Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av D - 3 januari 2016 22:52

...

 

Jag känner mig så sjuk... Som om jag lever i en mardröm, där jag är boven...

Och jag vill gärna vakna upp nu...

 

Mitt liv har inga möjligheter, sålänge som jag hanterar det på det här sättet...

Och som det ser ut nu, kommer jag inte heller... någonsin att börja hantera det annorlunda...

 

...

 

Dagarna är olidligt långa. Det är kallt i lägenheten... Jag är ensam... Och mitt största begär, är och förblir att svälta mig själv. Må dåligt...

... Och när jag inte gör det "så sviker jag mig själv"... "Misslyckas"... "Begår ett stort misstag"... Ja-a... "Förstör"...

 

...

 

Svälta för att jag tycker om att lida... Svälta för att livet inte betyder någonting... Svälta för att, att få mat på bordet varje dag, är krävande...

Svälta... För att jag är jag...

 

...

 

Och jag är trött på att inte känna hopp... Att inte kunna se någon framtid...

Och att varken lyckas ta emot någon hjälp.. eller klarar det utan... Att varken behöva hjälpen... eller orka själv...

... Att varken kunna säga med säkerhet, att jag mår dåligt... Eller att jag mår bra... Att jag är stark... Eller att jag är svag...

 

... Hur tar mig sig någonstans i livet, då?

 

...

 

Och när livet inte är värt att levas... och döden inte dags att upplevas...

Vart tar man vägen?

 

... Jag har ingenstans att ta vägen...

Ingenstans att vända mig...

 

Jag vill inte dö... Men orkar inte leva...

 

.. Mina texter finns här. Kan inte radera dem... Slänga dem... Då jag inte kan vara utan dem... Men kan inte ha dessa kvar om jag försvinner. Då jag inte vill att min familj ska kunna läsa...

 

... Ja, och så kan jag inte skada min familj genom att lämna... En stor anledning.

 

...

 

Tiden är lång. Väldigt långsam... Och nu när möjligheterna är strypta... känns det extra meningslöst...

.. Vart ska jag fly? Hur flyr man från sig själv? ... Hur flyr man från livet, utan att dö?

 

...

 

Funderar på att börja äta en liten sak om dagen igen.. Som jag gjorde när jag höll på med DagensMat för några månader sedan. Så att jag kan lyda svälthjärnan.. men samtidigt inte behöver helsvälta... Eller leva på en skvätt grädde om dagen...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards