Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under april 2014

Av D - 4 april 2014 22:45

Börjar med att med en bild, säga vad som snurrar i mitt huvud just nu... och har gjort hela dagen! Ett sug till att experimentera med råvaror, har infunnit sig hos mig idag :) LÄNGTAR tills jag har flyttat till eget och kan börja "leka med livet" :D

 

Nästa inlägg kommer nu ;)

 

 

Av D - 4 april 2014 13:03

Början på en viktig kamp... Detta är vad jag ska göra ;) Skrivet på min andra blogg nyss.

 

Vi hörs ikväll <3


 

Av D - 3 april 2014 22:23

Ångest, oro, inombordsligt obehag. Tjock i skallen, tung i kroppen... Kall.

 

Men nu tar vi en paus i allt det! För att nu är det dags för dagen... Hmm. Kvällens bloggning :)

 

De senaste dagarna, veckorna... Ja egentligen vet jag inte hur, vart eller när jag mår dåligt. Men det går nog mycket upp och ner. Likt "uppskjutet" eller "Katapulten" (eller vad den nu heter) på Gröna Lund. Ja, jag känner mig som en emotionell studsboll, och jag vet inte när jag är högt och när jag är lågt. Innan jag helt plötsligt flyttat på mig igen!

 

Men jag ska försöka att inte snacka så mycket jobbiga känslor. För att än sålänge tycker jag att jag har lyckats hålla en rätt så god min här på bloggen. Försökt stötta mig själv och peppa mig själv till att må bättre och tänka rätt. Och det vill jag fortsätta med, även under mina jobbigaste tider!

 

Hoppet kommer och hoppet går. Pressen och stressen likaså. Jag skrattar och ler. Pratar och skojar. Jag njuter av tillvaron och kämpar för ett liv som jag inte ens kan se. I hopp om att det kanske ändå FINNS något bättre, gömt någonstans.

 

Så i det stora hela, mår jag bra. Och DET är vad jag vill ta tillvara på! Mitt nya STARKA jag! För att så har det inte alltid varit. Men jag är GLAD att jag nu har tagit mitt förnuft tillfånga och ändå FÖRSÖKER se positivt på saker och göra någonting BRA av mitt liv!

 

Ja. Dagen idag. Ja, jag har mått så sunkigt i ett par dagar nu, att jag MINNS knappt vad jag har gjort idag! Jag har iallafall spenderat en STOR del av min dag på att spela "Bejeweled"... IGEN :P Det är bara det att när jag mår som sämst. Mår dåligt utan att veta varför. Utan att veta hur jag ska förändra det. När jag inte har lust med någonting. Inte orkar någonting. När jag behöver fundera. Ja, då sätter jag mig och spelar. För att det är lättsamt och jag behöver inte koncentrera mig på det jag gör.

 

Men jag har värvat det med lite soduku (stavning). Då jag kände att jag behövde fokusera på annat en stund. Och så har jag legat och lyssnat på musik. Frusit (eller heter det frysit?). Jag har gått på promenad. Sparkat en sten framför mig. Gått långsamt, långsamt. Utan energi. Känt mig sunkig... Konstig.

 

Och så har jag läst lite bloggar...

 

... Nu tog det stopp :P ... Jag har kollat hundar på blocket. Och så har jag fått hem en blankett som innebär att jag måste deklarera. Vilket jag aldrig har gjort förut. Jättejobbigt tycker jag. Men då jag tror att allt redan är rätt, ska det bara vara att skriva under den, typ...

 

Ja. Och så har jag ju kollat upp hur jag hittar till sjukhuset! Och så kan jag bara HOPPAS på att jag hamnar rätt på Torsdag! Jag har inte heller något emot ifall det skulle gå lite fortare för Torsdagen att komma! För att nu orkar jag inte tänka på det mer.

 

Jag funderar även på vad jag ska hitta på imorgon... Måste GÖRA någonting! Annars går jag in i väggen. Orkar inte en sådan här dag till...

 

Och så har jag sett lite på tv, och ätit en typ Magnum, nu på kvällen.

 

Ja, det var nog allt för idag. Nu avslutar vi med ett leende på läpparna, och en klar och ljus blick framåt =) Belöningen för denna kamp, är STOR! Och DET är vad jag har att se fram emot :D Trots att jag inte ännu kan se det ;) Kämpa, kämpa, kämpa =)

 

God natt med er <3 (Blir kanske lite väl negativt ändå. Ursäkta det :) Bara en period, tror jag =))

 

 

Av D - 2 april 2014 23:10

Jag sitter här och spelar "Bejeweled" på datorn. Har precis slagit mitt rekord... Ja, "Bejeweled" och tv:n har varit i princip det enda jag har haft ro till idag efter mötet med persomligt ombud. Har inte ens känt för att BLOGGA(!). Vilket jag annars aldrig har haft problem med.

 

Nej men jag känner mig bara tjock i huvudet. Jag har en orolig känsla inombords, och det känns som om min hjärna hela tiden gräver efter något... Gräver efter svar, omöjliga att hitta. Och det ÄR kanske inte så konstigt, egentligen. För att det ÄR psykiskt jobbigt för mig att ha kontakt med psykiatrin. Jag VET redan hur jag mår av det... Och jag VET att mitt sinne fungerar bättre om det bara får sköta sig själv. Det är tidigare bevisat...

 

Och TROTS att jag VET att jag bara ska dit en enda gång för att få en arbetsbedömning, känns det rätt så jobbigt. Osäkert och oroligt. Någonting som jag helst skulle slippa. Och eftersom att jag klarar mig såpass bra själv, med den här bloggen och min käraste bloggvän T som stöd, så BEHÖVER jag ju egentligen inte gå dit på Torsdag, HELLER. Men jag känner ändå att det bästa är att bara få det överstökat. Jag behöver ju min arbetsbedömning. Kanske kan läkaren ge mig en friskbedömning eller liknande, så att jag kan gå vidare och lämna allt bakom mig förgott sedan...

 

Så jag behöver bara stå ut nu. Stå ut tills på Torsdag och ta mig igenom det mötet. Hoppas på att han inte tjafsar för mycket med mig och att jag har bra svar på alla hans frågor... Sedan börjar jag praktisera och jobba mot ett bättre liv. Snart kommer lägenheten och jag kan flytta och skaffa mig mitt egna liv på nytt. Ja, jag får se det positivt. Jag är påväg nu... och saker kommer BARA att bli bättre, desto mer kamp jag utstår ;)

 

Ja, dagen idag, då.

Den har inte varit helt förj*vlig :) Jag klev upp när jag vaknade vid halv tio. Åt frukost tillsammans med mamma och pappa. Och började sedan städa allrummet på övervåningen och även mitt eget rum. Ville ju inte släppa in personligt ombud till VAD som helst! :P Skönt att få städat. Och sedan tog jag en kort och lugn promenad. Kom på mig själv med att gå för långsamt, då hon kunde komma när som helst. Skyndade tillbaka hem och hann precis stänga dörren bakom mig, och där kommer hon inkörandes på gårdsplan.

 

Ja. Vi ringer mottagningen några gånger. Pratar lite mellan försöken... Och får sedan tag på en sekreterare. Får höra att de redan har skickat ut en tid till mig, på psykiatrin. Ska få prata med en överläkare på Torsdag nästa vecka. Snabbt jobbat och det kändes skönt att jag nu officiellt kommit ett steg närmre mitt mål.

 

Efter att personligt ombud gått... Ja, eller åkt. Så åt jag lite lunch. En mackhalva kvar från frukosten. Sedan gick jag på en liten promenad till. Solen sken ju! Men även den, en väldigt kort promenad. Ingen mysfaktor alls. Inga härliga känslor. Saknade dock min lilla stora vovve... som jag inte längre har hos mig. Ville såå gärna ha honom med mig på promenaden, som sällskap! Härliga vovve <3

 

Ja-a... Annars har jag läst lite bloggar. Jag har kollat blocket. Lyssnat på lite musik... Ja, och så har jag först in lite besökarsiffror i sina diagram. Eller typ. Jag har gjort steget som kommer före det :) Har iallafall kommit på ett sätt som går såå mycket fortare nu! Frågan är bara ifall man verkligen orkar med ens DÅ, när siffrorna börjar öka på bloggen!

 

Annars så vet jag inte... Har typ bara suttit. Funderat och föreställt mig... Men säkert en bättre dag imorgon! Måtte denna veckan gå fort.

 

God natt med er <3 Nu blir det sängen.

 

 

Av D - 2 april 2014 15:37

Psykiatrin it is! ... Och nu ut i solen. Härliga vår <3

 

Vi hörs ikväll =)

 

 

Av D - 1 april 2014 21:19

Hmmmm...

Hur ska jag lägga upp det här inlägget? Börjar med det lite mindre positiva kanske(?). Så att vi avslutar bra med ett leende på läpparna :D För att ett leende har jag allt haft! =D

 

Just nu känner jag mig dock pressad. Jag tror att jag har lite prestationsångest... Men det är nog mest av beslutsångest... Det är nog bara att inse det, att ångesten. Pressen och alla jobbigt oroliga känslor KOMMER att komma. De KOMMER att besöka mig lite då och då. Det är liksom ingenting som jag kan göra så mycket åt. Det enda jag kan göra är att acceptera det och samtidigt försöka intala mig själv att det inte ÄR hela världen ifall allt inte blir perfekt! Ifall jag inte tar beslut som är så bra de bara KAN bli. Om jag inte har klart i huvudet PRECIS hur jag vill ha någonting! "Det ÄR inte hela världen, kära D.", "Slappna nu av och ta saker som de kommer. Acceptera osäkerheten och ångesten, och gå sedan vidare"... Och visst. Det är ju enkelt att SÄGA... Enkelt att TÄNKA. Men LÅNGT ifrån lika enkelt att KÄNNA.

 

Och det jobbigaste är ju att besluten som jag pratar om... Ja iallafall det som jag har känt ångest och oro för, osäkerhet, är någonting såå himla onödigt! Och så ÄR det ju oftast. Jag hakar upp mig på det MINSTA. Saker som inte KAN vara perfekta. Beslut som inte KAN vara RÄTT, då jag faktiskt själv väljer PRECIS hur de ska vara och se ut! Men det hjälper liksom inte. Det ÄR bara sådan jag är! Jag vill att allt blir PRECIS som det till en början var tänkt... Och om det då blir som det blev idag, att jag blir osäker på vad jag hade tänkt... Ja, då knyter det sig i skallen på mig, och vilket håll jag än sätter mig åt, blir fel...

 

Oj, ja. Färdiggnällt. Det blev ett LÅNGT gnällande, det där =P Men då ska jag vara desto gladare nu =) Nu sätter jag på mig mina leende läppar =)

 

Dagen idag är rätt suddig. Ja, iallafall innan jag gjorde den sak som VERKLIGEN gjorde mig STOLT! Så jag tror att vi hoppar direkt till den saken :) Egentligen vet jag inte om det ÄR så himla mycket att vara stolt över, och den största stoltheten la sig efter bara en liten stund. Men SOM jag var stolt alltså! Jag kände mig såå NÖJD och duktig. Så envis och stark. Det kändes som om jag tagit klivet uppför ett trappsteg ALLDELES för högt för mig att klara av. OCH jag KLARADE det! 

Det kändes bara som att. "Klarar jag detta, klarar jag allt!". Eftersom att jag kände hur fysiskt jobbigt det var, men ÄNDÅ kämpade på för att nå mitt mål. Jag tog i som sjuttsingen HELA vägen fram! Och TROTS viljan att stanna FLERA gånger, var jag FAST besluten att nå mitt eget uppsatta mål! Det slutade med att jag svor och skrek på denna LÅNGA väg, till slutet. Mellan de hastiga andningarna och med hjärtat ljudligt pumpandes, tjatade jag på vägen att den bara MÅSTE ta slut nu. Och till slut, lyssnade den! Och mitt leende blev skinande stort...

 

Ja, jag tog en PowerWalk. Jag låg hela natten och funderade på vad jag skulle hitta på idag för att undvika ännu en gårdag... Kunde inte komma på någonting. Jag kan liksom inte komma mig FÖR att göra någonting alls. Jag får inte ro i sinnet till att hitta på någon aktivitet... Eller ALLRA helst inte utföra den!

Men funderingarna fortsatte idag. Jag VILLE verkligen göra NÅGONTING med denna dag! Så jag tog på mig kämparglöden och började gå så fort jag bara kunde! Jag skulle gå så fort jag kunde en bit, och sedan skulle jag gå i lugnt tempo tillbaka. Det tog väl ungefär en halvtimme PowerWalk och kanske 45 minuter tillbaka. Helt okej promenad ;) Och jag mådde såå bra av det!

 

Detta visade ju bara mig att jag klarar av ALLT jag vill, bara jag är VILJESTARK! För att jag ÄR envis. Har jag alltid varit. Men jag har nog bara inte orken att försöka med någonting som jag inte tror att jag kommer att klara av. Men jag är starkare än vad jag tror ;) Det är SÅDÄR jag vill springa livets Marathon :D Med en isfast blick framåt och en gröthet kämparglöd ända tills jag nått mitt mål. För att jag KAN =)

 

Ja. Dagen idag då. Innan inlägget drar iväg för mig :P

Jag har tagit en härlig dusch, efter denna varma kamp. Jag har kollat blocket efter hundar. Sökt en lägenhet (vet inte om jag ljuger). Läst lite bloggar. Hittat en eller ett par nya bloggar att ge en chans. Kommenterat lite inlägg... Ja-a. och så har jag suttit och räknat ut hur länge det är kvar tills jag får en lägenhet. Men det kan man ju aldrig veta säkert :) Och nu till kvällen satt jag nere i tv:soffan och gluttade lite på tv:n.

 

Kanske var det. Så god natt med er <3 Ska försöka glädjas åt mina framteg och annat som jag har. Istället för att haka upp mig på småsaker, nu ;)

 

 

Av D - 1 april 2014 18:45

Okej det kanske liknar en cigarett... *Men usch by the way* :P Men detta är hur långt jag har kvar tills jag får egen lägenhet, om allt fortsätter i samma takt. Inte alls länge kvar, om man räknar med att jag stått som sökande i bara snart sju månader. Så borde ha en till sommaren eller hösten. Inte en dag för tidigt =D

 

Det röda är hur långt jag har gått =)

Av D - 1 april 2014 15:37

Jag är så JÄVLA BÄST! Japp. Idag svär jag med "Ä". Jag kan till och med svära med tre "Ä" idag =D För att jag är så JÄÄÄVLA BÄST! Haha xD Nej, men jag var verkligen skitstolt =)

 

Andra kanske är bästare. Men jag är bäst :P ;)

   

Vi hörs ikväll <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards