Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 5 maj 2014

Av D - 5 maj 2014 21:55

Jag har liksom garderoben full med kakor och naturgodis. Fikabröd och tårta. Glass läggs fram på bordet...

Men jag äter det inte! Det tycker jag att är häpnadsväckande... När det gäller mig. Jag som tidigare hade abstinens av att inte få i mig chips, kakor och godis!

Men det är nog mycket det hur jag mår, också. Nu MÅR jag ju bättre. Har mindre ångest. Känner mig inte lika misslyckad, liten och rädd. Jag ligger inte bara nerbäddad i tv-soffan och stirrar rakt in i en tv:skärm dagarna i ända...

Under min sjukhustid, då godis och kakor inte stod på listan, så tänkte jag inte så mycket PÅ det. Sedan kom ångesten för att äta alls... Eller det hade den ju redan gjort. Varför jag låg på sjukhus. Så sötsuget avtog ännu mer...

 

Men till saken. Jag är nöjd. Mycket enklare att äta efter schema. Det vill säga. Sötsak HÖGST till en fika om dagen! ... När man inte hela tiden känner ett sug efter onyttigheter.

 

Ja. Ville bara säga det. Nu. Till dagen =)

 

Jag klev upp som fast bestämt, vid halv tio på morgonen. Fungerar fortfarande super ;) Åt frukost (och alla andra måltider), efter mitt tidsschema och bestämd mängd...

... Hmm. Minnet. Jag har iallafall suttit en del vid datorn. Spelat Bejeweled. Vattnat mina växter. Ja, de står vid datorn. Varav jag skriver det samtidigt ;P Jag har kollat blocket. Börjat säkerhetskopiera mina bilder från kameran och mobilen. Då mitt minneskort i mobilen, har gått sönder för ett tag sedan, och det blev till en liten larmklocka. "SÄKERHETSKOPIERA NUUU!" Men det gjorde jag inte :P Jag gjorde det typ två veckor senare istället =P

 

Jag har även läst bloggar, och skrivit ut ett foto till mormor. Samma foto som jag skrev ut till mig själv härom dagen. Det på mina syskon och mig som små :) Sedan ville hon även ha hjälp att föra över sina bilder från kameran till sin dator. Så det hjälpte jag henne med... Men Windows 8... Inte någon favorit precis :P Såå krångligt!

 

Jag har även hängt tvätten och plockat med disken, idag. Och så har vi ätit en del fika. En tårtbit och en vaniljmunk, proppade jag i mig idag. Det är ju iallafall inte VARJE dag, som man äter tårta. Tur det! Ska trappa ner lite ytterligare på onyttigheterna. Men blir enklare sedan när jag har flyttat. Jag är bara nöjd att jag nu lyckas så bra med att äta efter schema. Har ju försökt förut. Men det har alltid spruckit.

 

Annars så har jag även känt mig lite misslyckad och liten idag. Min mormor kan tyvärr ha den effekten på mig. Då hon ofta pratar utan att tänka. Och kan låta väldigt allvarlig och spydig. Och för en tjej som mig. Som har både lågt självförtroende och dålig självkänsla... En tjej som mår dåligt och blir osäker av lite kritik... Ja, då blir den personkombinationen inte särskilt lyckad. Tyvärr. Vilket gör att jag känner för att helst undvika den kontakten så mycket som möjligt...

 

Men det går bra ;)  Jag blir starkare och starkare. Vuxnare och vuxnare :) Så det är bara en tidsfråga innan självsäkerheten sätter in ;D

 

Jag har funderat en del över det där jobbet/aktiviteten som jag pratade om att testa på lite grann. Dit jag kan komma och gå som jag vill. Inga krav, men att man ändå får testa på att jobba lite... Ja, jag har funderat på att gå dit någon dag, medans jag väntar på praktik. Men jag vet bara inte vad jag ska säga. Varken i mailet eller när jag kommer dit. Det är bara det som stoppar mig...

Annars ser jag fram emot att börja gå ut med hundar =) DET ska bli kul!

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 5 maj 2014 17:03

 

Det är så kul att min lilla nyfödda vattenmelonplanta fortfarande lever! Jag trodde först inte att det skulle gå, när det tog hela två veckor för den att ens titta upp ur jorden!

Men å andra sidan, planterade 21åringen och jag, ett solrosfrö ur pappas frukostflingor, när vi var små :P Och det blev en stor solros! Mitti mammas kruka med andra växter =D

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards