Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

En betydelsefull vän <3

Av D - 16 mars 2014 21:26

Vet inte vart jag ska börja. Hur jag ska formulera mig. Jag känner mig bara så tom. Men så underbart glad. Jag känner mig stark, men så konstigt vilsen... Det känns som om livet tar en ny början... Samtidigt som jag fortfarande sitter fast och inte tycks ta mig loss... Jag känner mig så läskad. Så viktig... Så betydelsefull. Jag känner mig som en helt ny människa. En människa som står på egna ben och som ingen vill slå på eller trycka ner. En människa värd respekt...

 

Ja, det är en sådan konstig känsla. Vem är jag? Är det sant att efter allt helvete man har utstått. Efter alla inläggningar, bältesläggningar och tvångsmedicineringar. Efter att ha tvingats vandra inom dessa murar som sjukhuset så fint utgjorde... Är det sant att mitt liv nu kan ta en ny början? Att jag nu är en stark person, värd att lita på? Att jag hädanefter ska kunna vandra genom livet med ett leende på läpparna och huvudet högt?

 

Ja, det finns en tjej som ger mig hopp. På något konstigt vis, får hon mig att känna mig starkare. Hon kämpar och jag kämpar. Och bara genom att finnas där för henne, känner jag mig mer värd som person. Jag har funnit en bra vän. En bloggvän för livet. Vi ska ta oss igenom det här tillsammans. Följa varandra genom våra elektroniska skärmar, och hålla våra tummar för varandras resor... Tack för att du la den första kommentaren. Annars hade vi aldrig "träffats" och kunnat stötta varandra =) Genom våra skärmar, kan vi lära känna varandras person och historia. Kom ihåg att du är värd mycket =)

 

Ja. Nog om det. Konstig känsla, helt enkelt. För övrigt, känner jag mig enbart tom. I en egentlig brist på hopp, släpar jag mig genom vardagen. Jag lever men ändå inte. Gör egentligen ingenting värt att minnas. Och går runt och väntar på att tiden, dagarna ska gå. Väntar på en praktik. På en lägenhet... På ett värdigt liv. Och det går segt... Men fastän det, fortsätter jag kämpa. Håller ut och bara låter dagarna föra mig alltnärmre mitt mål. Första delmålet. Arbetsförmedlingen på Torsdag. Hoppas, hoppas, hoppas det går bra! Hoppas, hoppas, hoppas att de är villiga att lita på mig. Ge mig en chans till en praktikplats. För att det behöver jag :)

 

Och medans jag väntar, sitter jag vid min dataskärm. Vår tv-skärm... Och ägnar mig åt vad jag gör bäst... Skriver. Skriver och skriver. Idag gjorde jag dessutom en ny ritning till en hundsele. Jag försöker göra en ritning på en sele som ska växa med valpen. Men inte lätt att konstruera när man inte har varken stor hund eller valp i närheten :P Det är ju nog så svårt att få alla bitarna på plats, så att det blir ergonomiskt riktigt, ÄNDÅ!

 

Idag har jag även... Ja, vad har jag gjort? Jag har kollat mina växter. Vattnat dem ett antal gånger! Jag har tagit en kort och kall promenad. Inga kommentarer :P Och så har mamma, pappa, 13åringen, 17åringen och jag, sett på några fler avsnitt av "Polisen och pyromanen". Ja, vi såg klart hela idag. Så nästa gång blir det någon annan "Polisen".

 

Ja. Jag har kollat hundar på blocket, också. Annars vet jag inte. Kanske inte var så mycket mer :)

 

God natt med er <3

 

Och kära bloggvän. Jag hoppas att jag inte kommer att skrämma dig med min historia med tiden =)

 

 

 
 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

16 mars 2014 22:34

Underbart skriven text av en underbar vän!
Träffsäkert och går rakt in i hjärtat.

Jag lider med dig för allt som du fått genomlida, men är samtidigt otroligt glad över att du verkar må så mycket bättre idag och får vara hemma. Att se att du är på god väg mot ett bättre liv gör mig glad.

Du ger mig hopp också och att vi finns här för varandra via bloggarna kan göra under för oss båda :)

Jag håller tummarna för dig på torsdag, är säker på att du kommer att få en praktikplats eftersom du så gärna vill ha det :) !! Heja heja D !! Jag fick två praktikplatser via AF. En fixade dem och en hittade jag själv men fick gå via dem pappersmässigt.

Jag är säker på att din historia inte kommer att skrämma mig, min vän. Så det behöver du inte alls oroa dig för :). Min egen historia är inte så lätt den heller.

God natt kära D <3


http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

16 mars 2014 22:42

Tack. Jag ler och är alldeles varm inombords. Dina texter går även dem, rakt in i hjärtat på mig =)

Jo, jag har tagit mig långt. Och jag känner det i hela kroppen. Att med dig vid min sida, kommer vi att ta oss precis så långt som vi vill komma.

Jo. Jag har dock försökt få praktik i snart ett halvår nu. Men ingen tycks våga låta mig försöka. Men kanske kan de hjälpa mig på torsdag. Får hoppas på det bästa ;)

Skönt att höra =) God natt käraste vän :)

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

17 mars 2014 10:43

God morgon käraste vän :)

Självklart kommer vi att ta oss precis dit där vi vill vara ;))

Jag tror & hoppas att du kommer att få en praktik på torsdag eller snart! :))

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

17 mars 2014 12:58

Tack! Och god morgon =) Nu håller vi tummarna för en varsin bra och psykiskt lugn dag ;)

Kram på dig, kära vän =)

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

17 mars 2014 18:06

Ja, det gör vi verkligen :P
Min dag har varit helt okey hittills :)
Hur har det gått för dig? :)

Kram min käraste vän

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

17 mars 2014 18:42

Jo, bra. Om man bortser från hur f*n tråkig den har varit. Men det är ju mitt eget fel :)

Kram på dig, min kära vän =)

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

17 mars 2014 19:55

Aha, aaja tråka är inget kul >.< ..
Men du kanske kan skriva lite intresseanmälan till potensiella praktikplatser eller se någon bra serie?
Har du facebook? Kan vara tidsfördriv och alla de småspelen där :P

Kram till dig fina D :)

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

17 mars 2014 21:53

Jo. Har haft facebook. Men tog bort den för ett tag sedan.

Egentligen är jag inte ute efter något tidsfördriv. Känner mig bara så desperat till att få se om jag denna gången skulle klara av ett arbete. Klara av det vuxna livet... Men det blir nog bra :)

Kram din vän D.

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

18 mars 2014 10:21

Jag är helt övertygad om att du skulle klara det D :)) !

Då känns hela livet annorlunda och man känner att man verkligen gör någon nytta, varje morgon på väg till sitt arbete.

Kram <3

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

18 mars 2014 13:06

Å tack =) Jag ska iallafall göra så gott jag kan. Spricker min hälsa och jag känner att jag inte klarar det, börjar jag väl rida eller någonting istället. Har ändå aktivitetsersättning i två år framåt. Så behöver egentligen inte börja jobba förrens dess ;)

Tack, kära vän =)

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

18 mars 2014 18:56

Ja, det är jag helt säker på att du kommer att göra :)

Man ska inte pressa sig själv för hårt heller, känn efter hur det känns för dig.

Hälsan går alltid först :)

Sen kan man må bättre av att aktivera sig också, via praktik, jobb eller vad det nu kan vara :))

Du är jätteduktig som kämpar o vill testa på!! :)
Jag HEJJAR på dig med ALL min styrka! ;)


http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

D

18 mars 2014 19:01

Tack så mycket, kära vän! Jag kan behöva någon som står på MIN sida, för en gångs skull ;)

Känns skönt att ha dig som vän =) Kram D.

 
lev-i-nuet

lev-i-nuet

18 mars 2014 21:54

Klart, jag kommer alltid att stå vid din sida, sålänge du vill ha mig där :))

Det känns skönt att få vara din vän och ha dig vid min sida med :D
Kram T :)

http://lev-i-nuet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards