Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 5 september 2014

Av D - 5 september 2014 20:54

Okej. Gårdagens inlägg blev VÄLDIGT långt! Sådär långt så att det blir alldeles rörigt och segt i huvudet. Och man får svårt att slappna av efter det..

Japp igår kväll när jag hade bäddat ner mig i sängen, mådde jag lite sådär halvdant, kan jag ju säga. Så idag blir det ett kortare inlägg. Hoppas jag. Och möjligtvis en liten förklaring till varför jag mådde dåligt igår innan jag somnade...

 

Ja. Vi börjar väl som vanligt från natten.

Jag hade... Nej, nu höll jag på att ljuga :P Jag hade INTE särskilt svårt att somna igår natt! Men däremot så hade jag en himla ångest. Ja. Sådär så att det klämmer runt hjärtat och man känner sig tung och dyster..

Jag kände bara att hela min blogg hade förvandlats till en lögn. Nej, jag menar inte att jag LJUGER i mina inlägg. Denna bloggen ÄR och kommer att FÖRBLI en ärlighetens blogg. Då det är VÄLDIGT viktigt för mig att det jag SKRIVER om mig själv. Det som HÄNDER i mitt liv... Det jag FÖRMEDLAR till mig själv... och ANDRA(!), ska vara så sant och ärligt det bara KAN vara! Vad är det annars för mening att skriva? Om man ändå ska minnas tillbaka på FEL saker sedan(?)!

 

Nej. Det som tyngde mig, var att jag känner att jag har blivit RÄDD för att skriva vad jag verkligen tänker och känner. Pressad till att skriva på ett visst sätt... Jag känner mig spänd och... Ja, spänd..

Och det beror till stor del på att jag VET vilka som läser bloggen. Och att jag VET att de vet vem jag är..

Ja, och då "pratar" jag ju såklart om de personer som har träffat mig..

 

När jag startade den här bloggen, så var ju meningen att jag skulle vara HELT anonym. Då jag redan TIDIGARE har känt av samma problem. När jag skriver "till" sådana som jag har träffat..

Men det BEHÖVER ju inte vara så svårt. Jag måste bara ignorera bort pressen. Det ÄR ju inte så farligt att öppna sig för andra. Och att vara ärlig mot dem, likväl som mot sig själv. När jag tänker efter, hade det inte heller varit HELT fel om mina föräldrar hade läst bloggen. Då hade jag sluppit känna mig så... Ja, att de inte vet vem jag är =)

 

Men slut med det nu. Nu måste jag rabbla dagen idag. Om inte inlägget ska bli METERLÅNGT igen ;)

Jag somnade iallafall och sov JÄTTEBRA. Vaknade imorse vid kvart över nio, MINST lika jättetrött :P

Ner, och halvsovandes äta frukost. Bara lite grann sådär. Ja, lite mindre än vad jag brukar.

 

Upp igen, för att vila lite grann. Japp idag skulle jag se till att inte somna! Vill ju kunna sova inatt också ;D

 

Klev upp klockan halv elva. Satte mig i vardagsrumssoffan och väntade på mamma och pappa. För att idag blir det tidigt lunch. Då det är fredag, och pappa åker till jobbet vid kvart över elva.

Åt tillsammans med dem. Och sedan diska ordning efter luchen.

 

Upp hit för lite datorhäng. Vattna växterna och sådär...

Minns inte vad jag gjorde vid datorn. Men kollade säkert allt det vanliga. Och upptäckte även att bloggplatsen inte gick att komma in på. Och inte heller de bloggar som finns där. Lite orolig över ifall alla bloggar på bloggplatsen skulle ha försvunnit för att något blev fel. Och att därför ALLA mina texter, VARJE dag sedan JANUARI, skulle ha försvunnit!

 

Men jag tänkte inte så mycket på det. Kollade in lite då och då. För att kunna märka när det fungerade igen..

Sedan satte jag mig ute på stentrappan i solen en stund. Måste ju passa på medans det är sommar!

Musik i öronen, och kepsen på huvudet. Mest för att jag inte orkade duscha..

 

Så. Efter att ha skrivit av mig lite(kanske eller inte. Minns inte), så bestämde jag mig för att ta en sista runda med gräsklipparen innan hösten kommer.

Bad mamma kolla om den hade bensin. Sedan blev det en HELJOBBIG promenad fram och tillbaka över gräsmattan, med hökögon och med kroppen dubbelvikt. Jo, eftersom att vi har TRÄD på hela gården, ligger det ju GRENAR stora som hus(okej överdrivet :P) över hela gräset!

 

Så. Plocka, plocka. Plocka. Sedan blev det till att börja klippa. TJOCKT, högt och fuktigt gräs i plättar. Och kort, torrt och tunt gräs, här och var. Hur kan det växa så ojämnt? Och sedan var det TRÖGT som F*N på vissa ställen i gräset, och gräsklipparen körde i princip av sig själv på ANDRA ställen. Men det antar jag beror på mossan som finns här och var :)

 

Men joxet var ju att eftersom att gräset på vissa ställen, var fyra decimeter högt och fullt av fukt, var jag tvungen att ställa gräsklipparen på två ben, vartannat steg(!), för att inte motorn skulle stanna!

Efter typ halva gräsmattan, var jag JÄTTETRÖTT. Tom i magen och i brist på vätska.. Men jag fortsatte i ytterligare nästan en och en halv timme. Ville bli klar med HELA, innan jag lät motorn stanna!

 

Runt och fram och tillbaka. Det jobbigaste var trots allt de ställen där gräset var såå kort och torrt att jag inte kunde SE vart jag redan hade klippt!

 

... Men jag blev klar. In och dricka en halv liter vatten. Och sedan datorhäng. Stirrandes in i skärmen, skjuter jag bubblor på BubbleShooter. Läste lite bloggar. Då bloggplatsen fungerade igen...

Och så blev det att krypa ihop till en tung boll, på sängen. Stirra rakt ut, och bara känna hur TUNG man är. Likt ett bowlingklot... Orkade BOKSTAVLIGT talat inte lyfta ett FINGER!

 

Ner till soffan. Vänta på middag. Äta.

.. Ja, och sedan blev det att diska efter maten! Något jag helst hade sluppit, med mitt lilla skavmärke/brännmärke i mitten av handen. Som jag fick så generöst av gräsklipparen :)

 

Upp till datorn i fem minuter. Ner igen och slår mig ner framför tv:n.

Där blev jag sedan sittandes. Supertrött och längtandes efter pappas ankomst. Så att vi kunde fika tillsammans. Mamma, pappa och jag. Innan mamma skulle till jobbet vid halv nio. Pappa kom hem klockan åtta... Men vi hann! ;P

 

Nu blir det sängen. Välförtjänt. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards