Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 15 juni 2014

Av D - 15 juni 2014 21:20

Okej. Ska jag försöka blogga då da :)

 

... Jag kommer nog i princip bara rabbla dagen. Då jag har annat i huvudet just nu, som jag vill fundera mer på.

 

Jag klev upp efter en god nattsömn. Frisk och kry. Såå skönt!

Åt frukost... Hmmm.. Vad gjorde jag sedan? ... Ja-a. Jag minns inte. Jag gjorde kanske inte så mycket innan lunchen. Jag minns att jag satt här en stund, vid min dator...

Jo. Jag satte mig ju och gjorde ett schema över övervåningsstädningen. Alltså. Vi är ju tre stycken som bor här på övervåningen. Och då städningen inte blir gjord alls, av olika anledningar... För mig är det för att jag behöver veta vad jag ska göra och när. Vad som är min uppgift liksom. Och antagligen är det något liknande för syskonen.

Så jag gjorde ihop ett schema över allt som ska göras i varje rum. Och var väldigt generös med hur långt tid varje område skulle ta. Så att man hellre gör det snabbare än den utsatta tiden, än långsammare. Sedan är det bara för oss att bestämma vem som tar vilket rum och städområde. En gång i veckan, satsar vi nog på ;)

 

Sedan hängde jag tvätten till mamma... Eller oss alla, egentligen. Det är ju inte bara mammas kläder :P

Åt lunch, som idag smakade gott igen ;D

Sedan gick jag tillbaka hit och gjorde klart schemat. Vilket jag inte kommer ihåg varför jag inte hann klart med innan lunchen...

..Okej, jag tror att jag tar det mesta i fel ordning nu.. Men det struntar jag i.

 

Annars har jag iallafall klippt gräset idag. Japp, det har ju växt under de här veckorna sedan jag klippte det sist. Härligt att ha någonting att göra, och göra av med lite energi. Nyttigt och tidsfördrivande ;) ... Blev klar med allt på ca en timme och 45 minuter.

 

Ja-a. Sedan har jag glömt att hänga nästa maskin med tvätt, och så har jag ätit middag. Suttit och spelat Bejeweled. Gjort uträkningar på datorn. Kollat information.. Läst en av alla sparade bloggar i bokmärken. Kollat hundar på blocket...

 

Ja-a. Annars kanske det inte var så mycket mer. Nu till kvällen, såg vi på en film. En väldigt dålig film. Den var jätteäcklig, men konstigt nog inte den sämsta jag har sett. Nej, tro det eller ej... Pappa KAN välja sämre filmer än så =P

 

Så. Nu säger jag god natt. Har varit en bra dag, trots allt. Även om jag fortfarande tycks ha problem med ätandet, och vara som besatt av att räkna kalorier och äta way too little. Men annars har jag varit pigg och glad. Har mått väldigt bra av att känna mig nyttig, och jag har känt mig lugn inombords. Ingen smärta i magen, ingen tyngd i skallen.. Inga fysiska besvär alls ;)

Så. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards