Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av D - 9 februari 2016 00:08

... Kom på att jag inte har bloggat idag. Men som det ser ut nu, bloggar jag ju knappast regelbundet. Så what ever...

 

Får se om det blir någonting av detta inlägg. Då jag inte riktigt vet hur jag ska uttrycka mig utåt, för tillfället. Att skriva till mig själv, tycks fortfarande fungera...

 

.. Men annars så raderar jag bara detta inlägg.

 

...

 

Jag minns inte så väl, gårnatten...

Men jag tror att jag för en gångs skull, somnade nästan med ens jag lagt mig. Även om det var rätt så sent...

 

Vaknade...

Ja, jag vaknade nog ganska många gånger under både morgonen och natten...

 

...

 

Jag klev iallafall upp vid halv tolv. Åt ingenting. Utan satte mig bara och såg på HemTillGården...

Jag äter ju inte längre någonting, om jag inte känner av en tydlig hunger...

Det känns rörigt att göra på det sättet. Men allt för att minska ångesten...

 

...

 

När klockan blev ett, struntade jag i att jag hade "diskningsdag" idag. Och gick istället iväg till bussen...

Jag ältade fram och tillbaka... "Handla eller inte handla när jag kommer till stan"...

Men det stannade på "inte handla"...

 

...

 

Jag har haft lite mailkontakt med MinKontaktPåKommunen. Då jag ju ville säga upp boendestödet...

Hon var väl inte riktigt på samma sida som jag. Vilket jag kan förstå. Men jag agerar ju åt det håll som jag tror att ska bli minst smärtsamt.

 

... Och som det är nu(när jag inte bryr mig), känner jag ändå att jag kan fortsätta leva... Att jag kan acceptera mig själv...

 

... Och jag har precis lyckats övertyga mig själv, och landa i att jag inte ska ha några krav och förväntningar på mig själv och livet... Vilket gjorde att..

...Ja, men jag blev stressad av hennes svar då. För att jag vill helst slippa tänka om. Fundera... Nu när jag äntligen har lyckats acceptera saker som de är, efter en lång tid av en desperation till att fly, på grund av att jag inte kunnat finna ro i mig själv och livet... En tid med ständiga krig med mig själv...

Jag krigar fortfarande. Men inte alls lika ofta, lika intensivt, eller om lika många saker hela tiden...

 

...

 

Jag sa iallafall upp boendestödet. Lämnade stressen och ångesten bakom mig, och lät allt lägga sig tillrätta inom mig igen...

Dock med en viss ängslan inombords...

 

...

 

När jag kom till stan, satt jag bara kvar på busstationen. Väntade på nästa buss hem...

Och åkte hem...

 

...

 

Väl hemma. Då började kvällens krig.

Jag åt lite grann(kriget handlade inte om denna måltid, dock)... En matlåda från maten jag lagade igår. Den matlåda som jag hade sparat min mage till, och sett till att jag skulle vara tillräckligt hungrig för...

 

... Satt vid datorn. Krigade med mig själv. Skrev...

 

...

 

Vet inte om jag vill ta upp vad kriget handlade om. Men det var matrelaterat.. och berodde på en vilja som gick åt motsatta håll... En regel jag hade satt upp... men som ändå idag kändes helt fel... Men som jag fastän det, ville hålla mig till...

... En regel om att jag inte skulle bry mig... Men en samtidigt vilja att visst bry mig. För att jag har ett förnuft som lägger sig i hela tiden...

 

...

 

Men till slut, efter att ha skrivit några gånger. Gått fram och tillbaka i lägenheten.. och inte kunnat släppa denna gnagande vilja, tog jag ändå det mindre hälsosamma beslutet...

... För att sedan efter det, gå och bada. Duscha...

... Och efter det, känna mig mycket lugnare...

 

...

 

Jag har sett på tv...

Kollat husdjur på blocket. Funderat på att trots allt, skaffa hund...

Och nu på natten, har jag ätit knäckesmörgåsar med smör och ost. Druckit varm kakao, gjord på mjölk och grädde.

... Jag var tydligen riktigt hungrig, nu på natten. För att jag åt säkert fyra knäckemackor..!

 

...

 

Ja, jag försökte skriva in siffror i budgeten idag, också. För första gången på flera veckor...

Men jag ger upp. Det gick inte så bra...

Jag kan bara inte förstå alla dessa siffror som står i mina kontoutdrag. Och när jag bara använder mig av kvittona från affären, hamnar saldot på kontot, ändå fel i mina uträkningar...

 

Så screw budgeten. Tycker bara att det är intressant att hålla koll på hur mycket jag gör av med på vilket område...

Men men...

 

...

 

Jag har som sagt var, inte diskat idag...

Diskbänken ser ut som efter en explosion...

 

... Och imorgon ska jag till mina föräldrar. Så explosionen får ligga och pyra ett tag till...

Så blir det diskning när jag kommer hem. Om jag inte ska eller har handlat den dagen... Då får det bli diskning nästa...

 

Och efter det...

.. Den där köttfärsen måste tillagas...

 

...

 

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards