Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 9 maj 2014

Av D - 9 maj 2014 21:18

Ja, tur pappa hade en skärm så att jag kunde testa. Jag har suttit och haft halvt ångest. Varit halvt orolig hur min blogg skulle se ut för någon med en mindre skärm. Tänkte inte så mycket på upplösningen, då det borde ha löst sig när jag la fjärillar över hela bakgrunden. Men just storleken. Ifall fjärillarna skulle bli megastora eller så, ifall man hade en väldigt liten skärm...

Men det jag inte tänkte på, var ju att man har ett visst zoomningsläge i sin webbläsare, och ställer alltså in sin skärm, så att allt blir i rätt storlek ;D Så. Problem löst! Iallafall vad jag har förstått ;P

Ser ju såklart inte likadant ut på varje skärm. Jag menar. För att få det att se ut som på min stora och mer breda än höga skärm. Alltså för att få lika mycket plats runt omkring skrivytan, var jag tvungen att ha zooningläge 67%. Vilket innebär att texten blev väldigt liten. Så där finns ju en skillnad. En helt fyrkantig skärm får nästan bara plats med skrivytan... Men på 100%, såg det helt okej ut ;)

 

Okej. Över till dagen idag.

 

Klev upp när klockan ringde imorse. Klädde på mig kläderna, och tog med mig glasburken från en köpt smoothie, som jag igår natt låg och pillade bort ettiketten ifrån. Den tänkte jag ha till typ kall kakaodryck. Den som jag brukar göra hemma till lunch, men då brukar den ju vara varm. Kom på att jag ju kan ha med mig kall choklad eller hemmagjod smoothie och så vidare, i den, när jag åker till stan.

 

Jag åt iallafall frukost. Diskade iordning glasburken och planerade att göra iordning en lunchmacka och chokladdryck, och sedan åka in till stan med 11.20-bussen

 

Men så gick jag på toaletten... och planerna ändrades. Kanske är jag bara kinkig. Därav det dåliga samvetet iallafall. Men jag varken åker eller går hemifrån längre, under de första dagarna av min mens. Jag tycker bara inte om känslan av oro och stress... Obehaget av att veta att jag kommer att behöva gå på toaletten en gång per en och en halv timme, men inte ha möjlighet att göra det... innan det har läckt igenom på grund att att jag anstränger mig... Rör på mig.

 

Nej. Så sittandes blev jag. Med dåligt samvete och skuldkänslor. Ja, jag BORDE ta mig ut. Både för mitt busskorts skull, och för att det varken är nyttigt eller något direkt liv, att sitta hemma. Att inte göra någon nytta...

Ja, men att jag mådde dåligt över att ännu en dag, sitta hemma, var mest för att jag känner mig skyldig. Mindre värd... Ja, in min mammas ögon. Hennes blickar bränner hål i nacken på mig. Blickarna som jag inte kan se, men som jag ändå känner att finns... "... Hon tycker nog inte om att jag sitter hemma...".

 

Ja. Efter att ha suttit vid datorn en stund. Gud vet vad jag gjorde! Gick jag(Jo, jag bloggade på min andra blogg!) ner på nedervåningen och satte mig vid tv:n med mamma. Såg på "Nat Geo Wild". Det var lejon på tv:n denna gången...

 

Medans jag satt där, fick jag svar från en del hyresvärdar. Några som skickade mig vidare till nuvarande boende, för lägenhetsvisning, och en annan som nekade mig för att jag tydligen har en betalningsanmärkning. Men hon sa också att det säkerligen finns många andra som vill ta emot mig, då jag bara hade en anmärkning. Den är gammal. Men det tar tydligen tre år för dessa att försvinna ur systemet.

 

Ja. Jag har haft kontakt med personligt ombud. Hon kunde inte följa med mig till aktivitetshuset(eller vad jag nu ska kalla det) förrän den 22:a. Och då har jag ju redan varit på arbetsförmedlingen. Så vi får se hur jag gör.

 

Efter några timmar vid tv:n, gick jag upp hit igen. Spelade lite Bejeweled. Kollade hundar på blocket... Skickade lite mail tillbaka till hyresvärdar.

Men grejen är den att jag inte vågar... Ja, det är nog "vågar". Jag vågar inte fullfölja mina ansökningar sedan. Jag tycker att det känns för krångligt och svårt... Och när det kommer till kritan, känns varken lägenheten eller en visning, som något bra eller tryggt alternativ...

 

Jag har iallafall kollat lite lägenheter där jag står på kö. Kollat lite till på blocket. Jag har läst bloggar...

Ja, och så har jag gått igenom en hel dröse teman på "Google Butik". Hittat många intressanta och stannade på ett stort och vackert Lejonhuvud.

Och när jag ändå var inne på teman, bestämde jag mig för att göra någonting åt min blogg. Så att den skulle bli lite gladare att se på. Krånglade lite grann med den... och nu är jag nöjd ;)

 

Annars har jag nog säkert inte gjort så mycket idag. Såg på en film tillsammans med mamma, pappa och 13åringen, nyss innan mamma åkte iväg till jobbet. Och så har vi pratat, pappa, mamma och jag, om vart jag borde på och sådär...

 

Ja. Okej. Har jag inte glömt något, så var detta min dag. God natt med er <3

 

 

Av D - 9 maj 2014 18:18

Ibland tänker jag inte... Och då får jag göra om. Stressande värre. Men tror att jag löste problemet.

 

Jag kom på att jag hade gjort bakgrunden efter MIN skärm. Och alla har vi ju olika upplösning på skärmarna och olika skärmstorlekar. Så fjärillarna hade inte hamnat rätt på kanten av skrivytan, på ALLAS skärmar. Men nu har jag istället gjort fjärillar över HELA bakgrunden. Kanske inte lika snyggt... Men då KANSKE det funkar för alla! ... Om inte bildens storlek gör fjärillarna JÄTTESTORA på en liten dataskärm. Hmmm...

 

Såhär ser det iallafall ut på min:

 

Av D - 9 maj 2014 17:57

Fick för mig att ljusa upp bloggen lite... Har länge känt mig deprimerad när jag kommit in på den själv. Typ nerdragen. Tung och grå. Testade då för några veckor sedan, att göra texten i headern, ljusblå och rosa. Hjälpte lite. Men idag satte jag dit lite ljusgröna fjärillar i bakgrunden. Och nu tror jag att jag har träffat rätt ;D

 

Fortfarande väldigt svart. Men mitt tema är ju "svart" och "fjärillar" ;)

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards