Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 19 juli 2014

Av D - 19 juli 2014 23:01

Egentligen har jag ingen lust. Då jag känner mig missnöjd med min systers systemkamera(som jag eventuellt ska köpa), fastän jag varken har testat den eller ens hållit i den ännu!

Ja, jag vet inte varför jag ältar. Då jag inte är TVUNGEN att köpa den! Men nu sitter jag här och mår dåligt för att jag inte känner mig nöjd med vad jag köper! ... Jag i ett nötskal. Samma sak med allt. VÄLDIGT kritisk mot nya saker. Det gamla är alltid bättre tills jag har vant mig vid det nya. Samma inombordsliga konflikt och tvivel, varje gång som jag ska lämna det gamla och gå över till någonting nytt...

 

Men den här gången, HAR jag faktiskt något av en anledning! Jag har nämligen suttit och kollat på bilder på google, på bilder tagna med just denna kameran. Ja, inte hennes såklart. Och jag är inte riktigt nöjd. Det är ju klart att den måste vara bättre än min digitala "vanliga" kamera. Den som tar år och dar på sig, innan den ens reagerar på att jag tryckt på knappen för att ta foto! ...

Men bildkvaliteten känns ändå inte okej...

Jag vet att jag borde känna mig lugn nu, och inte oroa mig, älta och må dåligt för en kamera som jag inte ens köpt. Med tanke på att jag till och med ska få låna hem den och testa den innan jag betalar för den! Men jag känner ändå att jag "måste" köpa den. Då det känns som om jag har lovat... Men tänk om jag inte blir nöjd...

 

Jag vill ju egentligen köpa en canon eos 700d... Borde jag vänta tills jag har lust att lägga ut pengar på DEN? Eller ska jag köpa 21åringens gamla kamera(canon eos 450d) för en billigare peng och sedan byta upp mig? Livet alltså... och dess dödsallvarliga dilemman :P

 


Okej, det där kommer jag att älta mig grå på... Är det inte det ena, så är det f*njemej det andra!

Men dagen idag.

Jag hade ingen, ingen, INGEN lust att träna idag. Vilket gjorde att jag låg kvar i sängen och drog mig, såpass att jag inte hann träna innan lunchen. Och efter frukosten, när jag väl klev upp(klockan nio, i och för sig), bäddade jag ner mig i sängen igen. För att halvsova tills klockan elva.

 

Sedan blev det lunch.

Och efter det, förberedde jag mig lite ovilligt för träning. Efter att ha skrivit ett peppande inlägg i min dagbok. "Klart jag ska träna!". "Jag är ju VILJA, KÖTT, BEN och MUSKLER!" :D "Det är ju bara en och en halvtimmes fysiskt smärta av 15 vakna timmar!". Och vad är inte det att jämföra med den psykiska smärta som förgyller ens dagar :P

 

Nej, jag kan allt lägga ner lite tid och energi varannan dag, till att anstränga mig så att jag både darrar och svettas.

Men träningspasset var hyperdypertungt idag. Jag känner allt att styrketräningen ger resultat. Det gör jag faktiskt. Musklerna börjar hjälpa mig alltmer nu ;)

Däremot konditionsträningen är något av det JOBBIGASTE, rent fysiskt, som jag har erfarat! Jag trodde att jag skulle DÖ idag, när jag joggade och powerwalkade om vartannat. Det var SJUKT jobbigt, och när jag kom hem igen, efter att LÄNGE ha hållit ut och önskat att det skulle ta slut, bara tagit i så hårt jag kunde för att "jag kommer ju hem fortare då", kom jag hem med skyhög puls och svetten rinnandes. Det bara DUNKADE i huvudet! Men vem är inte nöjd och bäst, när man har presterat utöver vad man trodde att man skulle klara ;P

 

Ja, jag är bäst. Jag tog mig an träningen även idag, TROTS en "vill-aldrig-mer-vakna-upp-till-den-här-stressiga, osäkra, oroliga, pressade-vardagen-igen-natt" igår! Bara för att jag VET att det gör mig gott! Det är ju det enda viktiga betydelsefulla jag HAR i mitt liv just nu :)

 

Efter träningen, tog jag såklart en härlig dusch. Sedan har jag suttit ute på stentrappan på baksidan av huset, en stund. Jag har suttit här vi daton. Kollat mailen, läst bloggar. Kollat blocket.. Ja-a. Det har inte blivit så mycket dator. Jag har mest varit på nedervåningen. Suttit och bara tagit det lugnt i vardagsrumssoffan...

 

Och efter middagen, gick jag upp hit och la mig på sängen och lyssnade på musik. Medans resten av familjen, tog sig en omgång familjespel. Något frågesportspel tror jag att de spelade. Men min hjärna orkar inte tänka mer. En lugn stund för mig själv... Tills jag började söka info och kolla på bilder från canon eos 450d! ... Men 21åringen verkar ju ha varit nöjd.

 

Ja-a... Vad har jag mer gjort idag?

Vi såg iallafall på något avsnitt till, av "true blood". Pappa, jag, mamma och 13åringen...

 

... Och det var nog min dag.

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards