem. 

 

En av anledningarna till att jag ville hem tidigt, var att jag ville ge mig själv en chans till att äta frukost. Jag satte mig vid datorn. Vattnade mina blommor, och spelade lite Bejeweled. Försökte samla kraft till mig, att göra iordning en macka med ost och skinka.

Gick ner och satsade högt. "Jag gör iordning den. Så får vi se om jag äter den"... Tog med mig smörgåsen upp på mitt rum... Satt och stirrade på den en stund. Blev slagen av någon tanke... Såg kanske något alternativt liv framför mig. Ett liv som jag kan få... Och började äta.

 

Från och med DÅ, kändes det som om en spärr släppte! Jag blev lättad inombords, och kände mig glad och stark. Jag KLARADE det!!!

Så jag slängde i mig de där två efterhängsna godisarna också. Och sedan lite dextro. Ja, jag tror att jag tog i lite för hårt sådär i början. Åt ett par godibitar till. Och när ångern och missnöjdheten slog till som en blixt från ovan, mådde jag så dåligt att jag åt ÄNNU mer! Bara för att "Skita i allt, och börja om min svält imorgon"... Allt var ju ändå förstört...

 

Jag hamnade i fosterställning i sängen. Deppig och trött. Och efter några bloggningar på min tredje blogg, tog jag återigen nya tag och samlade styrkan till mig själv. "Jag SKA klara det här! Jag SKA vinna över min fula hjärna!"... Men jag behöver struktur på mitt ätande. Så att jag inte får ångest av att äta "hela tiden". Därav schemat =)

 

Idag fick jag mitt intyg också. ÄNTLIGEN! Säger jag bara. Allt var positivt skrivet. Och det ända som störde mig i läsandets stund, var att jag inte skulle kunna praktisera ändå. På grund av min svält och därav svaga kropp...

 

Annars. Jag har ätit :) Sett på tv, kollat hundar på blocket. Kollat lite kläder på datorn, en snabbis... Och ja-a. Det var nog det :) Men en bra dag ;)

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards