Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

15/1-17 DEN DÄR ÖVERTYGELSEN

Av D - 15 januari 2017 22:11

Bara för att skriva idag också, ska jag skriva idag också. Men det blir nog bara några rader. För att jag har inget att berätta, och jag är trött...


...


Idag har jag sett på tv... Alltid tv, alltså...


Jag har ätit...

Trots gårkvällens tydliga övertygan om att igår gott kunde få vara den sista hetsdagen, har jag ätit utan att egentligen vilja... Mest för att jag inte vet hur jag ska hantera att ha hetsarmaten hemma, utan vara inne i en hetsperiod... Jag menar. Det blir så mycket frågetecken. Och eftersom att det är både enklare och mer tillfredsställande att äta dessa socker-och fettbomber, än att äta något betydligt nyttigare, kunde jag inte sluta fråga mig själv ifall det kanske ändå är okej att äta denna propparmat i fel period.. "Bara jag äter i rätt mängd"...


Jag känner mig så... bekymrad när jag tänker på det...

Om jag inte ska behöva ha dessa funderingar och frågetecken... Dessa osäkra samvetskval inombords och i vardagen, varje gång som jag har gått in i en propparperiod, måste jag alltså pricka in en näst intill exakt kalorimängd när jag proppshoppar... Och det känns inte rimligt...


Denna gång klarade jag mig dock förvånansvärt bra...

Med bara några få hundra kilokalorier i propp kvar, har jag nu tagit slut på allt som jag av intresse skulle vilja proppa på... Jag har bara lite bröd var... Okej, mycket bröd... men inget pålägg. Så att det kommer att få ligga tills nästa gång...

Och därför... Därför kommer jag verkligen att kunna få påbörja mina svältdagar imorgon... Och även fast jag vet att det är tungt, känns det skönt att jag nu inte längre har någon anledning kvar att inte sluta hetsäta...

Fast det vet man ju aldrig... Med några hundringar i kalorier kvar, hittar jag säkert på någonting nytt imorgon... Men jag kan ju hoppas på motsatsen!


...


Jag har även diskat några items idag... Mest för att jag måste få igång diskningen lite grann nu, eftersom att det börjar bli så äckligt och stökigt överallt...


Jag har ätit, och känt mig nästan illamående.. av allt socker och fett...

Och jag har borstat tänderna för första gången på länge...

Jag tog ett bad. Vilket var väl behövligt, då jag var väldigt skitig efter flera veckor utan dusch...


Och jag har funderat, funderat, funderat...

Men min hjärna känns seg. Så att jag har fått kämpa för att hålla tankarna kvar i huvudet. Och de har trots det, flugit ifrån mig, gång på gång...

Jag har funderat hund. Jag har funderat aktivitet.. Och jag har funderat matlagning... och såklart köp av råvaror... Vad jag kan köpa... Vad jag kan laga, och så vidare... Utan egentligen någon tanke på att det kommer att ske.. Något av det!


...


Imorgon, vet jag inte...

Men på tisdag har jag möte med JobbCoach... Jag hoppas att jag känner av viss framgång då..!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards