Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av D - 16 maj 2014 21:58

Ja, jag ska väl slänga in ett inlägg nu då... Inte jättelust med det. Men hur skulle det se ut om det felas en dag mittuppi alltihopa :P Säkert ingen jättekatastrof. Men jaoww. Man är väl som man är ;D

 

Det svåraste är väl att jag känner att dagen idag har varit så... Ja, svår. Jag vet inte. Känns bara svårt att tyda dagen. Men jag ger det ett försök ;) Ni har ju ändå ingen aning om sant och falskt :P Och är det svårt att tyda nu, så spelar det ju ingen roll längre fram.

 

Ja, babbel babbel. Men ni förstår nog =P

Jag klev upp imorse. Åt min frukost. Denna gången fick det bli youghurt UTAN musly(!!!). "Katastrooof!"... Nej, men typ så. Det var nämligen nästan helt slut i burken, och jag hade varken ork eller lust sådär på morgonen, att "gröta" efter nya... Så funderade lite smått på att ta lite banan eller äpple i också. Och sedan göra smooothie av frukten som blir över... MEN. Nej, det gick inte för sig. KUNDE inte få för mig att helt plötsligt BYTA från musly till FRUKT! Nej, frukten är ju mellanmål. Musly är frukost. Punkt slut.

 

Och trots att jag VET att det inte ska VARA så petnoga... Att det egentligen är NYTTIGARE med lite variation... och att jag inte dööör, inte tar SKADA av att trotsa min envisa hjärna... Ja, trots det, så fick det bli att istället för youghurt med musly och russin, bli youghurt med BARA russin. Men nöjd och lugn med den lösningen, blev jag ;) Det är ju det viktigaste =)

 

Och eftersom att jag nu visste med mig att jag hade en pannkaka från gårdagen, som jag inte visste vart jag skulle göra av, så gick jag nu upp och satte mig vid datorn och skrev på min tredje blogg, istället för att börja göra iordning någon lunch och mellanmål. Jag visste ju ÄNDÅ inte hur eller vad jag skulle ha till mellanmål.

Pannkakan innebar ångest. Då jag har vant in mig på frukt till mellis... Men samtidigt ville jag inte slänga en pannkaka. Onödigt liksom... och endast på grund av en (rädd?) orolig hjärna. Kunde inte heller äta den till middag. Då jag i så fall skulle behöva stanna i stan till... Ja, länge. För att mamma skulle aldrig tillåta EN pannkaka(!) till middag!

 

Satt här en stund och spelade lite Bejeweled. Kollade säkert blocket... Ja, mer minns jag inte av den stunden... (Men gör så gott du kan, kära D ;))

Gick sedan ner på nedervåningen och bestämde mig för att ta med både pannkaka och köpt smoothie... För att KANSKE skulle jag klara det =)

Gjorde iordning min lunchmacka... och gick en stund där senare, iväg till bussen.

 

Idag var det VARMT. Gick direkt och satte mig på bänken vid forsen, och åt min lunch. GODA mackor =P Satt i bara t-shirten och NJÖT denna gången. Ja mer än igår iallafall. Solen fick min gråa tröja att bränna mot min hud. Såå härlig känsla! ...

Men inombords var inte lika härligt. Jag mådde inte jättedåligt, men det fanns någonting som störde. Minns inte vad. Men det vet min dagbok ;) Det räcker för mig ;P

 

Efter att ha suttit där en stund, gick jag vidare. Ner mot hamnen, promenerade jag långsamt. Långsamt. Funderade mycket över det här med pannkakan, men även över ifall jag skulle köpa några ingredienser till mellanmålsbarsen idag... Men äggen störde mig. Ja, jag visste inte ifall jag skulle kunna ta ägg ifrån mamma eller inte. För att skulle jag köpa, så hade jag behövt göra typ TRE satser för att bli av med äggen sedan! Lite överdrivet kanske :P

 

Satt i hamnen en stund och tittade på hundarna som lekte i hagen. Inspekterade ett par halvfulla, roliga och övertrevliga gubbar, med två stora hundar. Hur de pratade med hundarna och alla i sin omgivning. Hur otroligt lydig den ena var. Och hur osäker den stackars halvblinda var...

 

Ja, nog om det. Inlägget bli för långt. Men jag fortsätter :)

Där satt jag iallafall BRA länge. Njöt av solen, stirrade och drömde mig bort. Åt/drack min smoothie, och tog sedan en liten omväg tillbaka till busstationen... och åkte hem. På en överfull och kokvarm buss. GASTANDE! ... Tror jag att det heter :P

 

Sedan har jag suttit här vid datorn en stund. Suttit vid tv:n, och legat och halvsovit till musik i en och en halv timme.  Proppade i mig pannkakan i ren tvång, innan jag åt min pirog till middag. Och nu på kvällen, har jag läst lite bloggar och... Ja, det kanske var det. God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards