Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under juni 2014

Av D - 16 juni 2014 22:02

Ja-a.. Eftersom att det är rutin, bloggar jag idag också. Men energin finns egentligen inte. Då jag inte somnade förrän efter tre imorse. Vaknade efter en timme. Somnade efter kanske en halvtimme igen.. och klev sedan upp klockan halv nio.

... Ja, och så har jag haft ännu en dag av elakheter mot mig själv.. Som även DET gör att jag blir väldigt energilös.

 

Så. Jag rabblar dagen. Och är lite tråkig idag också. Bara få det överstökat, liksom.

Jag klev som sagt upp klockan halv nio, efter en lång och seg natt. Efter en natt med mycket planerande av morgondagens(idags) kost. Ältande och ältande.

Började packa ihop mina saker. För att idag skulle jag promenera dessa 10kilometer in till stan. På med regnjackan. Den lilla bruna ryggsäcken under den. Och mitt lilla behändiga paraply i handen.. Och så gick jag.

 

Till en början var jag missnöjd över att det regnade. Det fanns ju liksom inte med i planeringen. Det knöt sig i skallen, och jag visste inte hur jag skulle hantera de närmaste timmarna.

Men jag beslöt mig för att trots allt ta promenaden in till stan... Ja, just det ja! Till en början hade jag tänkt promenera hem och ta bussen dit. Men jag promenerade dit och tog bussen hem istället. Minns dock inte varför det skulle vara bättre.

 

Det duggade bara lite grann, och jag hade egentligen inte alls behövt det där paraplyt som egentligen bara var ivägen. Regnjackan som släpper in vatten men inte luft, blev till slut för varm att ha på sig, och jag tyckte uppenbarligen att jag gick fortare än vad jag gjorde. Svag som jag kände mig. Där jag kämpade mig framåt. Gatuslinga efter gatuslinga..

Till slutet av promenaden, började jag räkna lyktstolpar för att kunna märka att jag tog mig framåt ens! ...

Och OM det var skönt när jag nådde mitt mål! Såå skönt, och jag kunde ÄNTLIGEN kolla på klockan, hur lång tid det hade tagit. Hela tre timmar, hade jag promenerat. Och nu var det dags för lunch.

 

Jag orkade egentligen inte gå ett steg till. Huvudet pumpade och kändes tungt. Jag var varm efter denna lufttäta jacka. Och den lilla bruna ryggsäcken, var bara ivägen.

Brödet jag ville ha, fanns inte på mitt första affärsalternativ. Så jag gick till min standardaffär. Och gissa vad... Där fanns det inte heller! .. Så jag fick helt enkelt kolla efter någonting annat. För att, lunch skulle jag ha! Så var det bara!

 

Köpte mig en drickyoughurt, en kall kaffe av något slag. Och en liten chokladbars. Det var ALLDELES för många kalorier mot vad jag hade planerat! Men jag råkade läsa fel på två av produkterna, och kände mig sedan värd att äta dem. Det skulle ju inte skada.

 

Efter att ha ätit, gick jag och satte mig på en bänk och räknade lite. Och när det började regna igen, vid ettiden någon gång, så gick jag till Clas Olsson för att köpa vågen som jag hade bestämt mig för att köpa. Hittade även en köksvåg som jag köpte med mig hem. Känns skönt att själv kunna väga ingredienser till sådant som jag lagar eller bakar sedan. Och räkna kalorier på det. Kontrollbehov som jag har. Men det är ju ett intresse också :) Jag menar. Näringslära. ÄLSKAR verkligen allt som jag har lärt mig de senaste dagarna!

 

Ja. Sedan åkte jag hem. Satt och väntade på bussen i en timme. Och väl hemma... Ja, vad gjorde jag då?

Jag kan tänka att jag satte mig här och började skriva upp dagens kalorier och göra komplicerade uträkningar. Planera morgondagens och typ framtidens kostschema och sådär.

Sedan dukade jag för middagen och bara väntade på att vi skulle äta. Sprang upp och ner mellan mitt rum och nedervåningen. Och åt sedan middag med familjen.

 

Annars har jag läst lite bloggar. Några utvalda bara. Jag har kollat hundar på blocket, och jag har spelat bejeweled. Och så har jag funderat lite över det här med ätstörningsenheten. Ifall personligt ombud har kommit någonstans med det. Då hon ska gå med mig på ett möte någon gång, och inte ännu har hört av sig. Men vi får se. Jag har ju inte bråttom. Är ju inte ens säker på att det är det rätta.. Men kanske hör hon av sig imorgon :)

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 15 juni 2014 21:20

Okej. Ska jag försöka blogga då da :)

 

... Jag kommer nog i princip bara rabbla dagen. Då jag har annat i huvudet just nu, som jag vill fundera mer på.

 

Jag klev upp efter en god nattsömn. Frisk och kry. Såå skönt!

Åt frukost... Hmmm.. Vad gjorde jag sedan? ... Ja-a. Jag minns inte. Jag gjorde kanske inte så mycket innan lunchen. Jag minns att jag satt här en stund, vid min dator...

Jo. Jag satte mig ju och gjorde ett schema över övervåningsstädningen. Alltså. Vi är ju tre stycken som bor här på övervåningen. Och då städningen inte blir gjord alls, av olika anledningar... För mig är det för att jag behöver veta vad jag ska göra och när. Vad som är min uppgift liksom. Och antagligen är det något liknande för syskonen.

Så jag gjorde ihop ett schema över allt som ska göras i varje rum. Och var väldigt generös med hur långt tid varje område skulle ta. Så att man hellre gör det snabbare än den utsatta tiden, än långsammare. Sedan är det bara för oss att bestämma vem som tar vilket rum och städområde. En gång i veckan, satsar vi nog på ;)

 

Sedan hängde jag tvätten till mamma... Eller oss alla, egentligen. Det är ju inte bara mammas kläder :P

Åt lunch, som idag smakade gott igen ;D

Sedan gick jag tillbaka hit och gjorde klart schemat. Vilket jag inte kommer ihåg varför jag inte hann klart med innan lunchen...

..Okej, jag tror att jag tar det mesta i fel ordning nu.. Men det struntar jag i.

 

Annars har jag iallafall klippt gräset idag. Japp, det har ju växt under de här veckorna sedan jag klippte det sist. Härligt att ha någonting att göra, och göra av med lite energi. Nyttigt och tidsfördrivande ;) ... Blev klar med allt på ca en timme och 45 minuter.

 

Ja-a. Sedan har jag glömt att hänga nästa maskin med tvätt, och så har jag ätit middag. Suttit och spelat Bejeweled. Gjort uträkningar på datorn. Kollat information.. Läst en av alla sparade bloggar i bokmärken. Kollat hundar på blocket...

 

Ja-a. Annars kanske det inte var så mycket mer. Nu till kvällen, såg vi på en film. En väldigt dålig film. Den var jätteäcklig, men konstigt nog inte den sämsta jag har sett. Nej, tro det eller ej... Pappa KAN välja sämre filmer än så =P

 

Så. Nu säger jag god natt. Har varit en bra dag, trots allt. Även om jag fortfarande tycks ha problem med ätandet, och vara som besatt av att räkna kalorier och äta way too little. Men annars har jag varit pigg och glad. Har mått väldigt bra av att känna mig nyttig, och jag har känt mig lugn inombords. Ingen smärta i magen, ingen tyngd i skallen.. Inga fysiska besvär alls ;)

Så. God natt med er <3

 

 

Av D - 14 juni 2014 21:14

Jag är helt slut... Så att jag bloggar nu. Så ska jag krypa i säng sedan.

 

Dagen idag. Japp. Hitta energin till att skriva nu.. Tänka efter.

Jag har haft lite smått ont i magen. Känt mig trött och hängig. Lite tjock i skallen och konstig i halsen. Inte ont. Men någonting som trycker ner mig. Ingen direkt matlust. Och stora frågetecken om vem jag är och vart jag befinner mig. Ja, inte ordagrant såklart.

 

Men annars har varit en lugn dag. Lite bus med 13åringen. Och annars bara vila, vila, vila. Ta ikapp mig efter gårdagen. Magen är i bättre balans nu, och det är skönt... Men helt kry är jag inte ännu. Jag har ätit. Men känt mig väldigt kluven vad gäller VAD och hur mycket jag skulle äta. Eftersom att gårdagen gjorde mig ur balans, då jag inte VÅGADE äta.

 

Maten har inte smakat särskilt gott och jag har känt att jag bara tvingat i mig någonting för ätandets skull. Men suget efter sötsaker, har ju inte heller funnits. Och DET är ju positivt!

 

Jag tog en uppfriskande dusch och bäddade rent i sängen, och så har jag suttit ute på stentrappan på baksidan av huset, och solat.. Läst lite bok, och skrivit dagbok en gång. Och nu till kvällen, såg vi på film, pappa, mamma och jag.

 

Har läst bloggar några gånger. Kollat hundar på blocket..

 

... Ja-a.. Det känns som om det var mer jag skulle säga i detta inlägg. Men nu är det tomt på information innanför mitt pannben. Så detta får räcka för idag. Hoppas på en PIGG frisk dag imorgon. Befria mig ;D

 

Nu funderar jag bara på huruvida jag ska ta någonting att äta eller inte.. Om jag vågar för min mage...

God natt med er <3

 

 

Av D - 14 juni 2014 11:44

Okej. Tänkte jag skulle slänga in ett inlägg om gårdagen nu.. Så att jag slipper skriva två långa inlägg ikväll..

 

Jag vet. Jag vet, kära D. Jag ska ju skriva ett varje kväll. Men som du säkert kommer att minnas, hade jag en bra anledning till att INTE skriva igår kväll :)

 

Så.

Jag vaknade till igår morse vid kvart över sju, när 13åringen dundrade iväg till skolan. Fick direkt sendrag i foten, till den grad att någon av mittentårna typ krampade. Vickade iallafall. Panik av smärtan. Nervöst och desperat gnidandes om foten, samtidigt som jag vred mig i sängen..

Ja, och efter bara någon minut, började magen göra ont och jag var tvungen att springa på toaletten... Och vilken ränna! ...

 

Ja, det börhöver jag ju inte gå in på närmare detaljer om :P

Gick och la mig för att sova igen.. Somnade till, men behövde snart på toaletten igen. Typ fem toalettbesök senare, var det fortfarande inte över. Spänd i magen... och äggrapar.. Först då förstod jag att det inte bara var vanlig obalans i magen, som jag brukar kunna få någon gång sådär. Om jag har ätit dåligt, bra, dåligt, bra, onyttigt en längre tid, osv. Nej, det här var onda bakterier och någon slags magsjuka. Men jag var ändå rätt så nöjd sålänge som jag slapp kräkas. HATAR att kräkas, med stort H! Min värsta farhåga.

 

Men äggraparna, de ständiga toalettbesöken, den tomma stramande magen, och hela tröttheten, var illa nog.

Jag spenderade stor del av dagen, halvsovandes eller sovandes i och på sängen. En rätt så stor del på vardagsrumssoffan, och resten på toaletten.. Och det enda jag vågade äta på hela dagen, var det jag åt innan jag insåg att det var magsjuka. Frukost och en banan.

 

Jag klev i säng klockan halv nio igår kväll. Trött och sliten, och ville bara sova bort... Ja, jag kan väl nämna att jag bara fick en spark av illamående, den där spykänslan, i ca fem minuter på hela dagen igår. Så, tack för det :)

Men klev iallafall i säng. Efter att ha tagit min andra "dos" av vitpepparkorn. Klev upp ungefär en gång i halvtimmen till en gång i timmen, för att springa på toaletten och rinna... Hur mycket HAR man i sig egentligen?!

Och någon av de sista gånger jag klev upp, vid halv åtta imorse, mådde jag bra. Magen bubblade inte så fort som jag ställde mig upp, och inte rann det heller. Äggsmaken som ständigt pyste upp i min mun, var även den borta. Iallafall så närapå, att jag inte kunde hitta den =)

 

Så. Nöjd klev jag ner i sängen igen. Och ett litet leende uppenbarade sig på mina läppar. Jag kände NÄSTAN att jag kunde pusta ut. Men jag var försiktig med det. För att bakterierna härjar säkert fortfarande i min kropp. Och mitt eget immunförsvar tillsammans med vitpepparkornens dödande kraft, arbetar säkert fortfarande för fullt...

 

Men vid kvart över nio klev jag upp igen. Kokade iordning mina nudlar som jag aldrig vågade äta igår, och trots att det rann lite grann vid halv tio igen, så tänkte jag inte låta mig stoppas. Måste ju äta liksom. Och äggraparna var ju inte tillbaka... Inte heller den vilt bubblande magen. Så det KANSKE... Bara KANSKE är över snart.

 

Tog mig min tredje dos av vitpepparkorn, och åt mina nudlar.

Energin är så gott som slut, men jag har uträttat(stavningen ser fel ut) några saker idag iallafall, och känner mig piggare och gladare än igår.. Mer om det, i kvällens inlägg ;)

 

Jag fick mig iallafall en tankeställare igår. Att detta kan likväl bero på hur jag äter. Eller rättare sagt, INTE äter! Jag menar. Kan inte immunförsvaret ta skada om inte kroppen får vad den behöver? Och att ständigt tvinga kroppen att gå på noll energi, noll näring... Ja, det kanske ställer till det en del... Och om inte. Så fick det kanske iallafall mig att vilja bli hälsosammare vad gäller vad jag gör mot mig själv, hädanefter =)

 

Det blir nog ett sista släng av vitpepparkorn ikväll också. För att försökra mig om att bakterierna inte växer sig större eller blir fler. Vägra spy! =D

 

Ja, jag skriver väl God natt med er, då :P God natt med er <3

 

 

Av D - 12 juni 2014 22:48

Jag vet inte om jag tar ett steg framåt nu. Eller om detta är ännu ett steg bakåt. Eller ett långt stampande och snurrande på stället..

Men jag kan säga som så, att jag försöker. Det gör jag verkligen. Varje dag är ett krig, och nästan varje dag, vinner fel sida... Men jag ska inte låta det ske den här gången. Jag ska stå emot demonerna nu, och göra vad som är bäst för mig. Trots att jag känner med hela kroppen, att det vore mer rätt att göra tvärtom.

 

Idag har jag skrivit ut pepp och scheman. Hälsosamma sådana, den här gången! På hur jag borde äta för att nå en hälsosam vikt och sedan stanna där. Lite framtidsdrömmar att snegla på när jag tvivlar. Och några kloka ord... Och allt hänger det i ett snöre på en skruv ;D

 

Jag tvivlar och strugglar. Men än sålänge står jag ut! Jag får inte ge vika denna gången... "Det är RÄTT att äta!" ...

 

Annars. Idag har jag...

Hmm. Jag vet inte om det beror på undernäringen eller bara på för lite hjärnjumpa.. Men huvudet är segt och minnet dåligt. Orkar typ inte ens tänka efter, vad jag har gjort idag!

 

Jag klev iallafall upp vid halv nio imorse, när klockan ringde. Åt frukost. Gick upp hit och spelade Bejeweled. Bara väntade på att det skulle bli dags för lunch. Läste alla bloggarna. Inte alla inlägg som jag har missat. För att det orkar jag absolut inte! Men får väl hänga med något sånär. Kollade säkert mailen..

Ja, och så somnade jag nästan till en stund, med musik i örat. Trött som jag var.

 

Åt lunch tilsammans med mamma och pappa. En dubbelmacka. Inte rågkuse denna gången. Framsteg ;) Lyckades till och med tillåta mig själv att äta ett kokt ägg efter lunchen!

 

Ja, sedan satte jag mig nog här igen. Gjorde som sagt lite scheman. Funderade fram och tillbaka. Tvivlade. Kände draget till att kolla kalorier. Kunde inte hålla mig borta. Men sålänge som det inte påverkar mitt näringsintag rent praktiskt, så...

 

Ja, jag har kollat hundar på blocket. Sökt lite lägenheter. Skrivit lite grann..

Hmm. Minnet. Ursäkta det, kära framtida D. Kanske försvinner halva dagen här :P

 

Sedan läste jag iallafall lite ur en bok. Men fastnade aldrig riktigt för den, och kunde inte helt koncentrera mig...

Satt vid datorn igen. Spelade lite mer Bejeweled, och kollade allting på datorn, en vända till... Och en till.

 

Och nu på kvällen, har jag kollat upp så gott jag har kunnat, hur mycket jag borde väga och gå upp. Hur mycket jag borde äta per dag. Osv.

Men jag känner mig osäker, och har ett stort behov av att få veta säkert. Så att jag är beredd på vart jag kommer att sluta.

Men enligt olika räknare, ska jag gå upp minst 4,5kg för att bli normalviktig... Men man kan ju aldrig riktigt lita på sådant. Varför jag vill träffa en dietist eller kostrådgivare eller liknande. Och få det uppkollat ordentligt..

 

Ja, besatthet, jag vet. Men det är också ett stort intresse. Näringslära, träningslära och kroppens reaktioner på olika yttre påverkan, är jätteintressant. Men man måste ju lära sig att använda det rätt. Och inte i självskadesyfte ;)

 

Ja. Och nu till kvällen, såg jag på det sista avsnittet av "Den skyldige"... och den slutade såå oväntat! Paff jag. Och ett stort fan av den filmen. Spänning, spänning, spekulationer och en överraskande avslutning. Japp. Klart sevärd. Britterna är duktiga på sina kriminalare. Danskarna också :)

 

Nu ska jag sova. God natt med er <3 ... Men innan jag avslutar. Måste bara nämna. Jag klarade till och med av att äta en bit honungsmelon idag :) Kämpa, kämpa, kämpa ;D Var bestämd.

 

 

Av D - 11 juni 2014 22:39

Hoppet är helt borta. Man vill göra fel för att det är "det enda rätta".. Det blir för jobbigt, men man kämpar på med detta skadliga beteendet ändå.. Tills man kommer till en punkt då man plötsligt ångrar sig. Tittar upp och ser en ljusning i att börja göra rätt istället. Man mår bra över sitt beslut. Ser positivt på det här mer hälsosamma levernet(rätt ord?). Men med en liten huns av tvivel. Då det faktiskt är en tvärsväng och förändringar är svårt. "Är det verkligen vad jag vill?". "Är det verkligen rätt beslut?". "Vart leder detta mig?" ..

Ja, det känns bra till en början. Men jag hinner faktiskt inte ens äta bra under en DAG, innan tvivlet blir för starkt, och missnöjdheten gnider mig blå... Ja. Och jag måste börja "göra rätt" igen...

.. Och så börjar det om.

 

Just nu? Ja, just nu befinner jag mig vid "att äta bra, men med tvivlet och en gnutta missnöjdhet i släptåg". Jag VILL börja svälta igen. För att det "är rätt".. Men samtidigt är även DET smärtsamt på sitt eget lilla vis. Flykt för att dölja beteendet. Svårt att få det att gå ihop med familjemiddagarna och helgernas alla måltider.. Viljan, behovet av att äta.. men "inte få"... Alla röriga scheman, uträkningar och faktaletande.. Att alltid behöva tänka efter, en två eller tre gånger, innan man tar en tugga. Och inte minst. Att ångra varje gång man ätit "för mycket". Trots att det egentligen är alldeles för lite.

 

MEN. Vi tar dagen idag. Ska iallafall försöka. Är nog inte så svårt =)

Hmm... Hihi. Jag kan inte minnas hur dagen började :P Tänk efter, kära D. Tänk efter =P

Jag klev ju säkert upp iallafall. Så långt är jag med. Men sedan får jag nog hoppa direkt till stan, tror jag. För att morgonen är svart.

 

På busshållsplatsen nere vid vägen, påväg till stan, mötte jag den här kvinnan med bebisen. Grannen som jag hade en lite halvt ofrivillig, lite halvt välkommen pratstund med för någon vecka sedan. Hon pratade lite grann, och jag försökte svara. Precis som förra gången. Sedan klev vi på bussen, och då den var rätt full, satte jag mig längre bak i bussen, och hon stannade såklart vid sin barnvagn. Inte mig emot. Jag var rätt så nöjd med den... Okej jag minns inte ordet.

 

.. Men iallafall. Jag tyckte att det var skönt att slippa vara social, och då för att slippa prata med henne EFTER bussresan, klev jag istället av vid köpcenret. Ja, istället för busstationen.

Hade lite SMÅTT dåligt samvete för att jag inte sa hejdå när jag klev av. Men jag kände mig helt enkelt tillbakadragen, och hade ingen lust att prata.

 

Egentligen skulle jag ha varit på den här frivilliga aktiviteten/arbetet idag. Men jag blev väldigt osäker och rädd när jag skulle gå dit. Jag kunde helt enkelt inte se mig själv klara av att gå in genom den dörren. Inte heller in på den gården. Ville inte bli sedd där. Jag vet inte. Jag känner mig helt enkelt otrygg på den platsen..

Så. Jag gick och handlade istället. Och satt sedan på en bänk och väntade ut tiden tills jag kunde åka hem. Kände mig lite missnöjd över att ha dragit i mig fler kilokalorier än vad jag hade planerat. Än vad mitt schema tillät... Men kunde nästan acceptera det, med tanke på att jag skulle fixa till det imorgon.

 

Ja. Sedan åkte jag iallafall hem. Lite tidigare än tänkt. Men det var många som ville åka samma buss hem iallafall. Bland annat 13åringen, 19åringen(okej 20åringen då), och så grannen med sin lilla bebis.

 

Hemma. Ja, vad hände då? Jag spelade iallafall lite Bejeweled. Det minns jag. Läste en av bloggarna bland mina bokmärken.. Jag kollade mailen...

Ja, och så åt jag. Ännu en sak för mycket!

 

Jag minns inte när allt vände. Men tror det var någon gång efter middagen. Eller vid halv fyra-tiden kanske det var. Då fick jag iallafall för mig, efter att ha gjort typ tre olika planer för att försöka komma fram till hur jag skulle äta framöver.. Ja. HAR man ett krig inombords, så HAR man. Och jag känner mig ALDRIG nöjd!

Men så gjorde jag ett schema över hur det skulle se ut om jag började äta "normalt". Ja, ungefär som jag borde.. Och efter en stund. Helt plötsligt öppnades mina ögon igen. Antagligen var det framtiden som gjorde det.. Eller inte. Minns inte..

 

Nej, jag minns helt enkelt inte vad det var som utlöste detta uppvaknande idag. Men vaknade gjorde jag iallafall. "Jag är STARK. Jag ska KLARA detta!".

 

Åt såklart alldeles för mycket under kvällen. Och HÅRDA ramar. STARKA strukturer. Ja, det är ett MÅSTE, om jag inte ska känna mig tvungen att svälta igen för att återfå kontrollen. Och dessa strukturer börjar imorgon. Dessa är gränsen mellan svält och hälsosamt ätande.

 

Ja. Jag satt iallafall vid tv:n hela kvällen. Hängde tvätten åt mamma. Eller egentligen åt oss alla. Men annars, i princip bara tv:n. Bus med 13åringen. MASSOR! Söta han. Han är så retlig :P. Och så disken såklart.

Vi såg även del två av "Den skyldige". Och jag ÄLSKAR serien! Den är såå bra. Såå spännande, och jag FÅR bara inte missa den sista delen!

 

Och nu blir det sängen. Hoppas på en bra och stark dag imorgon.

God natt med er <3

 

 

Av D - 10 juni 2014 22:34

Ja, jag är trött.. Har inte orkat läsa bloggar på flera dagar. Nu när jag gav mig in bland mina bokmärken av sparade bloggar. Bloggarna som jag brukar följa. Så orkade jag helt enkelt inte. Jag började läsa på en. Orkade inte. Gick in på nästa. Orkade inte ens tyda de första bokstäverna. In på den mest intressanta bloggen, och läste de senaste inlägget..

Ja. Det var det.

 

Nej, energin tar väl slut när man behandlar sig själv som jag behandlar mig själv. Mitt eget fel, liksom. Så ingenting att gnälla över. Blir bara tungt att läsa ikapp när väl energin kommer tillbaka..

 

Dagen idag. Känns tom. Men texten brukar ju sluta meterlång ändå :P

Hmm. Om jag nu kan minnas..

Jo. Jag klev upp vid kvart över åtta imorse. Var bråttom att äta det lilla som jag faktiskt kan tillåta mig själv att äta.. Bråttom efter den minst sagt snåla dagen igår..

Sedan låg jag kvar i sängen en stund. Klev upp och (säkert) satte mig vid datorn den stund som var kvar tills klockan tio i nio, då jag skulle gå till bussen..

Tror att jag spelade lite Bejeweled.. Ja, och så läste jag den intressantaste bloggen. Läste ikapp mig lite.

Kollade min mail.. Och ordnade säkerligen lite grann med alla mina ätarscheman, som jag är som besatt av.. Räknade kanske lite kalorier.. Ja, och så vidare.

 

Sedan gick jag iallafall iväg till bussen. Magen kändes såpass full, att jag var mätt på det i närmare två timmar.

Orkade dock inte promenera alls när jag kom in till stan. Energin var HELT slut, och jag brydde mig inte ens om att FÖRSÖKA röra på mig och "utforska omgivningen" idag..

Jag satte mig bara på ett par bänkar, under hela dagen. Gick dock och köpte mig en flaska kolsyrat vatten, och gick sedan tillbaka och satte mig på bänken bredvid den jag nyss suttit på..

 

Ja. Jag väntade ut tiden tills jag skulle få åka hem igen. Idag var planen "efter lunchtid".

Satt och funderade lite. Ja, som alltid. Men har man ett problem att lösa, så har man. Jag behöver finna mig själv och finna en väg som gör mig nöjd och får mig att må bra.. Och ÖVERLEVA!

 

Ja. Sedan åkte jag hem. Bussen var ångande het.. Ungdomarna sprang fram och tillbaka i ren desperation i hettan.. Annars inget att anmärka på :P

 

Väl hemma, slängde jag mig på sängen och somnade till en stund. Minns inte om... Jo förresten. Jag spelade Bejeweled EFTER att jag sovit. Sedan ropade mamma att det var mat. "Yes ÄNTLIGEN". Den var efterlängtad..

Åt. Så lite som möjligt, men som ändå skulle vara "normalt".. Sedan gick jag upp hit. Antecknade och räknade. Sökte information... Och ja-a.. Jag kände mig helt okej ändå.

 

Men jag var trött. Gick ner och satte mig vid tv:n. Mamma kom och joinade mig. Sedan även 17åringen... och 13åringen.

Jag blev tröttare och tröttare, ju längre tiden gick. Mådde dåligt över hur jag hanterade mitt liv nuför tiden.. Men fick sedan upp humöret, efter en kopp kaffe.. Och kom på att detta går att lösa, men att jag nog behöver hjälp. Just i det ögonblicket, kändes faktiskt tanken på hjälp från vården, helt okej. Det fick mig att känna hopp. Bara TANKEN på att jag inte längre skulle vara ensam i detta. Bara TANKEN på att jag snart skulle slippa känna mig såhär låst och pressad.. Fången i mig själv.

 

Så. Jag gick och duschade. Hade funderat länge på hur jag skulle lösa detta med duschen(och hur jag skulle få till ätandet imorgon). När jag skulle klämma in den... Men när jag mådde bättre, var det ingen frågan om saken ;) ...

Och det var såå värt det! Såå skönt att ta en uppfriskande dusch! Jag kände mig som en ny, lättare människa. Och MYCKET gladare!

 

Efter det, blev det film. Eller rättare sagt, en serie i tre delar. "Den skyldige", om jag inte minns fel.. Lite nyheter på det.. Och nu blir det sängen.. Hoppas jag kan sova :)

God natt med er <3

 

 

Av D - 9 juni 2014 22:06

Nu ska jag gå och sova... Jag är trött..

 

Vet inte ens om jag har särskilt mycket att dela med mig av idag.. Men det märks väl nu :)

 

Dagen idag:

Igår kväll bestämde jag mig för... Hmm. Jag vet inte ifall jag borde dra upp dessa problemen med maten idag. Det är ju liksom ingenting att vara stolt över... Och inte heller någonting som gör att jag verkar i mitt sinnes fulla bruk... Eller vad man nu brukar säga.

 

Så jag hoppar det. Jag åkte iallafall till stan vid niotiden imorse... Åkte bara för att slippa kontrontationer hemma. Var trött och sliten.. Kanske inte till en början. Men ju mer tiden gick, desto tröttare blev jag. Det var svårt att orka röra på sig. En liten promenad i myrtakt var det enda jag klarade av... Knappt det! Innan jag behövde sätta mig på en bänk och vila.

Musklerna tvinade, kändes det som. Mjölksyreliknande känsla i benen när jag gick, och andningen lurade i bröstet... Huvudet blev segare och segare och jag orkade nästan inte hålla ögonen öppna.. Kanske var att ta i. Men hade inte haft någonting emot att lägga mig någonstans och sova. Vart än jag hade funnit en plats.

 

Men ja-a... Det jag gjorde i stan idag, var mest att fundera, försöka lösa inombordsliga konflikter, och skriva ner olika planer i mitt lilla block.

Jag skrev även till personligt ombud igen. Ställde en fråga, utefter vad jag hade kommit fram till att kanske kunde hjälpa mig lite.. Men frågan håller jag för mig själv, tills vidare :)

 

Ja-a. Jag skulle hålla mig borta tills efter middagstid, var det meningen. Men klockan halv fem, fick jag för mig att åka hem. Jag behövde slänga mig på sängen och vila.

Sagt och gjort. Innanför dörren, går jag. "Mamma jag har ätit". Uppför trappan. På med musiken, och poff på sängen. Höll på att somna. Men tog mig ändå tid till 13åringen när han kom in genom min dörr och ville höra hur filmen slutade igår kväll. Busade lite med honom... och sedan vila igen.

 

Sedan gick jag ner till tv:n istället. Satt där och småpratade lite grann med mamma. 13åringen och 17åringen satt med lite till och från.

Och där fastnade jag fram tills klockan nu. Har typ gjort lite fler planer medans jag satt där vid tv:n också. Och faktiskt fått i mig en liten, liten... liten skål med naturell youghurt, nu innan jag gick upp hit.. Och ska sova :)

 

Ja. Det är lite pest och pina, just nu, på insidan av min skalle och bröstkorg. Men jag hänger kvar, och har en gott humör... Om än TRÖTT =) Det är ju det viktigaste ;)

God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards