Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 26 februari 2015

Av D - 26 februari 2015 20:46

... Jag GRÅTER när jag TÄNKER på att jag ska skriva en till text.. Blogga en gång till...

Men jag gråter ju iochförsig när jag tänker på det MESTA, just nu...

 

Jag är trött... Känner mig äcklig... Jag är stressad... Och mitt huvud är en enda röra...

... Och nu har jag bara kommit till insikt... Hjärtat öppnade upp sig för mig... Eller snarare sinnet... Och jag insåg... vad jag egentligen hela tiden har vetat.. Och vad jag faktiskt SKRIVER om här i bloggen VARJE dag!

... Men idag var en helt annan känsla.. Som om jag har vaknat upp till verkligheten igen.. Jag inser vad jag saknar till den grad att jag GRÅTER... Får stundvis en varm känsla inombords, som gör att jag vill gråta ÄNNU mer.. För att... Ja.. Mitt liv skulle kunna vara något annat... Men det ÄR det inte! ... Och att veta att det med största sannolikhet inte heller kommer att bli...

 

Ja.. Jag ORKAR inte mer!

Jag frågar mig hela tiden... "Varför VILL jag?" ... "Vaför kan jag inte bara blunda? ... Och sedan är det över...?"

 

... Mitt liv går runt i samma cirkel, gång på gång, på gång... Och visst. Det KAN bli BÄTTRE. Jag har SAMMA möjligheter som alla andra.. Och i vissa fall, kanske även en större tillgång..

Men detta förstör jag för mig själv, och det VET jag.. Vilket DET i SIG, tar hoppet ifrån mig... Och gör att jag bara vill inse... Inse och göra någonting åt SAKEN... Och går inte det ena, vill jag ÅTMINSTONE kunna göra det ANDRA! ... Det vill säga... Lämna allt...

 

Men DÄR har jag inte viljan..

Att inte ha VILJAN DÄR... Och SAMTIDIGT inte vilja tillräckligt STARKT med det ANDRA... Ja, DET gör att jag kommer att FORTSÄTTA leva såhär!

 

... Men här kommer något som kanske låter HELT FEL i denna text... Jag mår bra.

... Det är ju DET som är grejen.. Jag MÅR för bra i livet, för att hela tiden kunna INSE och se VERKLIGHETEN.. Kunna INSE och ta TILL mig att jag antingen behöver göra en förändring i livet... En STOR sådan! ... Eller bara ge upp. Då jag inte orkar... Inte borde behöva HA det såhär.. ACCEPTERA detta..

 

Jag är för GLAD i livet, för att vilja lämna det... Vilket känns som en ren fälla..

Och hur konstigt eller dumt allt än verkar... Så kan jag inte bry mig MINDRE just nu...

 

... Jag måste på NÅGOT sätt, komma på hur jag ska lösa hela grejen... Så jag vet inte om jag kanske bara ska ge upp med bloggningen sålänge... Då det känns SKIT att skriva samma gamla dumma texter, VARJE dag! ... Hoppas på en förändring som aldrig kommer... Medans jag bara gör mig själv dummare och dummare...

 

Dum. För att jag mår BRA. Har säkert ett BRA liv.. Och älskar livet såpass mycket att jag inte längre har som alternativ att lämna det.. Inte ens om nöden VERKLIGEN skulle kalla! ... Och den här gången handlar det inte BARA om kärleken, hänsynen och respekten till min familj!

 

... Men jag ska ändå ta dagen idag.. Så får vi SE om jag lyckas separeras från den blogg som nu kommit att bli ett MÅSTE för mig!

 

Dagen idag... Om jag orkar..

... Ja, men slarvigt iallafall...

Minns inte gårnatten och tänker inte försöka..

 

Sov iallafall inatt.. Vaknade klockan halv åtta imorse.. Fick ett par minuter senare, ett mess från 23åringen... Vet inte varför... Uppfattade aldrig vad hon ville... Men messade några mess fram och tillbaka... Somnade sedan om, och vaknade... Ja, runt tolv-ett någon gång, kanske...

Och strax DÄREFTER... Eller om det VAR just då, messade mamma.. Undrade hur jag hade tänkt ta mig till dem på lördag. Och att pappa hade erbjudit sig att hämta mig efter JOBBET imorgon.. Och så får jag SOVA hos dem tills på lördag..

 

Svarade inte just då... Då jag inte var säker på det här med sömnen... Jag har ju lite konstiga sömnvanor just nu... Och är inte säker på ifall jag kommer att vara för trött imorgon, för att orka vara hos dem... Och sedan sova i ett rum där jag de enda två nätter som jag har varit där, inte har sovit en BLUND..

 

Så. Jag väntade med det..

Klev upp. Och åt frukost... En bra frukost..

 

... Och sedan MINNS jag inte riktigt..

Om jag satte mig vid datorn kanske... Eller så var DETTA nu då jag gick och la mig igen.. Jo, det tror jag... Jag la mig på sängen igen.. Och vilade.. Först utan täcke... Men drog till slut på mig både täcket och två filtar över morgonrocken...

 

Klev upp. Och tä...

Eller jag satte mig nog vid datorn och kollade lite grann. Det vanliga... Mer minns jag inte... Inte ifall jag såg några Vlogg-avsnitt eller något..

 

Men sedan bestämde jag mig iallafall för att försöka mig PÅ den där smoothien... Eller det VAR nog FÖRE datorn förresten.. Men skit samma..

Det blev dock ingenting AV det. Då jag inte vågade testa mixern.. Visste inte vilket av de två vreden jag skulle vrida på för att mixa... Så jag struntade i det...

Och så bestämde jag mig för att göra en fruktsallad istället..

 

Började tärna frukt efter frukt... Efter FRUKT.

Säkert dryt en timme. Kladd och spill.. Det flög fruktbitar både högt och lågt... Och FLERA gånger var jag nära på att skära mig i fingret... Men endast en gång gjorde jag det.. Dock såpass löst att det inte började blöda..

 

Vet inte VAD det är som är fel med mig just nu... Men känner mig klumpigare än vanligt.. Då jag härom dagen, spillde flingor över hela golvet... FLERA gånger! ... På RAKEN!

 

...Blev klar med tärnandet iallafall... Och satte mig sedan här..

Såg på några avsnitt av Vloggen som jag följer... Och ja-a...

Sedan blev det sängen en stund till... Efter att ha ätit igen.. Och igen... Och igen... Utan att egentigen vara hungrig... Men har man inget liv... Sitter bara hemma. Ensam... Ja, då äter man nog en hel del.. Iallafall JAG! Vad finns det ANNARS att göra?!

 

... La mig sedan på sängen igen... Då jag var stressad över att snart behöva lämna hemmet. Och att det finns MYCKET som jag måste hinna med innan dess! ... Frustrerad och irriterad över att det stinker avlopp eller något i både hall och badrum. Och kan inte hitta något fel eller konstigt...

 

Och ja-a... Allmänt... TRÖTT.

... Det var nu något slog slint.. Eller vad man nu ska kalla det.. Sinnet öppnade sig för mig och jag ville bara gråta...

Visste inte hur jag skulle hantera det hela... Så att jag tog en promenad.. En SNABB sådan! Och jag var beredd att promenera för.. Ja, jag vet inte. Jag ville inte hem igen..

Men som vanligt, när jag känner så, söker jag mig ändå tillbaka till tryggheten.. Även när jag låg inne faktiskt.. TROTS att jag, DÄR, mådde såå mycket sämre än NÅGON annanstans!

 

... Ja, det får räcka så... Jag ska väl FORTSÄTTA acceptera det hela i YTTERLIGARE några år.. Så får vi se om jag FORTFARANDE sitter här, missnöjd, och skriver... med darriga fingar, 70 år gammal...

Ja, jag är lite frustrerad...

 

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards