Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under juni 2015

Av D - 13 juni 2015 18:34

 

Ja... Några riktigt jobbiga dagar nu det sista...

Svårt att slappna av... Stressad... Och med en ständig känsla av otillräcklighet... Svaghet...


... Och det enda jag kan trösta mig med och se fram emot, är att det snart tar slut. Allt som jag har köpt, åter borta... Och jag kan slappna av...

Men jag ser fram emot det, med vemod... För att... även UTAN mat kommer smärtan.

Av D - 13 juni 2015 01:12

Hmm.. Ja-a...

När man har lust till att kvällsblogga om sin dag, men samtidigt inte vill TILLÅTA sig själv det, för att man då känner sig tvungen till att fortsätta med det VARJE dag... Antagligen på grund av stabilitetsbehov... "Varför bloggar jag idag men inte imorgon?" ...


Ja, då får det bli SÅHÄR halvdant..

 

Det jag ville berätta var nog mest hur bra dagens började just på grund av att jag slutat med "dagens mat". Jag kände mig så FRI imorse.. (ja, klockan var ett när jag klev upp.. Men ändå..) när jag bestämde mig för att åka in till stan "bara för att vara"..

Anledningen till att jag skulle åka in, hade jag ju nu tagit bort. Vilket innebar att stressen att hinna med första bussen hem igen, då syftet hade varit "till affären, "dagens mat" och så hem igen", hade försvunnit... Jag kunde vara borta hela dagen om jag ville. Inga planer.


... Så jag gick till köpcentret. Såg hur lång tid det tog. Och kom sedan även underfund med hur jag hittade till närmaste busshållplats...


Hem igen... Och ja-a. Sedan behöver jag inte säga något mer...


God natt med er <3

Av D - 12 juni 2015 19:04

 

... Men jag ska ändå fortsätta. Det finns ju inte så mycket annat att göra. Vare sig det går vägen eller inte...

Av D - 12 juni 2015 00:03

.. Okej. I MITT huvud makes det här ingen sense alls..

Jag använde ju samma nyckel igår... Och då gick den inte att vrida om, hur många gånger jag än försökte. Trixade och joxade. Men idag gick det på en gång...


Hmm...

 

Det här stället alltså...

Av D - 11 juni 2015 20:47

... Ja, jag kommer nog inte att SLUTA bloogga, känns det som. Men däremot kommer det med största sannolikhet fortsätta som de senaste dagarna, att jag bara slänger in en kopia av mina texter från samlingen om jag råkar skriva någonting som jag känner att jag vill dela...


... Skrivet klockan 19.00 idag..

 

Av D - 11 juni 2015 15:10

... Läkarmötet.

Japp. Avklarat.

Jag höll som vanligt mitt löfte till mig själv och gick på ett förstamöte...


Men jag vet inte.

Jag kände mig spänd. Rädd. Det var obehagligt... Och jag kunde varken känna en känsla av rätt eller fel...


Så det var väldigt svårt hela alltet. Men hur jag kände inför det hon sa... Nej, allt indikerade bara på att jag egentligen inte ville. Inte hade något intresse av att vara där. Av att ta emot någon hjälp...

Det kändes som om jag bara satt där för att få det avklarat och sedan kunna lämna det bakom mig... Vilket har varit min tanke, automatiskt, i flera dagar redan...

Jag var aldrig riktigt inställd på att ta EMOT hjälpen... Även om jag hela tiden har önskat att mötet idag skulle resultera i någonting helt ANNAT än vad det BRUKAR göra... Det vill säga.. En KLAR känsla av RÄTT.


... Nej, nu orkar jag inte. Mina känslor får tala för sig själva. Och jag tänker inte lyda mina desperata känslor av hjälplöshet något mer, till det håll att jag ansöker om någonting som jag självfallet inte vill HA eller tar EMOT sedan.


Med det sagt, vill jag nu avsluta med att antingen löser sig allting av min egen starka vilja och en hel del tålamod ifrån min EGEN sida, och på EGEN HAND... Eller så... Ja, då löser det sig aldrig...


Så nu gäller det bara för mig att vilja.


Önska mig lycka till.

Kanske uppdaterar jag er ändå ibland.

Men inte förrän jag satsar fullt framåt, kommer jag att börja med mina regelbundna kvällsinlägg igen. 

Av D - 11 juni 2015 01:20

Egentligen är jag för trött...

Men jag ska bara säga att jag kom på att vi hade en källardörr. Tur för mig.

… God natt med er <3

Av D - 10 juni 2015 22:35

Okej...

Här sitter jag.. Ofrivilligt utomhus.. på en bänk, och vill bara gråta...

… Allt kan ALLTID bli värre!


… Och jag tänker inte försöka öppna den där JÄVLA dörren igen!!


Jag har tid på mig, att försöka mig på en hel promenad till stan... Men utan varken muskler eller teknik, tänker jag inte utsätta mig för mörkrets gator...


Vad ska jag göra?

… Jag har använt SAMMA nyckel, PRECIS VARENDA JÄVLA GÅNG som jag har kommit hem till en låst port! Men idag FUNKAR den inte!!

… Först soprummet... och nu DETTA!

Vad ÄR det här för ett skitställe?!


… JAG som trodde att mitt största bekymmer var morgondagens läkarmöte... Tänk så fel man kan ha.


… Men jag måste ju IN inatt.. Har ingen lust att lösa det problemet bara...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards