Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 april 2015

Av D - 10 april 2015 22:31

... Hade jag velat ge upp nu, hade jag lagt mig på sängen och bara blundat. Låtit tiden gå. Och igorerat verkligheten..

Men samtidigt vet jag hur HÅRT det känns att ge upp. Hur TRÅKIGT jag har... Och hur mycket SÄMRE jag mår.. av att endast se insidan av ett sovrums mörka väggar hela dagarna. Natt 24 timmar om dygnet. Ingen skillnad.

 

... Och då tänker jag. Varför göra någonting som redan är jobbigt, jobbigare? ...

Så det är därför som jag inte har viljan att ge upp.. Inte ens ORKEN till det. Samtidigt som jag inte heller har orken att fortsätta... Inte lusten..

Men viljan den finns. Eller är det tvärt om? Att lusten att fortsätta försöka, finns.. Men inte den egentliga viljan? Hjärtat vill, men hjärnan har tröttnat?

 

... Ja, jag vet inte. Men idag har jag, som så många dagar tidigare, insett att skrivandet. Det här, hos mig, väldigt ÄLSKADE och NÖDVÄNDIGA skrivandet... Ja, det är egentligen HELT meningslöst, om man tänker till framtidens och det lyckliga livets sida..

Och jag vet inte. Just nu känns det som om skrivandet är det enda jag har. Det enda jag klarar av... Ja, det enda som jag kan föra ett steg framåt varje dag..

 

.. För att ätandet... Ja, det fungerar "sådär" just nu. Jag äter. Men jag äter fel.. Antagligen för lite. Men samtidigt tryggt... Men jag är inte nöjd. Känner mig svag..

 

Praktik.. Ja, jag är för rädd.. För folkskygg.. Och jag har ett ALLDELES för dåligt självförtroende.. I kombination med att jag inte riktigt har viljan.. Då det i mitt huvud, känns väldigt rörigt att få livet att gå ihop, om jag ska lägga in en heldagsaktivitet också.. Men som sagt. Säkert bara som det känns NU, innan jag har provat.

 

Inte heller på kärleksfronten går det framåt.. Varken hund, barn, vänner eller sambo, tillhör min vardag just nu...

Ja-a.. Och en sådan, vad som BORDE vara ENKEL sak, som att få in en SOFFA som man har vetat vilken man vill ha i flera MÅNADER, har jag inte heller uppnått ännu.. Och lägenheten är fortfarande nästan halvtom..

 

Ja, nu överladdade jag bloggen med "självtyngd" här.. Men det jag ville komma till, var att bloggen... Skrivandet.. Ja, det är det enda som ger mitt liv en någon sånär mening, just nu..

... MEN.. Den för mig inte framåt. Den gör ingen skillnad i min situation... Och... Tyvärr... Men den gör mig inte heller STARKARE.

 

Dagen idag. Lite snabbt. Men jag tror att jag slarvar denna gången. Då jag VERKLIGEN inte har någon större lust.

... ... Och jag tycks inte heller kunna minnas särskilt.

 

... Jag har iallafall varit på affären en vända. Köpt mig den där pizzan som jag pratade om igår. Och sedan hem igen.

Jag åt lite choklad framför datorn. Såg på lite serier. Kollade mailen. Blocket husdjur. Och så läste jag lite bloggar.

 

Sedan åt jag min pizza. Även den, framför datorn...

Minns inte så mycket mer.

Men jag tog mig en promenad där någon gång vid femtiden.. Långsam. Långsam.. Ja, nästan så att jag stod stilla..

 

Och sedan när jag kom in, blev det nog mer segande framför datorn..

Fick svar från Jobbcoach. Men endast på det senaste av mina mail. Och alltså inte det om att jag ville ge praktiken en till chans nu på en gång...

 

... Jag har legat en stund på sängen.. Och nerbäddad... Jag har druckit en HEL del vatten. Då pizzan var så stark...

Och jag har funderat en del... ALLRA helst nu till kvällen.. Då allt började kännas så mycket jobbigare och mer tröttsamt..(Behöver VERKLIGEN ut på praktik)...

 

Skrev av mig i min textsamling... Men det hjälper inget nämnvärt... Fortfarande samma problem att möta.. och gå igenom...

 

... Hade jag orkat och velat ge upp, hade DET just nu känts som det bästa alternativet... Vad håller jag på med? Och när ska det ta slut?

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 10 april 2015 21:40

 

Detta kanske hjälper på sätt och vis... Men det tar mig inte framåt. Gör inte saker annorlunda.

... Att skriva, menar jag... Det kan inte fortsätta vara mitt enda vapen...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards