Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 22 maj 2017

Av D - 22 maj 2017 23:16

... Hmmm...

En lång promenad i skog och mark. På asfalt, i uppförsbackar och i nedförsbackar... Lugn, till en början. Stressad, till slutet...


...


Jag åkte iväg senare, idag... Tänker börja ta bussen som går en timme senare än vad den fulla skolbussen som jag brukar ta, går... Eftersom att det känns så meningslöst att åka in så tidigt på morgonen, -när jag ändå inte har någonstans, där jag måste vara.


... Jag tvättade mitt ansikte, smörjde med krämer, tog min hårtablett, och så gick jag iväg till bussen...

Promenerade den där långa promenaden. Den runda som jag aldrig hade testat förut, -och märkte att den blir en perfekt runda att gå, för att sedan ta nästa buss hem igen...


... Köpte mig en Ramlösa, på Pressbyrån. Väntade, de tio minuter som var, -och åkte hem...


... Hemma, har jag...

Jag mådde rätt så dåligt, där, ett tag... Tog fram min TrygghetsBurk, -då jag kände tårarna, pressade, bakom ögonen... La mig på sängen, en stund... och beslutade mig sedan för, -att jag måste börja svälta, igen "så att jag känner kontroll över någonting alls"...

... Ja, jag kände mig deppig, menlös, uppgiven.. ensam... Och jag kände bara för, att låsa in mig i lägenheten och.. svälta... Gå ner så många kilon, det bara går...


... Jag gjorde upp en ny plan... Gick iväg och köpte mig propparmat för idag...

.. Ja, det får räcka...


...


Jag har vattnat mina var-dags-växter.

Jag har ätit, en massa...

... Jag har sett på tv...

... Och jag har skrivit av mig, i min känslobok...


...


Ja. Just det!

Jag sa upp sysselsättningen(insatsen som jag har genom kommunen), idag, också...

Det kändes bara som om jag ändå inte hade någonting mer, hos dem, att hämta... Och även fast det ger mig ångest och gör mig otrygg, -får jag förlita mig till arbetsförmedlingen, nu... -Det är min enda väg...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards