Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Duktiga jag :P

Av D - 18 februari 2014 21:08

Seg dag idag. Sådär seg som den blir när man inte kan göra så mycket annat än att vänta. Eller det KÄNNS som om det är det enda jag kan göra iallafall. Det är helt klart det enda jag gör! För att fastän jag VET innerst inne, att jag skulle kunna göra mina dagar såå mycket händelserikare, min vardag såå mycket bättre, genom att bara lämna huset, ta mig ut och träffa folk eller börja med någon rolig aktivitet... Ja, så går jag bara hemma och väntar. Känns inte bra att lämna huset. Det är ju inte DET jag vill. Det jag vill är ju redan igång. Det går bara VÄLDIGT segt.

 

Det jag går och väntar på, är att få komma igång med en praktik. Att få komma ut och arbeta, och så småningom få en egen lägenhet. Så att jag får ett mer självständigt och vuxet liv. Men än sålänge står jag still och stampar. KÄNNS det som iallafall! Men tänker jag efter, så VET jag att jag går framåt, men att jag bara "har valt" att göra det väldigt långsamt. Men faktum är ju att även den som går långsamt kommer framåt ;) ... Så det är bara att hålla ut. Snart SPURTAR jag fram i ilfart, ska ni se :P

 

Jag ser bara fram emot det såå mycket, när jag har ett eget ställe, eget ansvar... ett eget liv, och någon eller något att älska <3 När livet har fått en mening. När jag VET varför jag lever :)

 

Annars. Dagen idag. Idag har som sagt varit en seg dag. Jag har befunnit mig framför datorn och gjort ingenting, hela dagen. Segat som få. Jag har kollat mailen, läst lite bloggar, kollat vovvar på blocket... Ja, och så har jag beställt hem en ny mobil och även en vattentät väska till den. Men då det inte ännu tycks finnas några väskor eller fodral till just den modellen, så fick det bli en som passar till de flesta mobiler sålänge.

Men jag är ju bara så otroligt duktig :P Idag har jag gjort två beställningar... och BÅDA lyckades bli fel på NÅGOT sätt! DÅ är man ju duktig, så säg :D Först beställde jag mobilen. Köpte till 3års garanti (på det året som redan ingick). För att jag tänkte att det kunde vara bra... Men så kom jag på, efter flera timmar, att jag ju skulle ha köpt ett paket och inte bara mobilen. Det fanns ju paketerbjudanden också, som jag redan bestämt jag skulle ha. Så det var bara att skriva till dem och fråga om de kunde ändra beställningen.

Så beställde jag väskan. Och någon timme senare, upptäcker jag att den JAG beställde inte fanns i lager just nu, och att den var vit. Då jag ser en svart likadan som FINNS i lager, vill jag ju hellre ha DEN. Så jag skickar iväg ett mail och frågar om de skulle kunna skicka den svarta istället :P

 

Ja. Virrigt det där med att handla. Tycker inte om att beställa saker, för att man alltid är så efterklok. Men men. Det löser sig nog med detta också. Tids nog ;)

 

Ja. Annars har jag inte gjort så mycket. Mailade min kära farmor idag, och hörde hur det var med henne. Det var länge sedan vi hörde av varandra och jag tänkte att även hon ska få chansen att hänga med i vad som händer i mitt liv. Så nu kan hon läsa denna bloggen ;)

 

Så blev det "Farmen" och "Bygglov", och nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas på någon form av signal som tar mig närmre praktikplats, imorgon ;)

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards