Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 19 maj 2015

Av D - 19 maj 2015 19:52

... Okej. Nu tar jag krafterna till mig och gör den här kvällens blogging... För att, det viktigaste just nu... "Snälla, låt den här dagen ta slut!" ...

 

Jag har ångest. Jag känner mig kluven. Osäker... Otålig. Men samtidigt stressad...

Och jag vet inte om det är fysiskt eller psykiskt... Men "dagens mat" har REDAN satt sina spår... Och... Ja, det ena är värre än det andra, som HELT klart är värre än det första!

... Det vill säga... Vad jag än utsätter mig själv för, så känns det alltid värst.

... Men jag föredrar ju FORTFARANDE det här, före hetsätandet FULLSTÄNDIGT utan kontroll..

 

... Men jag är trött... Soffan DUGER liksom inte. Jag måste ligga. Till sängs...

Men jag TROR också att det har lite med VÄDRET att göra. Huvudet känns spänt. Och luften tung att andas...

 

Ja-a...

Jag tvivlar...

Jag vill inte lida mer... Men jag tvivlar...

Vill bara backa. Dra mig ur, innan det sätter igång... Men då står döden och knackar på min dörr...

... Nej, kanske inte... Jag VET faktiskt inte. Det är nog bara min desperata hjärna... som har tröttnat och ger upp lite ytterligare för vart gång jag tvivlar...

 

... Det känns bara som att jag inte vill ge det några dagar till... Jag vill inte känna AV vad jag gör mot mig själv.

Och att veta att det är jag själv som tillför känslan av att vilja sticka en kniv genom bröstet eller tinningen...

... Ja. Det gör inte saken bättre... Men DET är nog däremot saken som gör att jag inte GÖR det.. Förutom min familj då, som såklart är den STÖRSTA anledningen..

Men jag menar. Hade det INTE berott på vad jag gjorde mot mig själv... Hade det INTE varit så säkert att det är JAG som sitter vid rodret i det hela... Ja, då hade jag nog gett upp för länge sedan..

Så...

 

Men dagen.

Jag klev upp... strax innan jag gick till bussen...

Gick iväg. Vände i porten. För att det SPÖREGNADE ute. In och klä på sig en regnjacka. Och så ut igen..

Två sekunder. Och jeansen hade stora FLÄCKAR på framsidan av båda ben. Det droppade flera droppar i sekunden, ifrån min keps... Och min lilla bruna ryggsäck... Ja, den var dränkt..

Mina fötter trampade i vatten, så att det squisade varje gång som jag satte ner foten... Ja, de läcker in ur sina en centimeters hål, som har konstigt nog hamnat på samma ställe på båda skorna.. Och även under, i hälen läcker det mer eller mindre in i båda... Behöver nya skor. Vet.

 

... Det slutade iallafall med att jag STRUNTADE i stan. Då det kändes för obehagligt och inte ALLS värt det trots allt..

Istället svängde jag in på den lilla butiken här i byn. Köpte mig "dagens mat".. Och gick sedan hem och deckade(däckade?) framför tv:n... Blev sedan sittandes där.. Eller liggandes... I... Ja, hela kvällen. Dagen.

 

... Jag fick en uppdatering angånende psykiatrin. Och hur det går med DET...

Och ja-a...

 

... Jag har ätit "dagens mat". Och jag har diskat lite av det som ligger på bänk och i diskho...

 

.. God natt med er iallafall <3 ... Om än tidigt.

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards