Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 17 november 2014

Av D - 17 november 2014 22:10

De är intryck. Saker som fastnar på hjärnan, bara för att de intresserar mig. Saker som jag vill komma ihåg. Är rädd att glömma... Ja-a... Jag oroar mig till och med för beslutsångest... Eller att inte bli nöjd med rätt saker.. Blir jag nöjd så blir jag.. Men jag vill bli nöjd för de framtidsvisioner som jag har just NU.. Med den inredningen och designen.. De möbler och ideér om... Ja, som jag har NU...

 

Befängt(om det nu är rätt ord).. Men SÅ fungerar min hjärna... Jag ser en MASSA fina saker. I butiker och på internet... Vill registrera det i hjärnan. Ordentliget. Behålla bilden, för framtiden.. Då jag ÄNTLIGEN kan köpa någonting liknande.. För att det är ju SÅ jag vill HA det.. Och tänk om jag inte minns... Blir nöjd med någonting annat... "Men är det då JAG?" ...

 

Men vidare.

Jag rabblar dagen idag.. Trots att det känns hårt att blogga just nu. När det är så mycket annat som stör min hjärna.. Men gör jag det INTE, riskerar jag att ångra mig, om sådär ett par veckor... Och så blir det en lucka... Oacceptabelt!

 

Imorse... Efter att ha sett på fler avsnitt av en pjäs som jag påbörjade häromnatten, och ha sovit obekvämt... vaknade jag till klockan, vid kvart i åtta... Men jag klev inte upp. Då jag redan hade ställt in klockan att larma vid tjugo i elva också.

 

Ingen frukost idag heller... Det BLIR så, när jag går och lägger mig efter att precis ha ätit. Ingen matlust liksom. Ingen matlust när jag lägger mig... Och jag har ställt in mig på att hoppa över frukosten.. Så enkelt, liksom.

 

Klev iallafall upp när klockan ringde vid tjugo i elva. Gjorde mig iordning. Tog ett glas apelsinjuice till mina vitamintabletter.. Och traskade sedan iväg till bussen.. Idag var det dags för planering inför praktik, med min jobbcoach.

 

Väl i stan, gick jag direkt in på Åhléns.. Tittade runt lite grann. Och fick inspiration. Inspiration som iochförsig får hjärnan att snurra, rulla tankar, kanske lite fööör fort... Men OJ, så fina saker!

Det är inte ofta jag kollar. Men det...

Ja, det var fint. Såg en MASSA som jag skulle kunna tänka mig att köpa, om jag redan hade bott hemifrån. Men ja.. Det blir svårt att hålla det fast i minnet, enda tills jag får chansen att köpa DET eller något liknande!

... Men nu på kvällen, skrev jag ner en lista med några butiker som HAR sådana saker som jag FALLER för... Så kan jag lugna ner mig lite ;)

 

Men tillbaka.

Efter Åhléns... började jag gå mot platsen där vi skulle ha möte. Men tio minuter kvar... Så jag tog en snabbis in på Hm också... Men. Nej. Inte så intressant, enligt mig.. Jag hade ingen ro till att titta på kläder. Inte idag.. Så jag bestämde mig för att gå upp och ringa på klockan istället. Bara fem minuter tidig ju.

 

Rätt kvinna kom och öppnade. Och vi började direkt.. Jag var inte rädd för att visa mitt tvivel och min mäkta osäkerhet för hela GREJEN med att börja praktisera bland FOLK, och få KRAV på mig(!)... För att det ÄR verkligen så jag KÄNNER.. Jag är inte ens 10% säker på att jag kommer att klara av att göra någonting ALLS där, utan att bara ställa mig halvt paralyserad!

 

Men vi pratade lite. Och försökte göra upp en så bra plan som möjligt. Hon följer mig dit, första gången. Och så FÖRSÖKER vi med att hon går därifrån direkt. För att, hon SA att hon kunde stanna tills tolv... Alltså hela tiden JAG var där... Men samtidigt trodde vi båda två, att det kunde bli svårt för mig att våga mig dit nästa gång då..

Och så nämnde hon, några gånger, att jag måste öva på att säga "hej" när jag kommer. Och att iallafall kunna prata något SÅNÄR... För att andra kunde uppfatta mig som sur annars..

 

Ja. Vi får se hur det går med allt. Kanske går det jättebra också. Känns inte så. Men det är ju inget som jag VET :)

Gick därifrån. Var hungrig. Illamående. Utmattad... Ja. Idag... Ja, de senaste dagarna, har det blivit väldigt tydligt för mig att jag äter för lite. Då jag alltid känner mig tom i magen. Och hungrig.. Ja, och axlarna börjar bli sådär kantiga igen. Ryggen kotig och de här tjocka benen nedanför halsen, sticker ut längre än tidigare...

 

Ja, det känns inte så bra.

Så. In på min standard matbutik.. Efter att ha suttit i stensalen utanför bibblan en stund.. Och köpa mig en lunchsmörgås och lite plocksallad. Ja, lösvikt. Ni vet.

Nu skulle jag ÄTA! Och mätt skulle jag bli. Sedan får det allt bli ORDNING på ätarrutinerna!

 

Så kommer jag ut därifrån. Bänken som jag brukar sitta på, var borta. Gick vidare. Ingen bänk. Ingen bänk... INGEN BÄNK!

Jag var hungrig. Illamående. Och slut på att gå. Jag ville BARA hitta någonstans bortom alla människor, att sitta och ÄTA..

 

Men det blev inte så. Jag gick till busstationen. Ställde mig och väntade på bussen i några minuter.. Och åkte sedan hem. I en ÖVERPROPPAD buss! Där jag fick STÅ upp den första biten! Ja, att stå är inga problem. Jag är ung =) Men FULL buss! Ja, DET är jobbigt! Säkert många som håller med mig.

 

Väl hemma. Direkt upp på övervåningen. Äta min sallad. Vara mätt. Men PROPPA i mig smörgåsen också.. Bli... Ja, frustrerad kanske(?) på mättnadskänslan. Denna PROPPADE känsla... Och därför göra en plus- och minuslista på att VILJA gå upp i vikt och INTE vilja det! För att, nu måste jag bestämma mig! SKA jag gå upp i vikt, så måste jag kämpa fullt ut! Äta mig MÄTT! Och äta regelbundet. Annars får det vara. För att detta mår jag INTE bra av!

 

Att gå upp i vikt, vann stort. Vilket borde betyda att det är dags att koppla bort den västa delen av hjärnan, och börja äta ORDENTLIGT ;) Inte tänka så mycket... Ja, det enda ska vara att jag inte äter sådant som jag VET är uppenbart onyttigt, på vardagarna.. Och att jag äter vid ungefärliga samma tider varje dag... Alltså MÅLTIDER ;)

 

Annars MÅSTE jag försöka slappna av! Det är inte DÖDLIGT allvar, om jag skulle göra lite "fel" då och då :) ... Försök nu, kära D... Sista chansen.. Annars ORKAR jag inte mer!

Upp till 54kilo. Go! Go! Go!

 

Ner för middag, bara 45 minuter senare. Knappt!

INTE HUNGRIG, såklart. Men så visste jag ju att det skulle bli.

... Jag, fortfarande trött. Tyst. Ingen lust att varken TITTA på någon eller föra en konversation... Satt och PETADE i maten. De få riskorn som jag hade på min tallrik. Och den halva hajmalen som även DEN, skulle ner i magen. På ett eller annat sätt..

 

Efter middagen. Upp hit. Mamma skötte disken, även idag.

Bäddade ner mig under filten på sängen.. Satte youtube i ena örat... Och SOMNADE! Stenhårt!

Jag sover ALDRIG med ljud i bakgrunden! Är tv:n på, kan jag inte sova.. Är musik på, samma sak... Pratar eller snarkar någon för mycket... Ja... Då somnar jag inte!

... Men idag. Jodå! Jag måste ha varit RIKTIGT slut ;D

 

Efter sovstunden, var jag piggare. Gladare.. Och mer kommunikativ..

Ner för fika tillsammans med mamma och pappa. 17åringen satt med en liten stund. 14åringen joinade oss, för att se på film...

Och efter filmen, började jag älta inredningsideér och butiker... Snurr, snurr, snurr. Funderingar... Punkter i punktlisteboken...

 

Såg på Dicte, tillsammans med mamma...

Och nu blir det sängen... Ja. Jag tog lite yoghurt nu på kvällen, också. Bara för att fylla på lite.. Illamående, ni vet.

 

Har funderat lite på att kanske börja praktisera på något kontorsjobb istället... Men det är ju bara rädslan och ångesten som talar.. Så.. Jag måste sikta på hunddagiset nu när jag har det inne ;)

... Och så har jag bestämt mig för att INTE ansöka om någon kontaktperson just NU. Då det händer för mycket... Och jag inte vet ännu, om det behövs...

 

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards