Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 14 juni 2014

Av D - 14 juni 2014 21:14

Jag är helt slut... Så att jag bloggar nu. Så ska jag krypa i säng sedan.

 

Dagen idag. Japp. Hitta energin till att skriva nu.. Tänka efter.

Jag har haft lite smått ont i magen. Känt mig trött och hängig. Lite tjock i skallen och konstig i halsen. Inte ont. Men någonting som trycker ner mig. Ingen direkt matlust. Och stora frågetecken om vem jag är och vart jag befinner mig. Ja, inte ordagrant såklart.

 

Men annars har varit en lugn dag. Lite bus med 13åringen. Och annars bara vila, vila, vila. Ta ikapp mig efter gårdagen. Magen är i bättre balans nu, och det är skönt... Men helt kry är jag inte ännu. Jag har ätit. Men känt mig väldigt kluven vad gäller VAD och hur mycket jag skulle äta. Eftersom att gårdagen gjorde mig ur balans, då jag inte VÅGADE äta.

 

Maten har inte smakat särskilt gott och jag har känt att jag bara tvingat i mig någonting för ätandets skull. Men suget efter sötsaker, har ju inte heller funnits. Och DET är ju positivt!

 

Jag tog en uppfriskande dusch och bäddade rent i sängen, och så har jag suttit ute på stentrappan på baksidan av huset, och solat.. Läst lite bok, och skrivit dagbok en gång. Och nu till kvällen, såg vi på film, pappa, mamma och jag.

 

Har läst bloggar några gånger. Kollat hundar på blocket..

 

... Ja-a.. Det känns som om det var mer jag skulle säga i detta inlägg. Men nu är det tomt på information innanför mitt pannben. Så detta får räcka för idag. Hoppas på en PIGG frisk dag imorgon. Befria mig ;D

 

Nu funderar jag bara på huruvida jag ska ta någonting att äta eller inte.. Om jag vågar för min mage...

God natt med er <3

 

 

Av D - 14 juni 2014 11:44

Okej. Tänkte jag skulle slänga in ett inlägg om gårdagen nu.. Så att jag slipper skriva två långa inlägg ikväll..

 

Jag vet. Jag vet, kära D. Jag ska ju skriva ett varje kväll. Men som du säkert kommer att minnas, hade jag en bra anledning till att INTE skriva igår kväll :)

 

Så.

Jag vaknade till igår morse vid kvart över sju, när 13åringen dundrade iväg till skolan. Fick direkt sendrag i foten, till den grad att någon av mittentårna typ krampade. Vickade iallafall. Panik av smärtan. Nervöst och desperat gnidandes om foten, samtidigt som jag vred mig i sängen..

Ja, och efter bara någon minut, började magen göra ont och jag var tvungen att springa på toaletten... Och vilken ränna! ...

 

Ja, det börhöver jag ju inte gå in på närmare detaljer om :P

Gick och la mig för att sova igen.. Somnade till, men behövde snart på toaletten igen. Typ fem toalettbesök senare, var det fortfarande inte över. Spänd i magen... och äggrapar.. Först då förstod jag att det inte bara var vanlig obalans i magen, som jag brukar kunna få någon gång sådär. Om jag har ätit dåligt, bra, dåligt, bra, onyttigt en längre tid, osv. Nej, det här var onda bakterier och någon slags magsjuka. Men jag var ändå rätt så nöjd sålänge som jag slapp kräkas. HATAR att kräkas, med stort H! Min värsta farhåga.

 

Men äggraparna, de ständiga toalettbesöken, den tomma stramande magen, och hela tröttheten, var illa nog.

Jag spenderade stor del av dagen, halvsovandes eller sovandes i och på sängen. En rätt så stor del på vardagsrumssoffan, och resten på toaletten.. Och det enda jag vågade äta på hela dagen, var det jag åt innan jag insåg att det var magsjuka. Frukost och en banan.

 

Jag klev i säng klockan halv nio igår kväll. Trött och sliten, och ville bara sova bort... Ja, jag kan väl nämna att jag bara fick en spark av illamående, den där spykänslan, i ca fem minuter på hela dagen igår. Så, tack för det :)

Men klev iallafall i säng. Efter att ha tagit min andra "dos" av vitpepparkorn. Klev upp ungefär en gång i halvtimmen till en gång i timmen, för att springa på toaletten och rinna... Hur mycket HAR man i sig egentligen?!

Och någon av de sista gånger jag klev upp, vid halv åtta imorse, mådde jag bra. Magen bubblade inte så fort som jag ställde mig upp, och inte rann det heller. Äggsmaken som ständigt pyste upp i min mun, var även den borta. Iallafall så närapå, att jag inte kunde hitta den =)

 

Så. Nöjd klev jag ner i sängen igen. Och ett litet leende uppenbarade sig på mina läppar. Jag kände NÄSTAN att jag kunde pusta ut. Men jag var försiktig med det. För att bakterierna härjar säkert fortfarande i min kropp. Och mitt eget immunförsvar tillsammans med vitpepparkornens dödande kraft, arbetar säkert fortfarande för fullt...

 

Men vid kvart över nio klev jag upp igen. Kokade iordning mina nudlar som jag aldrig vågade äta igår, och trots att det rann lite grann vid halv tio igen, så tänkte jag inte låta mig stoppas. Måste ju äta liksom. Och äggraparna var ju inte tillbaka... Inte heller den vilt bubblande magen. Så det KANSKE... Bara KANSKE är över snart.

 

Tog mig min tredje dos av vitpepparkorn, och åt mina nudlar.

Energin är så gott som slut, men jag har uträttat(stavningen ser fel ut) några saker idag iallafall, och känner mig piggare och gladare än igår.. Mer om det, i kvällens inlägg ;)

 

Jag fick mig iallafall en tankeställare igår. Att detta kan likväl bero på hur jag äter. Eller rättare sagt, INTE äter! Jag menar. Kan inte immunförsvaret ta skada om inte kroppen får vad den behöver? Och att ständigt tvinga kroppen att gå på noll energi, noll näring... Ja, det kanske ställer till det en del... Och om inte. Så fick det kanske iallafall mig att vilja bli hälsosammare vad gäller vad jag gör mot mig själv, hädanefter =)

 

Det blir nog ett sista släng av vitpepparkorn ikväll också. För att försökra mig om att bakterierna inte växer sig större eller blir fler. Vägra spy! =D

 

Ja, jag skriver väl God natt med er, då :P God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards