Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av D - 10 maj 2014 21:27

Idag har varit en dag... Ja, det har varit en dag idag :P Det har det ju allt varit. Som alltid vid dagens slut =)

 

Men idag har varit... Hmm... Jag vet inte ens hur jag ska skriva. Vart jag ska börja.

Så vi gör det väl som enklast. Börjar från morgonen och betar(är det ett ord?) oss uppåt :)

 

Jag klev upp när klockan ringde imorse. Drog bara på mig morgonrocken. Då jag var trött... som jag alltid är de första dagarna av den röda veckan. Är väl alla toalettbesök och den oroliga sömnen som gör det. Åt min färgglada lilla plastskål med youghurt och musly, som jag alltid gör.

Sedan skulle jag börja städa. Pappa råkade nämna att han skulle rensa avloppet till handfatet på nedervåningen. Då det tycks rinna lite trögt där... Och "det är ju ingenting mot vad på övervåningen", tänkte jag!

 

Nej, så jag började dammsuga allrummet på övervåningen, och städa mitt eget rum lite grann. Ville ju också känna att jag gjorde NÅGON nytta, när pappa skulle "jobba" hela dagen!

Medans jag städade, gick tankarna. Äcklad, okunnig, kluven... Ville, men ändå inte. Är ju så krångligt... Och kvälgande äckligt... Men det behöver ju göras. Och jag behöver ju kunna det sedan när jag bor hemifrån...

 

Ja, jag började lite lätt, rengöra så långt jag kunde nå med en tops. 19åringens hår har ju flyttat in i handfatet, och en del fick jag bort... Men längre än så, kom jag inte. För att sedan var det två handtvättingar och lunch. Och efter lunchen, var inte mitt humör det bästa. Nej, jag mådde emotionellt och psykiskt dåligt. Och det spelade ingen roll HUR många gånger jag skrev av mig på min tredje blogg! ...

 

Nej, jag tror att mamma hade en jobbig dag idag. Det blir väl lätt så, när man jobbar natt. Hon var otrevlig och fräsig... Eller heter det "fnäsig"? Eller "snäsig"... Ja, jag vet inte. Men det var hon iallafall! Och det finns en viss sak i den här familjen. Ett visst beteende. Ett visst sätt att prata och se på saker och ting, som gör mig så frustrerad. Jag känner mig så missförstådd. Osynlig... Så mycket mindre värd... En ofrivilligt låst dagbok...

 

... Ja, mer än så, har jag inte lust att hänga ut angående just det, idag. Känns lite för... Ja. Så.

 

Men jag mådde iallafall dåligt en stund. Lyssnade på musik och spelade Bejeweled. Låg i sängen och bara lyssnade till musiken...

Med matschemat vet jag inte HUR det blir! Då det nu i matschemats ställe på min whiteboardtavla, står skrivet "Screw it" i stor text...

Ja, jag missade, glömde bort dagens mellanmål och ville inte längre fortsätta. Raderade alla morgonars larm vid klockan halv tio. Tänkte strunta i frukosten igen... Men vi får se.

 

Annars har jag iallafall kollat blocket efter både hundar och lägenheter. Jag har läst bloggar, och kollat min mail. Jag har fått svar ifrån några hyresvärdar. Men idag som alla andra dagar, har lägenheten inte passat när det väl kommer till kritan. Fick ett intressant svar idag. Att jag kunde boka visning om jag var intresserad. Men lägenheten ligger i ett litet samhälle. En liten by utan varken affär... eller någon vidare bussförbindelse. "Men kanske är det värt det, om jag bara får komma härifrån..." ... Men ingen buss alls, mellan kolckan 07.15 och 16.15(!!!) Kanske lite VÄL dåligt. När det inte ens finns affär och det är en 50 minuters bussresa till stan...

 

Ja. Vad har jag mer gjort idag? Förutom att springa till toaletten hela dagen... Ja. Jag har sett på lite tv... Det var nog det. Så. Har jag inte glömt något(ingen garanti)... Så god natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards