Livet ur D:s synvinkel

Direktlänk till inlägg 1 september 2014

En dag för växterna!

Av D - 1 september 2014 21:35

Jag ska beskriva min dag. Så att jag får DET ur skallen sedan!

 

Inatt, till skillnad från de senaste nätterna, har jag sovit bra. Jag sov som en stock, och jag TROR att jag somnade någorlunda direkt. Kanske inte. Jag minns inte. Men jag var iallafall inte uppe och rände(om det nu heter så) hela natten!

 

Jag vaknade.. Jo, jag vaknade rätt så tidigt. Men somnade direkt om, och vaknade igen klockan strax efter nio. Kollade dock inte på klockan. Då jag var såå trött. Utan fortsatte ligga där och mysa. Stirra rakt ut och fundera foto... Ja, vad kunde man inte gissa :P

 

Klev upp när jag såg att klockan faktiskt var halv tio. Vilket jag INTE kunde tänka mig. Då det kändes som om klockan skulle vara nio eller tidigare!

Åt iallafall frukost. Och bäddade sedan ner mig igen. För att somna om och vakna klockan elva. Jag var såå trött! Vilket var rätt så förståeligt efter natten som var!

 

Efter det, minns jag som vanligt inte hur dagen tedde sig. I vilken ordning och sådär...

Men idag har jag hållit mig MINST sagt upptagen!

Jag har varit sysselsatt med mina växter. Och idag var det i första hand tomatplantan som stod i centrum! Jag sökte fakta. Och försökte komma fram till hur man skötte den. Hur den skulle se ut, i förhållande till hur MIN ser ut. Och jag oroade mig över en det ena en det andra. Undrade om jag gjorde rätt eller fel. Ältade det faktum att jag har FEM plantor i samma hink! Och att det är två olika sorter...

 

Okunskapen gjorde mig spänd och osäker. Men jag sökte fakta och läste på ordentligt. Jag lärde mig hur man kunde se på plantan ifall man gödde den för mycket eller för lite. Jag lärde mig att tomaten till en början, vill ha mycket kväve, och sedan fortsättningsvis mindre av just det. För att kväve ger mycket och stora blad. Vilket hämmar frukten sedan. Och att den då istället vill ha mycket av fosfor och kalium..

 

Jag pluggade på lite olika sätt att göda på. Vad man kan använda och ungefär hur ofta...

..Och nu tänker jag bara köra på. Jag tror att jag har en plan ;) ...

 

Ja. Idag var växterna minst sagt i centrum av min hjärna. Det har varit det enda jag har kunnat tänka på! Och istället för igår. Då fotografering störde förmågan att koncentrera mig på någonting annat. Gjorde växterna näst intill det IDAG!

 

Förutom det, är det enda jag har gjort, att städa badrummet här på övervåningen. Jag ska ju försöka göra det VARJE helg. Men då jag var såå trött igår, fick det bli idag istället. Så jag gjorde en relativt grov städning. Torkade av handtag och sådär. Nu när jag ändå kom ihåg det. Och så duschade jag golvet med duschslangen.. Skrubbade toalett och handfat. Gjorde rent spegeln och så vidare..

 

Sedan tillbaka till växterna igen :P

 

Pappa var hemma från jobbet idag. Han ska vara sjukskriven till och med onsdag. Men åker och jobbar då, om han känner att han orkar.

Så vi såg på Drömkåken tillsammans. Pappa, mamma och jag. Nu på kvällen. Och GUD vad jag ÄLSKAR den filmen! Den må vara gammal. Men en KLASSIKER!

 

... Nu blir det sängen. Imorgon ska vi på visning. Ja, mamma och jag iallafall. Jag vet inte om pappa följer med. Bara jag har NÅGON med mig. Så är JAG nöjd! ;D

 

God natt med er <3

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 27 augusti 2018 10:22

Jag blev gravid. Var orolig för missfall, hela tiden. Föreställde mig att jag aldrig skulle sluta oroa mig för missfall. -När barnet skulle födas, skulle det födas dödfött. Efter födseln, skulle det dö i plötslig spädbarnsdöd. -Aldrig skulle jag kunn...

Av D - 2 april 2018 13:56

Jag har fått svårt att blogga. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, -och skriver sällan i varken den fysiska dagboken, känsloboken på datorn eller någon annanstans. En del(många!!) listor såklart, eftersom att det är helt omöjligt att orka leva annar...

Av D - 13 januari 2018 18:19


 

Av D - 22 september 2017 19:23

Det är så svårt... Jag tycker verkligen om dig.. väldigt mycket.. Men jag vet bara inte på vilket sätt.. Jag är ju helt bombsäker på vad du känner, eftersom att du förmedlar det så himla starkt. Men lika förvirrad som du blir över mina känslor, lik...

Av D - 5 september 2017 13:39

Det smärtar i bröstet. Jag känner mig tung i huvudet... Livet känns kaotiskt... Och nu har jag en ny relation på det, -som jag, ibland, inte orkar hantera...   ... Idag går jag med en känsla om att vi aldrig kommer att ses igen. Vet inte varför...

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards