Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 14 juli 2014

Av D - 14 juli 2014 21:50

Jag vet inte. Det känns som om jag har kommit in i en ny slags kris... Eller samma. Jag vet inte riktigt...

Det handlar ju mycket om vad jag får i mig. Men just nu är egentligen det jobbigaste att jag inte vet hur jag ska få vardagen att gå ihop. Hur jag ska få ihop olika vardagliga aktiviteter... Hur jag ska lyckas pussla ihop allt till ETT liv.

 

Jag vet inte hur jag ska orka. Ha tid att träna samtidigt som jag ska tillexempel hinna in till stan i olika ärenden... Eller till och med börja passa hundar! Hur ska jag orka, utan att känna att livet faller i bitar framför mina ögon? Utan att känna mig för tankspridd och stressad... Utarbetad av alla scheman som jag blir tvungen att göra över mina dagar? ... Jag menar. Jag gör dem ju redan nu! Och då har jag inte ens BÖRJAT med något annat än träningen! Nej, utan än sålänge ÄR det ju bara träning och näring... Typ... Och jag är bara rädd för när livet blir större... Och från och med imorgon, kan det hända...

 

Jag är orolig för dessa proteinshake:ar. Orolig för bars:en som jag ska hämta ut imorgon. Jag är osäker på vad jag borde äta... Ifall dessa mellanmål egentligen inte ens behövs... Eller ifall de gör mig mer skada än nytta... ... Ja. Och jag känner mig skyldig för en sak som jag inte ens vill tala om.

 

... Och nu vill jag bara slappna av... Få det som förut. Inte skaffa mig ÄNNU mer att göra! ... Jag saknar mitt tråkiga, ohälsosamma liv...

 

Men. Dagen idag.

Jag vaknade imorse. Trött och... Ja. Trött. Seg. Och inte på mitt bästa humör. Mådde inte så jättebra psykiskt. Kände mig stressad och orolig... Och jag ville bara backa. Precis som nu. Bara lägga mig ner och sluta "leva". 

Jag hade ABSOLUT ingen lust att träna! Vilket det var dagen för idag. Orolig för vad som komma skall imorgon. Nämligen lämna hemmet mitti all inombordslig stress(!). Lämna hemmet för att prata med en hundägare om hennes hundar, som jag eventuellt ska börja rasta... "Större liv. Tjing, tjing, tjing!".

 

Jag åt iallafall frukost...

... Hmm. Minns inte. Men satt här vid datorn en stund, efter det, iallafall... Nope. Nu ljuger jag. Jag bäddade ner mig i sängen igen. Sov en timma till. Och sedan upp och satte mig vid datorn... Nej. Inte det heller...

Jag tror att jag började raka benen, efter det. Höll på med det en BRA stund. Då jag försöker få in en bra teknik. Känner att jag lär mig nya saker för varje gång. Så bra att hålla igång, kanske.

 

Ja. Datorn åkte iallafall på, någon gång under dagen. Läste lite bloggar. Kollade blocket. Mailen. Lägenheterna som jag står i kö till... Ja, och så bloggade jag på min tredje blogg. Men det var efter lunchen. Då jag hade genomlidit en obehaglig måltid tillsammans med mamma, pappa och 13åringen. Lättirriterade och rentav tjafsiga föräldrar, som med största sannorlikhet, stressar upp sig över sin semester som precis har börjat... De bråkar om ALLT, HELA tiden! Man märker att de är väldigt stressade... Jag-orolig, osäker, ångest- vet inte vart jag ska titta, hur jag ska reagera.

 

Ja. En timme kvar tills jag skulle träna. Varav jag spenderade tiden här framför datorn. Väntade ut tiden ORDENTLIGT, och kände mig sedan TVUNGEN att träna. För att annars kommer jag ALDRIG kunna hålla på den rutinen igen! Slappar jag nu, på grund av dåligt mående, så kommer jag ALLTID ge vika för det framöver! ... Och det blir svårt för mig att förlåta.

 

Så. Jag kämpade mig igenom mitt träningspass. Det var TUNGT. Men jag tog mig igenom det. Drack min shake, och tog mig en dusch. Oroade mig och ältade än det ena än det andra. Stressade upp mig lite grann. Men var ändå nöjd att jag klarade av träningen idag också...

 

Lite mer dator. Kollade efter olika vårdande hudsalvor och liknande. Då mina armhålor inte tycker om rakning. Så jag vill ha något svalkande och vårdande.

 

Sedan kom mamma, pappa och 17åringen hem. 17åringen har varit bortrest i en vecka.

Vi åt middag. Och sedan blev det tv för min del. Mamma och pappa anslöt sig, och det blev två avsnitt av "Tru/true blood"(vet inte vad den heter) och en kaka till kaffet.

 

Ja-a. Och nu blir det sängen. Efter lite Bejeweled.

God natt med er <3

 

 

Av D - 14 juli 2014 13:51

Funderade på att lägga ut hela inlägget. Men det kändes som för mycket negativt på en gång...

 

Från min tredje blogg.

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards