Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 19 maj 2017

Av D - 19 maj 2017 23:58

... Idag, orkade jag inte kliva upp vid sju på morgonen.. för att åka iväg och promenera i skog och berg... Det kändes helt enkelt, för meningslöst och jobbigt. Hela dagen, igår(ja, -eller halva, iallafall), grät jag i omgångar, -och allt kändes och känns fortfarande, väldigt meningslöst och hopplöst. Jag känner mig överkörd, -och jag vet inte riktigt vad jag håller på med, längre... "Vart är jag påväg?"... -Jag kan inte riktigt se...


... Så att, jag låg kvar... Låg kvar tills klockan nio, ungefär...

Sedan, gjorde jag mig iordning, tvättade och smörjde ansiktet... Och så satte jag mig vid tv:n.


... Jag funderade länge, på, när och om jag skulle orka mig iväg till stan idag... Jag kände av pms:en, -och kände mig off, i huvudet... Och jag hade inte längre, någon lust, -till att fortsätta åka in till stan varje(varje) dag, för att "bara promenera"... Jag behöver känna att jag har en plats med mening för mig. Där jag ska vara, borde vara och vill vara... Där jag har ett syfte... -Att göra det för motionens och rutinens skull, -räcker inte, längre...


...


När klockan blir fem över halv elva, får jag för mig att jag inte orkar sitta hemma längre... Så att, -jag går, så fort jag bara kan, till trafikplatsen... En av de jobbigaste, tyngsta och mest stressiga, promenader, jag någonsin tagit... Och så hinner jag med, och behöver vänta på(!), den försenade bussen...


... Jag börjar, bestämt och halvt motvilligt, gå till arbetsförmedlingen.. för att skriva in mig...

Inskrivningen går bra, -men jag kände mig kluven som få, när jag kom ut därifrån. "Hur ville jag egentligen ha det? Hur mycket, vill jag att de vet, om hur jag har haft det (i huvudet) de senaste åren? Hur viktigt är det för mig, att de ser mig som stark och funktionabel? Och hur skulle jag kunna undanhålla någonting alls, -när varken jag själv eller myndigheterna, tror på mig?"... Och "Vill jag ha mamma med mig, på det första mötet.. eller inte? Vad är bäst?"...
 
... Jag fick iallafall ett möte bokat, till den 31/5...
Gick in på affären, och köpte mig en sallad och en ramlösa... Träffade på en tant, -som brukar träna sin hund, på brukshundklubben... Men kände mig inte alls "up for" att prata med henne. Kände mig snarare flyktbenägen, fastän hon är världens trevligaste och mest omtänksamma.
 
... Gick ner till kanalen, och satte mig och åt min sallad. Satt och räknade på, -när jag måste börja gå, för att hinna till affären, köpa godsaker -och sedan hinna tillbaka till bussen igen, innan den som jag ville ta, skulle gå...
Traskade iväg till affären som låg ca en halvtimme därifrån... Prackade på mig, en del kakor, lite godis, och ekologiska päron... Och stressade, sedan, tillbaka till busstation. Stod och väntade på bussen...
 
...
 
Hemma...
 
Tv. Äta. Äta alldeles för mycket...
Vattna var-dags-växterna. Göra ett litet schema inför helgen...
... Fundera, en del... Skriva av mig, i min känslobok...
 
...
 
Det får nog vara allt... För att, -jag kommer inte på någonting mer, och jag behöver sova...
 
Jag blir sjuk i huvudet, -av att försöka rätta grammatik, punkter och kommatecken...
Kanske måste ge upp med att "skriva rätt", helt enkelt... -Annars kommer jag inte orka fortsätta blogga...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards