Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av D - 15 januari 2015 19:57

Jag har mensvärk, och känner mig PRECIS lika dubbel som vanligt! ...

 

Så. Jag kör mitt inlägg och går och lägger mig.

 

... Hmmm. Ja-a... Jag har ett svagt minne av att jag SOV väldigt orolig och lätt inatt. Vred och vände mig hela natten. Spände mig i kroppen...

Ja. Jag vaknade imorse. Men klev inte upp. Låg kvar och drog mig. Hade inte tänkt kliva upp ALLS idag. Inte lämna sängen särskilt mycket, förräns på lördag. Då jag skulle åka iväg och flyttstäda med mamma och pappa. Spendera min helg hos dem...

 

... Slängde iväg ett till mail till supporten hos den operatör(eller vad de nu kallas för något) som jag har köpt mitt bredband ifrån... Då de inte ÄNNU hade svarat på mitt förra mail. Där jag frågade ifall de kunde skicka mig ett nytt ADSL-modem. Så att jag kunde testa.

 

... Sedan vände jag mig om i sängen... Och "sov" vidare...

... Men kunde inte RIKTIGT slappna av. Då jag beställde... Ja, just det ja. Innan jag gick och la mig igår natt/kväll, såg jag på ett till avsnitt av... Ja. Konstiga, sällsynta diagnoser. Typ. På youtube.

 

Men iallafall. Beställde ett busskort igår natt, efter(jag minns inte om jag gjorde det före eller efter gårkvällens inlägg) att ha vräkt i mig ännu mer... Kändes det som iallafall. Och därför kände att jag VERKLIGEN behövde ut!

 

... Men jag fick adrig någon orderbekräftelse. Och det fanns inte heller något ANNAT tecken på att jag hade beställt och betalt ett busskort hos dem! "Skulle det skickas? ... Eller hade min beställning bara blåst ut med vinden?" ... Jag hade ju BETALT den. Och när jag gick in på min internetbank, stod det att betalningen hade blivit genomförd!

 

Så. Jag mailade dem. Och frågade. Fick väl svar ett par timmar senare. Vet inte. Ingen större tidsuppfattning idag...

Och då skrev de att orderbekräftelsen kommer så fort som de skickar varan. Och att min beställning hade blivit genomförd. Och i samma veva, kom även orderbekräftelsen... Jag kunde vara lugn.

 

... Låg kvar i sängen. Vet inte när mensvärken kom idag...

Men jag klev iallafall upp där vid elva någon gång. Åt lite frukost, utan att vara hungrig... Vilket satte lite glödbitar i skallen på mig... Men ingenting som jag brydde mig om...

 

... Efter det... Ja, då tar vi dagen lite pö om pö nu. För att jag minns ingen ordning.

Men jag har iallafall legat väldigt mycket nerbäddad under filten. Låg även nerbäddad MED morgonrock under ett tjocktäcke och två filtar! Japp. Gör så ibland. Då jag inte orkar klä av mig morgonrocken varje gång jag kliver i säng efter att ha klivit upp. Till största delen för att det är full insyn i mitt vardagsrum där jag sover för tillfället. Har nämligen varken gardiner eller persienner ännu. Svårt att komma igång med shoppingen. Trots att jag HAR pengarna!

 

Jag har, förutom legat i sängen och gungat, av smärtan i magen... Suttit vid köksbordet och stirrat på brinnande ljus, med en kopp te med grädde i, framför mig... Jag har läst lite bloggar. Kollat blocket husdjur... Och fått svar från internetsnubbarna! Och de skickar ett modem IDAG! SÄGER de iallafall. Nu KANSKE det äntligen LÖSER sig!

 

... Och så har jag försökt hitta appar som kan hjälpa mig att få det lättare med ätandet. Ja, det har ju mest varit fråga om receptappar, matinhandlingsappar... Och ja. Jag vet inte... Känner mig rätt så flygande vad gäller detta. Eftersom att det finns så många anledningar till mitt problem och samtidigt ingen alls. Förutom att viljan min tryter...

 

... Jag har frysit. Svettats. Jag har gungat i smärta... Har känt mig illamående.. och alldeles SEG i skallen. Inlåst i en bubbla...

Jag har ätit nästan ingenting på hela dagen. För att sedan på kvällen, vräka i mig en massa Nutella. Nästan en halv burk!

 

... Och jag har nu till kvällen, skrivit till min kontakt på kommunen. Sagt att jag behöver stöd. Men inte riktigt vet vilket...

... Och jag har oroat mig(gör det fortfarande) över hur riklig min mens kommer att vara under lördagen och söndagen. Då jag ska vara hos mina föräldrar... Är ju helst hemma i dessa perioder!

 

Nu blir det sängen. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards