Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 15 december 2015

Av D - 15 december 2015 21:33

Det blev injektion igår...


Jag klarade inte av att ta tabletten... när jag räknade med att få sluta med den efter helgen... Klarade inte av att acceptera den.. när jag skulle behöva ta den varje dag i flera veckor till... När jag inte känner av behovet... eller någon skillnad alls från utan...


Men det är något av det värsta som finns... Att bli släpad... utan att kunna slita sig loss... Att skrika.. men inte bli hörd... Att fajtas och fäktas, under frustration, hjälplöshet och panik...

Och att, sedan när man har fått injektionen, inte veta vart man ska ta vägen... Vart man ska göra av sig själv...


Alla dörrar är låsta. Jag kan inte fly...

Drar alltid iväg med snabba och hårda steg, så långt bort i den andra korridoren. Den andra sidan av avdelningen... Och sätter mig på golvet...


Ja, eller igår gjorde jag det iallafall... Andra gånger har de bara släpat mig tillbaka till rätt korridor igen...


Men iallafall.

Efter gårkvällens drama, öppnade jag mig för första gången, för en i personalen...

Vi pratade en stund...

Och sedan bad jag om en tandborste och tandkräm, och gick och la mig...


Idag tog jag min medicin... Men väldigt inombordsligt ovilligt...

Läkaren kommer inte att ångra sig. Mediciner och mat under minst tre veckor, är vad som gäller för att komma hem...


*Suck*... "Hur ska jag orka?"

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards