Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av D - 2 maj 2014 21:48

Idag har varit en fullspäckad dag. Kliver upp vid halv tio, äter en skål youghurt med äppelbitar och kanel i. Och sedan var det bara att ta tag i det mystiska bombnedslaget som blivit på diskbänken under den tidigare delen av morgonen... Vilket tycks hamna där VARJE morgon :P

 

Tog en paus i diskandet för att dricka kaffe tillsammans med pappa. Diskade resten. Vattnade mammas blommor, och gick sedan ut för att kolla in loppisen som hålls på gården. 22åringen skulle ju stå där och sälja. Så.

Jag stannade väl där från typ strax innan halv tolv, till klockan 2. Gjorde så gott jag kunde och försökte ha god kontakt med kunderna...

Men jag är ingen säljarmänniska. Jag är inte särskilt social... Trots att jag ÖNSKAR att jag var det! Jag tycker att det är så jobbigt att känna mig pressad. Att inte veta vad som förväntas av mig. Att inte veta vart jag ska stå. Vart jag ska titta... Och vad jag ska säga. Hur mycket jag ska prata med de eventuella kunderna...

Och så är det svårt när man då har en "medsäljare" som är mycket mer framåt. Som folk tycker om att se på. Att lyssna på och att prata med... Jag hamnar lätt i bakgrunden. Där ingen tycks höra mig.

 

Men jag försökte. Och trots lite dålig självkänsla, kände jag mig rätt så avslappnad och jag var på gott humör =) Gick som sagt hem vid tvåtiden. Behövde ju äta lunch också. Som jag hade tjatat om att jag skulle göra, i typ två timmar =P Men jag kom aldrig riktigt iväg.

Åt lunch och skrev av mig lite pressade och misslyckade känslor. Att jag kände mig oönskad och så vidare. Men så gick jag tillbaka dit igen. Då jag inte längre har ro att sitta hemma. Hjälpte till lite till. Och kände mig denna gången, ÄNNU mer avslappnad! Men det faktum att mina syskon ställer sig i rampljuset hos folk och jag automatiskt hamnar i skymningen... Ja, det är bara någonting som jag får acceptera =) Det viktigaste är att jag trots allt hade trevligt ;)

 

Det blev inte så mycket folk idag... Och vårt bord i mitten av ladan, verkade lite smått osynligt. Gästerna tycktes liksom dra sig till kanterna och glömde bort att det även stod ett bord i mitten. Men vi fick en del sålt. Hamnade på 370kronor idag. Och imorgon då det är helg, lär det gå BRA mycket bättre! För att tills kvart i fyra, kom det en hel del folk, idag. Då folk slutat jobba :)

 

Ja. Vid fyra, slutade marknaden. Vi åkte hem och gjorde iordning maten. För att följa schemat lite sådär, åt jag ett litet mellanmål medans maten var igångsatt.

 

Efter maten, diskade jag IGEN. Ingen annan ville hjälpa till. Så det var ju bara att ta tag i det. Lata syskon man har :P Men men :)

 

Sedan blev det att däcka(eller är det decka?) framför tv:n. Och ÄNTLIGEN ta det lugnt =)

 

Ja... God natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards