Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 13 maj 2017

Av D - 13 maj 2017 22:42

... Idag. En dag av otur...


...


... Slog lilltån, i bordsbenet. Började blöda... Klippte av lilltånageln, för att förhindra att den lossnade helt. Nageln flög åt fanders... Kunde inte hitta den... Tån bultade, hela dagen... Och att promenera i skor, kan bli svårt...

Soppan kokade över, i mikron... Jag spillde den sedan, över halva mig...


... Jag äter för mycket, och 28åringen har ännu inte svarat på mitt mess... -Hon som brukar vara så snabb i kontakten...


... Jag har diskat, lite grann... Varit till affären och handlat godsaker, fastän jag redan hade i överflöd...

Jag har vattnat mina var-dags- växter... och sett på tv... Och nu till kvällen, messade jag mamma och frågade om de ville ha besök "någon dag framöver"... -Åker dit, imorgon.

... Och så fyllde jag på mitt busskort, på nytt.. Efter att ha funderat, fram och tillbaka, och sedan konstaterat att jag måste fortsätta ge mig iväg varje dag...


...


Det var en kort bloggning. Jag har ju egentligen helgledigt, men ville bara.. -Ja-a...


... Imorgon blir det, att kliva upp tidigt. Att duscha, använda dessa ansiktsprodukter, -och sedan antingen promenera till trafikplatsen, eller ta en lång promenad i stan.. medans jag väntar på bussen till mina föräldrar...

Av D - 13 maj 2017 00:24

Idag...


...


...Åka iväg, som vanligt, vid halv åtta på morgonen. Promenera samma gamla väg, till min skog, och sätta mig på mitt berg... Sitta i en timme. Fundera och stirra... Och sedan, ge mig upp på fötterna igen, och börja promenera i bergen. Hoppa från berg till berg. Från sten till sten... Och tränga mig in bland spretiga grenar och snubbla över fallna stockar...

... Tillbaka och sätta mig på berget, efter lite drygt en halvtimmes promenad... Fundera. Stirra... Få svar från JobbCoach, som fortfarande vill vad hon vill.. och inte vad jag önskar...

Ge upp om att kunna få någon hjälp framåt, av JobbCoach... Och börja promenera, fastän det var väldigt för tidigt, från skogen.. till stan... "Kanske kan ta en fika"...


... Att äta på fik, kändes för jobbigt, idag... Så jag hoppade det. Köpte mig en massa(massa) godsaker, på Hemköp, och köpte sedan en kaffe, på Pressbyrån... Men att äta utomhus, kändes obehagligt (jag som hade blivit så bra på det)... Så det blev bara, att dricka kaffe...


...


... Jag har funderat hundar. Verkligen velat köpa en, men inte vågat...

Jag har messat 28åringen och föreslagit att vi kunde träffas snart ".. om du är beredd på "det och det och det"... Känt mig stressad och pressad, efteråt "Vad har jag gjort?!".. Och tung i själen, när jag inte har fått något svar... "Inte av henne, inte av 24åringen... och inte av JobbCoach(som by the way, satte upp en del krav, idag..(fyra hela månader, måste jag vara kvar på Brukshundklubben, innan jag kan få en praktik!).."...

Jag har vattnat mina var-dag-växter(de som vattnas varje dag)...

Jag har ätit.. alldeles(alldeles) för mycket... Har gjort upp en ny plan(eller två) för hur jag ska lösa det hela... -och tror nu att jag har funnit rätt..!

... Ja. Och så har jag kollat skor, på Webben, också. Massor(!) av skor! Försöker hitta ett par lätta och tunna promenadskor, som är mjuka för foten, lätta att ta på och av, och att gå i, och som passar för skogspromenader... De ska inte vara dyra, utan bara ett par oömma slit-och slängskor.


...


... Sedan, minns jag inte...

... Nu ska jag göra mig iordning, och gå och lägga mig...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards