Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 29 maj 2017

Av D - 29 maj 2017 01:27

... Ett väldigt kort inlägg, innan jag går och lägger mig, bara. Eftersom att jag känner behov av det.


...


Jag klev upp, -stressad för att jag skulle tvätta idag, i brist på ork. Inte på fysisk ork, utan psykisk. Att ta tag i alla dessa beslut som tvättandet innebär.. -Allra helst, efter såhär lång tid!

... Men det blev inget tvättande. Vattnet, fungerade inte, i huset, -och jag tappade, direkt, den sista lilla ork jag kände... -Så, jag gick inte ens över till grannhuset och kollade om vattnet funkade..!


... Jag gruvade ner mig i alla mina rutiner, -som jag, nu, inte kunde göra...

Skrev av mig i min känslobok. Försökte finna andra vägar till att, åtminstone, utföra "någonting"...

... Kände mig skyldig, för att jag inte tvättade idag "fastän jag skulle ha/borde ha"...


... Jag gick iväg till affären, en vända... -efter mycket ältande, ifall jag skulle eller inte. Men jag behövde någonting att dricka till min tablett för hår, hud och naglar... och jag vågade inte dricka det vatten som nu hade kommit tillbaka till kranen... -Inte än...

... Jag köpte mig en juice, då de inte hade något stilla vatten, och en påse minimorötter...


...


Förutom att jag, inte fick ansiktet tvättat och smörjt, imorse... och att växterna inte blev vattnade.. -fick jag iallafall alla piller för hår, hud och naglar, tagna, -och var-dags-växterna, vattnade...


... Jag har även börjat söka efter tvättmaskiner och torktumlare, som är tillräckligt små, för att ställa i mitt lilla(lilla) badrum...

Tror mig ha hittat en tvättmaskin som kan fungera... Men.. för en torktumlare, måste jag nog flytta härifrån..! -Vilket inte kommer att hända!


... Så...

Halva dagen(kanske mer), har gått åt till att söka efter tvättmaskiner och torktumlare... Men, -så har jag, under hopplöshet och förtvivlan, försökt skriva ett schema inför morgondagen, -så att jag får duschat, diskat och plockat, och vattnat växter... -Och även, förtydligat min tvätt-lista.


... Jag har sett på tv...

Jag har suttit på sängen... -Funderat, känt mig uppgiven...


... Ja.

Och så, har jag ätit, en hel del... -För mycket!


...


Nu utesluter jag, säkert, en hel del. Men jag orkar inte.

Nu ska jag göra mig klar, och gå och lägga mig... -Har en ny dag att hantera, imorgon...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards