Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 2 juli 2015

Av D - 2 juli 2015 17:34

 

... Efter mycket research på hur man gör hollandaissås, och vilken grad det var bäst att ungsbereda fisk på, så satte jag ÄNTLIGEN, men nervöst igång med maten som jag planerade igår.. Utan någon ANING om hur saker skulle sluta! "Lät ju JÄTTESVÅRT att göra hollandaissås utan att den skulle SKÄRA sig!"..


Diskbänken som ett bombnedslag. Kladd och disk överallt. Kastruller som användes till olika saker i alltför kort tid... Och plattor som puttrade från alla håll och kanter.

Ett huvud som nästan snurrade på halsen, av att försöka hålla koll på allt på en gång. Och för första gången i hela mitt liv, som jag separerar äggulan från äggvitan!


... Men såsen blev superbra. Den skar sig inte. Och det enda jag ska ändra till nästa gång(om jag nu gör den igen. Var ju typ bara smör :P), är att ha i lite mer citron, och kanske även lite mer peppar...

Och kom på nu, att jag glömde saltet helt :P Men ingenting jag saknade ;P


... Det SVÅRASTE var dock att panera fisken. Men det berodde ju på att jag inte kollade upp hur man skulle göra. Jag gick bara på minnet. Dvs. mjöl, ägg och ströbröd... Kanske skulle ägget ha vispats... Kanske skulle det vara hela ägg och inte bara äggvitan(hade ju separerat ägg)...

Ja, jag vet inte. Men det blev typ panerat.

... Jag tror ju iockförsig att de hade fått bättre yta, om jag hade stekt dem i pannan. Men jag hade ju REDAN tusen saker för mycket att hålla koll på!


... Ja. Och så glömde jag både salta och krydda fisken.. Men den var SUPERGOD som den var ;D

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards