Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under november 2015

Av D - 12 november 2015 20:02

     

Av D - 12 november 2015 14:44

 

... Jag känner mig lite stressad och ängslig, just nu...


... Jag känner av det dåliga samvetet till min familj...

Känner att jag inte BRYR mig tillräckligt..!

Fick ett mess från 22åringen idag, som påminde om mammas handoperation... Och jag SKULLE kunnat skicka blommor... Som 22åringen föreslog... Men jag fick det inte FÖR mig...

... Mamma påminde om mormors födelsedag för någon vecka sedan. Gav mig både mobilnummer och hemadress... Men jag har "inte brytt mig"...

... Räcker det med att bara finnas till?..


Och så är jag stressad av att titta på miin vita tavla...

Det påminner mig om hur rörigt allt är... Om hur mycket jag ska GÖRA, som jag inte orkar med...

Hur mycket jag ska hinna få IN i min vardag... Men som känns som ett enda stort PUSSEL... Då jag inte har ENERGIN just nu... Att sortera upp...


... Men jag tar en sak i taget...

Nu kokar jag ÄNTLIGEN den där soppan.

Av D - 11 november 2015 23:51

Jag försöker ta mig in i min egen hjärna. Förstå vad som stör mig..

 

Familjen...

Ja, det är den enda stolpe jag har.. att greppa tag i... För att inte flyga iväg...

... Men det är också den som är det tyngsta att bära...

Utan dem... Inga förväntningar. Ingen att svika eller såra... Ingen att hålla fast vid.. trots en önskan att släppa taget...


Ätandet...

Det som fyller min vardag just nu...

Något av det  bästa jag vet... Men också det jag önskar jag kunde slippa...

Den sak som suger musten ur mig varje dag...


Livet...

Egentligen den största frågan...

Det största dilemmat...

Den punkt där det inte spelar någon roll hur många svängar jag gör eller åt vilket håll... Bommarna är för många.

... Jag kommer inte framåt. Jag tror inte... Och jag vill inte...

... Fälls inte bommen ner av sig själv, hjälper jag den på traven...


Vardagen...

Jag känner ingen kontroll alls, just nu.

Jag orkar inte riktigt...

Alla sysslor. Allt som man hade kunnat hitta på, istället för att ligga som en säck potatis, i soffan...

Man skapar sitt liv, i vardagen...


Kriget...

Det ting som försvårar det hela ännu mer. Som gör det mindre möjliga, omöjligt...

Viljan som flyger åt tusen håll... Beslutsångesten...

Och frustrationen när jag känner att jag både vill åt rätt och fel håll samtidigt...


Praktiska saker...

Alla de saker som lägger sig på hög. Som behöver fixas. Avklaras...

Sakerna hos brorsan. Alla dessa kartoner...

Packa upp ur sovrummet. Inreda lägenheten klart...

Få fönstret fixat...

Av D - 11 november 2015 22:54

     

... Det känns som om jag har MASSOR av får ur mig.. Skriva AV mig...

... Men jag lyckas inte få UT det på PAPPER...


Det kommer kanske..

Av D - 11 november 2015 19:03

 

... Hon har ännu inte svarat, dock. Jag messade henne för lite drygt en timme sedan...

Och nu känns det som om jag hålls på sträckbänken...


Det känns som om jag har MYCKET mer störande känslor och tankar inombords idag...

Men det kommer nog fler inlägg under kvällen...

Av D - 10 november 2015 23:22

 

Jag spelar Bejeweled, gång på gång...

Jag är stressad...

Och det kanske är DET jag ska göra, istället för att ÄTA varje gång som jag blir stressad eller får för mycket ångest...


Hjälper lite GRANN iallafall.

Av D - 10 november 2015 21:48

     

... Och nu har jag tackat ja till att vara hundvakt till 27åringens två stressigt osäkra busvovvar i uppåt sju timmar på söndag...

Hon hörde av sig för några minuter sedan, och undrade...


Hon önskade att jag skulle komma redan på LÖRDAG. Så att vi hinner umgås...

Och då har jag TVÄTTID... Vilken jag blir väldigt nervös av att rucka...


Men ska kolla om det finns ny tid som passar, imorgon...


Så får vi se...


Händer mycket nu...

Jag blir stressad. Men ville inte säga nej...


.. Och det kan bli kul. Få prata med och "småträna" med vovvarna...

Kan nog må bra av det, när det bara är för en dag =)

Av D - 10 november 2015 02:46

 

... Nu ska jag lägga mig framför tv:n en stund. Sedan ska jag ge sängen och lite sömn, en chans.

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards