Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av D - 20 augusti 2014 19:23

Nu får klockan vara dags att blogga. Ångesten klämmer sönder mitt hjärta... och allt jag vill göra, är att sova.

 

Jag har skrivit och skrivit idag. Men det tycks inte hjälpa. Herr Ångest bråkar, och huvudet känns tjockt och tungt... Vart jag än tittar, ser jag grumligt och grått... och framtidens dörr som var såväl synligt öppen, har nu slagit igen framför mina ögon...

... Ja, jag befinner mig inte på någon god plats.

 

Dagen idag.

Jag vaknade tidigt imorse. Låg kvar i sängen. Kollade min mail på mobilen, några gånger. Men låg fortfarande kvar...

 

Klockan halv tio... Eller om den var halv elva. Åkte mamma och pappa iväg på ännu en husvisning. Då passade jag på att smita ner och äta frukost. Så att jag kunde hinna upp på rummet igen, innan de kom hem.

Ja, jag undviker all kontakt med dem, just nu. Jag bävar mig inför att behöva prata med dem om en eventuell flytt till H*vetets stad. Det orkar jag inte. Jag har inte den psykiska styrkan till att diskutera och försöka stå upp för min sak. Att försöka övertyga dem om att jag kommer att klara mig bra och att detta är det bästa för mig just nu... Inte när jag inte kan lita på det fullt ut själv.

... Plus att jag orkar inte ljuga. Rädd att det ska spricka. Rädd för ytterligare konfrontation...

 

Sedan, efter frukosten låg jag iallafall kvar i sängen... Ja, länge.

Hade inte lust med någonting. Inte ork med någonting. Jag bara grubblade. Kände mig ensam, vilsen och kluven...

"Kan jag inte ta mig framåt, vill jag inte leva alls..." - "Hade jag inte haft så ont, hade jag trott att jag redan vore död..."

 

Men jag behövde iallafall kliva upp till slut. Tvinga mig själv att möta mamma och pappa, bara för en liten stund. Då jag behövde iväg till posten och hämta mitt paket. Som redan har legat där i två veckor och väntat på mig...

Iväg jag for. I spöregn och rusk. Utan någon jacka. Proppfullt på bussen...

... Ja-a. Hämtade ut mitt paket, köpte ett par mjölkpaket till mamma... och tog sedan första bästa buss hem.

 

Efter det, har jag mest legat på sängen. I fosterställning. Lyssnat på lite musik... Halvsovit. Slumrat till då och då. Funderat, funderat, funderat. Jag har ett såå stort behov av att prata med någon! ...

 

Jag har spelat en del Bejeweled. Kollat blocket. Läst bloggar... Ja-a. Plockat ur min resväska. Och messat fram och tillbaka med Xsambon.

 

Det var nog min dag... Ser INTE fram emot imorgon!

... Jo, jag har ju gjort en ny header också ;)

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 20 augusti 2014 17:47

Okej. Ny header igen. Alltid jag att ha mörka, trista headers. Men denna är hur jag känner just nu.  Så kanske blir till att byta sedan igen. När hjärtat lättar :)

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards