Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av D - 23 februari 2015 23:52

... Okej. Nu är jag trött.. Så ska blogga lite snabbt. Och sedan gå och koppla av någon annanstans. Antagligen köket... HAR ju inte så många andra rum..

Vet inte om jag ska gå och lägga mig alls idag. Då jag ska iväg relativt tidigt imorgon. Och jag har vänt på dygnet... Somnade inte förräns halv sex eller ÄNNU senare, igår!

 

... Men jag ska rabbla dagen idag, iallafall..

Igår... Ja, jag minns inte...

Känns by the way MÄKTA irriterande att alltför sällan kunna minnas vad jag GJORDE natten innan nuför tiden! ...

 

Men jag...

Ja, just det ja..

Jag satt ju inne på tradera i flera timmar igår natt/idag morse..

Gick igenom kategorin "hem och hushåll"... Den perfekta kategorin för mig just nu.. Såklart. Behöver ju MASSOR till lägenheten!

 

Har dessutom budat hem några saker idag.. Bland annat en jättefin bordslampa som jag tänkte hitta en vit shabby chic hörnhylla i trä till, och ställa i köket :) ...

... Har även hittat några fler saker. Men jag tar det lugnt. Då beslutsångesten och osäkerheten blir för mycket att hantera när jag väl får HEM sakerna annars.. Ja, jag kände ju AV det vid vissa saker redan NU, när jag bara KOLLADE..

... Bland annat tvivlar jag en del på en av karaktärsfärgerna i köket.. Efter att ha fått en massa nya intryck av allt vad jag har sett och funderat på att köpa..

 

Men iallafall.

Borstade tänderna och klev i säng vid tjugo i fem, tror jag...

Jag har ett SVAGT minne av...

Nej, så var det nog INTE. Glöm det...

 

Vaknade några gånger imorse... Men var ju såklart såå trött. Efter att inte ha somnat förrän efter halv sex..

Jag skulle ju till stan idag.. Ville handla en MASSA frukt och grönt! Då jag kom på att... Eftersom att jag ändå inte orkar/klarar av att handla råvaror och liknande till att äta hälsosamt, regelbundet och strukturerat. Varierat.. Även fast det känns väldigt viktigt för mig... Så tänkte jag att jag lika gärna, istället för godis och onyttigheter som jag lever på nu, kan börja leva på BARA frukt och grönt sålänge.. Jag menar. Det skadar ju iallafall inte MER än vad en kost på enbart socker och fett gör!

 

... Vaknade sista gången, en halvtimme innan en av bussarna som jag kunde ta, skulle gå... Jag missade den bussen som jag BRUKAR ta.. MIN buss. ... Men raskade mig sedan upp.. Gjorde mig klar.. Budade på de auktioner som jag skulle buda på... och klädde sedan på mig för att med raska steg, ta mig till bussen..

 

... Och gissa vad.. Jag som ALLTID blir tidig. Hur sent jag än går...

Ja, jag kom EN minut innan bussen kom, idag! Japp. Jag.

 

... Väl inne i stan, gick jag direkt till Willys. Det var kallt. Blåste i motvind oh regnade på samma gång... Jobbigt, tänkte jag. Med tunga kassar i båda händerna sedan... Men tänkte ta bussen därifrån, tillbaka till stan...

 

Jag handlade det jag skulle ha.. Utan större bekymmer.. Då jag redan VISSTE i princip vad jag skulle ha.. Min vakna tid i sängen imorse innan jag somnade, gick åt till planering och donande med ny shoppinglista..

Ut igen... Och ca fem minuter senare kommer bussen som tar mig till stan..

Perfekt.

 

En sådan där liten shoppingkorg är ungefär så mycket som jag orkar bära och konka på på bussen, by the way... Jag HAR konkat på MER OCKSÅ... Men det känns bara onödigt jobbigt... GUD vad jag ska ta körkort! När jag väl figurerar ut(om man nu kan säga så) hur man får någonting ALLS gjort på "livsfronten"!

 

... Väl hemma igen...

Nej, just det ja... Kanske ska ta upp det där med bussarna också.. Eftersom att jag gormade lite grann tidigare idag..

... Det var såhär. Att jag kollade, som jag alltid gör, bussarna i min app som jag har på mobilen. Länstrafikens app... Där jag bara skriver in vartifrån och varttill... Fick fram den tidigaste bussresan... och valde som VANLIGT att ta en senare resa. Då den tidigare innebar ett byte fem minuter(bussresa) ifrån mitt hem...

 

Och så kommer det en buss med PRECIS samma nummer... Precis samma text som den bussen som JAG ska ta... om FYRTIOFEM MINUTER! Den står nu där, redo att åka... Jag kliver inte på, eftersom att enligt appen så skulle jag inte kunna ÅKA med den bussen hem till mig, förrän om fyrtiofem MINUTER...

... Men börjar, precis när bussen åker, bli osäker på ifall jag kanske begår ett misstag nu, om jag inte kliver på... Jag menar. Namnet är rätt... Och likaså NUMRET..

 

Kollar appen igen... Nej, det ska inte GÅ någon buss hem till mig nu... Så det STÄMMER inte..

Jag förstod ingenting. Och jag kunde inte få grepp om hur bussarna fungerade.. Fanns det två olika rutter men med samma bussnamn och samma bussnummer? Eller åkte den till samma ställe... men att det bara inte stod ute på tidtabellen? ... Något tillfälligt?

 

... Men jag lugnade iallafall ner mig till slut, när jag insåg att jag antagligen hade missförstått att jag hade missförstått den där bussen.. Att det säkert VAR rätt ändå..

Jag följer hädanefter ALLTID bussappen helt enkelt. Inget mer tvivel. Det som står där, är nog vad som gäller...

 

Åkte iallafall hem med nästa buss. Smärtfritt och enkelt. Trots tunga kassar..

Konkade dem sedan den sista biten ner för gatan. Då jag klev av på busshållsplatsen här vid MIG denna gången. Istället för därborta, fyra minuters promenad bort, som jag BRUKAR kliva av(och på) på..

 

Väl hemma. Plocka undan varorna... Och sedan sätta mig, med en del ångest, framför datorn..

Ja, ångest för att jag hade fått ett missat samtal från min syster. 23åringen. Vet inte vad hon ville. Men jag hade ingen lust att varken RINGA eller messa och höra efter...

Och även det faktum att hon kanske ringer snart IGEN... Ja, det störde mig... Gjorde mig spänd och.. Ja. Jag vet inte..

 

Men det är även FLER saker som gjorde det. Vet dock inte riktigt VAD.. Men det har kanske att göra med Tradera. Mötet med Jobbcoachen imorgon. Födelsedagsfirandet på Lördag... Ja. Och diskningen som aldrig blev gjord idag. Då det blev lite stressigt. Och sedan blev jag för trött...

 

... För övrigt. Jag har ätit godis idag. Imorgon ska jag göra smoothie av frukten och yoghurt bland annat. Så tog någonting enkelt idag..

Sedan te. Och efter det, smörgås och kaffe...

 

Jag har sett på några fler avsnitt av Vloggen som jag följer.. Jag har betalat de artiklar jag har vunnit från tradera...

Och jag har suttit en stund och löst korsord...

Och nu på kvällen, har jag kollat fler artiklar under kategorin "hem och hushåll" på tradera...

 

Ja-a... Det var nog det.. God natt med er <3

 

 

Av D - 23 februari 2015 18:36

 

Storhandling.

Födelsedag.

Telefonsamtal.

Handling till lägenheten.

Hushållssysslor...

Äta/inte äta...


... Ja, jag försöker komma på vad det är som stressar och tynger mig...

... Men jag vet inte... Kommer kanske fram i kvällsinlägget..

Av D - 23 februari 2015 16:13

Alltså, jag FÖRSTÅR inte dessa bussar! … Och jag ORKAR inte åka buss något mer!

VARFÖR ska det vara så krångligt? Och varför GÅR de inte bara när det STÅR att de ska gå?

HATAR!


Förklarar i kväll...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards