Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av D - 2 augusti 2014 21:27

Jag tänkte att jag ska blogga nu. För att sedan ska jag bädda ner mig och lyssna på musik. Då jag inte har lust med någonting annat. Känner mig lite spänd. Utav en anledning som ni kommer att få veta någonstans i inlägget...

 

Nu får vi se om jag kan minnas dagen och tänka bättre idag än igår :)

 

Dagen idag.

Jag vaknade av mig själv, imorse klockan halv nio. Samma tid som klockan ringer varje vardag. För att jag TROR inte att den ringde imorse iallafall! Men det kanske den gjorde.

Jag hade iallafall redan varit uppe ett ANTAL gånger inatt. Vilket var lite jobbigt. Då 23åringen låg och sov i allrummet utanför min dörr. Rädd att störa. När jag springer där och öppnar och stänger min gnissliga dörr...

 

Men. Men. Klev iallafall upp. Åt frukost... Och skyndade sedan i säng igen. Så fort som jag fick möjlighet. Jag har VERKLIGEN etsat mig fast i den rutinen! Kliva upp halv nio. Gå och lägga mig igen. Vakna klockan elva. Och kliva upp för att försöka göra någonting viktigt...

 

Och idag var inget undantag. Efter att jag hade klivit upp för andra gången, började jag klippa gräset. Resten av det som aldrig blev klippt igår.

Hann klippa ungefär hälften. Sedan bestämde jag mig för att ta en paus. För att gå på toaletten och äta lunch.

Sagt och gjort. Sedan fortsatte jag med resten av gräset.

 

Efter att ha blivit klar, TROR jag att jag satte mig här vid datorn. Jag kollade det vanliga. Mailen. Blocket. Läste bloggar. Jag kollade lite efter en minilaptop som jag ska köpa för att kunna blogga när jag åker hemifrån under flera dygn. Som jag nu ju tänkte göra. För att annars tar jag mig inte iväg! Jag lämnar INTE hemmet om jag inte kan vara säker på att jag får fortsätta blogga VARJE kväll! Det är liksom inget alternativ. Bloggen är en rutin som är OMÖJLIG att rubba! MÖJLIGTVIS att jag kan hoppa någon DAG, om det skulle behövas... Men helst inte.

 

Ja, och så kollade jag iallafall lägenheter också. Både på blocket och där jag står i kö. Kölistorna ger ingen större framgång just nu. Men däremot hittade jag en till lägenhet i samma stad som jag var på visning i härom veckan, på blocket. Skrev direkt ett mail till kvinnan som ägde lägenheten. Vilken svarade rätt så direkt. Och gav mig numret till killen som bor där nu. 

Jag skickade på en gång, iväg ett sms till killen... Eller gubben :P Och fick svar efter fem minuter. Skrev att han skulle återkomma i eftermiddag... Ja, och jag väntade. Men inget svar kom...

Klockan sju, skrev jag till honom igen, och frågade om han hade någon möjlighet till visning de närmaste dagarna. Tänkte att han kanske hade glömt mig...

Men inget svar. Och där står jag nu.

 

Men jag tänkte. Det är ju Lördag. Så han kanske har annat för sig. Så jag tänkte att imorgon bitti, skriver jag till honom en sista gång. Och så hör jag av mig till ägaren igen, om jag inte får kontakt. Jag vill ju inte sumpa chansen, och låta någon annan sno den för mig. Om jag nu har en möjlighet att bli bland de första intressanterna(ett ord?).

 

Ja. Så nu känner jag mig lite spänd. Vill ju bara få det avklarat. Veta att jag till slut kommer att nå till den visning som ägaren sa till mig att boka med honom. Dumma som inte svarar. Men men. Imorgon så. Det satsar vi på ;)

 

Ja. Jag tror att det var typ min dag.

Nu till kvällen, har mamma, pappa och jag, sett på en film. Och sedan även Sommarkrysset. Jag har hängt lite i soffan, i väntan på sms från snubben...

Men annars. God natt med er <3 Nu blir det musik =D

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards