Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under april 2014

Av D - 9 april 2014 21:36

Ja. Vi tar det här inlägget nu på en gång. Jag ska ju upp tidigt imorgon så.

 

Jag vet egentligen inte vad jag ska säga om dagen. Då jag inte miss särskilt mycket. Rätt så grumligt hela alltet.

 

Jag minns iallafall att natten igår, var precis lika jobbig som vanligt. Liggandes i sängen. Kudden obekväm. Håret ivägen. Luften tät att andas, och ögonen svåra att hålla stängda. Man bara vrider och vänder sig. Funderar och tänker... Tills man plötsligt somnar. Sover oroligt, drömmer konstigt... Men det var nog ändå en rätt så bra natt, mot vad det varit de senaste nätterna.

 

Jag vaknade runt halv elva. Fick ett mess från personligt ombud som sa att hon förmodligen är hemma med vård av barn imorgon. Så jag får helt enkelt gå till läkaren själv. Jag klarar ju det. Vore bara en trygghet att ha med sig någon.

 

Sedan åt jag frukost trots att jag inte ville. Men jag hade ju lust. Så lika bra att passa på ;) Ja, klockan var två när lusten kom. Men vadå då :P Bättre än att inte äta alls =)

 

Efter frukosten, har jag suttit härinne och spelat Bejeweled. Jag har kollat barnvagnsblogg.com. Bara för mitt stora intresses skull. Men det väckte mig inte på samma sätt som det BRUKADE göra! När jag förut börjat läsa om barnvagnar på nytt, har jag alltid fastnat i ett TIMMARS arbete, med undersökningar, studera tester, hämta bilder. Jämföra barnvagnar, och så småningom komma fram till min favorit. Den ultimata barnvagnen för mig...

Men inte denna gången. Jag tror inte att jag har varken koncentrationen eller orken att sitta och låta min hjärna sätta hundra procent till det, just nu. Det är för mycket annat pågång, med vården, praktik, flytt och allt det där :)

 

Jag har iallafall läst lite bloggar också. Och så har jag sett på tv. Ja-a. Dagen kanske inte hade så mycket mer att bjuda på idag. Och jag har för första gången på länge, lyckats bjuda på ett relativt KORT inlägg :P Yeeeey =D

 

Så imorgon blir det Läkarbesök och förhoppningsvis glada miner och en påföljande lättnad. Nu är vi nära ;) Snart har jag mitt vuxna liv och allt vad det innebär! Och därefter kommer lyckan, kärleken och meningen med livet ;)

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 9 april 2014 21:31

Ja, nu retas vi med "bovarna" lite... Eller snarare testar dem :P Nu ger jag mig på det som jag stoppade upp mig själv mitti igår. Känner mig lite säkrare på min sak idag :)

 

Så detta är vad jag har i mitt huvud just nu. Japp. Precis. Chokladhamburgare var det :P Såg det på "Juniormasterchef Australia" igår. Mäkta inspirerad :P Och barnkläder har jag kollat lite grann i ett par dagar. Bara glömt skriva det. Och barnvagnar likaså. Bara intresserad =)

 

 

 

Av D - 8 april 2014 23:15

Jag satte mig precis vid datorn för att försöka göra iordning en sådan där bild som jag brukar göra, igen. En typ "I mitt huvud just nu"... Men jag stoppade mig själv. Då jag varken är speciellt säker på vad som skulle stå på den bilden, och för det andra inte hade en aning om vart jag skulle placera den! Ja, idag undviker vi besluts-och prestationsångesten. För att, nu när jag ÄNTLIGEN lyckats klättra upp, tänker jag inte falla ner igen... Inte än på ett tag!

 

Jag var nyss inne på T:s blogg och fick se vad jag... Ja, både jag och hon redan anade komma. Vi har ju pratat lite fram och tillbaka om det. Om hur hon kände inför en eventuell inläggning och hur jobbigt hon hade det... Ja, jag ska inte prata över ryggen på... Eller säger man bakom ryggen? Ja, det är iallafall bättre om ni själva besöker hennes blogg om ni vill veta vad hon skriver om och vad vi diskuterat...

 

Men samtidigt som detta sänkte mig lite grann, då jag nyss tagit mig upp. Ångesten kom tillbaka lite lätt och sinnet började bråka med mig. Men jag är samtidigt rätt så lättad för hennes skull. Då det känns som om detta kan vara en stor hjälp på vägen för henne. Det känns som om hon kan komma att lämna det där stället med ett MYCKET bättre mående och massor av ny styrka ;)

 

Dagen idag. Ja, den har väl inte varit så mycket mer än hemsk. Tråkigt att säga det... Men så är det! Jag tror att jag föll ner i min gamla djupa grop som jag tidigare bodde i. Jag kände att jag nu låg så långt ner jag bara kunde komma. Hade ångest. Kände mig hjälplös. Instängd i mig själv. Jag ville för första gången på länge, svälta. Skada mig själv på bästa sätt. Ja, jag kunde inte se en välmående D.

Ja, ni vet ju inte hur jag tänkte. Vad jag kände och vem jag var, dagen innan jag började skriva på denna bloggen. Vad det var för en mörk och vriden plats som jag så viljestarkt gjorde en U-sväng ifrån. Ni vet inte vad det var för några tankar och beteenden som jag så tvärt bestämde mig för att göra mig av med, dagen innan jag startade upp "Dagen Min"... Men just den gropen, kändes det som om jag hade fallit tillbaka till idag...

 

Jag ville ingenting. Orkade ingenting. Och jag kunde inte bestämma mig för ifall jag ville svälta eller äta tills jag dör. Vilket jag än riktade in mig på, gav mig ångest. Ja, jag fruktade för läkarmötet på Torsdag. Då jag hade ställt in mig på att gå dit. Le och svara så bra jag kan. Och sedan lämna stället med ett intyg i handen och frislagen från vården. Och "Hur skulle DET gå, när jag mådde såhär?"!

 

Jag vet inte om mitt mående berodde på att jag läser mycket om ätstörningar just nu, och därför påminner mig själv, eller om det mer hade med läkarmötet att göra. Kanske är jag bara rädd och orolig(?). På torsdag ska ju trots allt, allt det gamla tas upp på nytt... Kanske föll jag ner i just den gropen, bara därför(?)...

 

Men vilket fall, har dagen varit jobbig. Jag sa ju i mitt kvällsinlägg igår, att idag skulle bli en bra dag, eftersom att det hela tiden går upp och ner, okontrollerbart. Men jag missbedömde lite. Dagen idag, ville "bovarna" ha på sig att göra vad de nu gör inom mig. Men nu till kvällen. Vid sextiden någon gång, lämnade de mig. Jag började le. Fick LUST att le! ORKADE le igen. Jag kände mig fri och glad. Kunde SE igen. Bara sådär helt plötsligt. Det känns som att, det enda jag kan göra när allt är som mörkast, är att släppa allt, ta mig igenom det och vänta. För att, plötsligt vänder det.

 

Idag har jag iallafall spelat lite Bejeweled, lite Zudoku. Jag har läst min kära T:s blogg... Ja, jag har legat i sängen och bara stirrat. Proppat i mig russin i raketfart. Och därpå nötter. Ja-a... Det var nog min dag. Minns inte om jag GJORT något mer! Men nu till kvällen, så jag på tv... och även det sista avsnittet av den första polisen-filmen. ... ...

 

Ja, vi får se vad det blir av det hela :) Lycka till underbara T <3 Och god natt med er <3

 

 

Av D - 7 april 2014 21:39

Ja även en mörk dag kan bli ljus, när man har underbara människor omkring sig. Och jag kan ju säga med högsta säkerhet, att denna bloggen har förändrat mitt liv. Den har förändrat hela mig! Den här bloggen har gjort mig starkare. Den får mig att fortsätta kämpa. Att tänka rätt och att lära känna mig själv. Vem jag är och vart jag vill...

Men viktigast av allt. Den har öppnat upp en helt ny värld för mig. En värld där folk bryr sig och stöttar varandra. En värld där jag får möjhlighet att känna värme och kärlek. Gemenskap och harmoni. Där jag kan känna att jag BETYDER något för någon. Genom denna bloggen, får jag nu kontakt med underbara människor som jag inte visste fanns. Människor som inte är RÄDDA för att stötta någon annan och berömma dennes "beteenden"(kan man kalla det så?)...

Ja, att börja blogga igen och igen och igen, har bara gjort mig gott. Och att till slut finna en blogg som man trivs med att skriva på och som man oftast mår bra av... Det har gjort att jag inte längre är "jag"... Utan jag har blivit ett nyare, starkare jag. Jag har funnit en bloggvän för livet, och hon kan alltid få mig att smälta och känna mig viktig. Duktig och stark. Ja-a... Dagens fråga fick mig att le :) Tack käraste underbaraste T. Du betyder mycket för mig =)

 

Ja. Annars. Vi börjar med natten som var och jobbar oss framåt :)

Jag hade en jättejobbig natt. Svårt att somna och när jag väl somnade, vaknade jag flera gånger. Drömde konstigt och var nära på halvvaken, hela natten(Ja, mig vetligt). Och sedan när jag vaknade på morgonen, hade jag en sådan konstig känsla inombords. Jag kände mig tung och unken. Sliten men inte särskilt trött. Lite smått deppig... Instängd i mig själv...

 

Och inte fick jag något mail från personligt ombud heller, så att jag visste hur jag skulle bära mig åt med den där aktiviteten eller "arbetet" som jag tänkte gå till idag. Jo, jag fick svar klockan ett, men då var det ju försent för att åka. Så lågan slocknade... Och vi får se om jag får lust att ta mig dit imorgon istället. Känner mig ju inte särskilt ljus och klar i sinnet. Men hinner kanske ändras tills imorgon ;) Borde det ju göra! Med tanke på att livet är en berg-och dalbana :P Och nu är jag nere. Då borde jag vara uppe imorgon =P

 

Jag klev iallafall upp. 22åringen och hennes kille var här. Vi pratade lite. Jag slappnade av lite grann, trots att känslan av att vara fången i mig själv, fortsatte i bakgrunden...

 

Sedan satt jag på mitt rum och åt för ätandets skull igen. Eller egentligen för mina känslors skull denna gången. Jag bara proppade i mig russin, utan att smaka på dem. En efter en, i raketens fart. Dumma mig. Att göra så, får mig att inte vilja äta alls. Men jag är stark. Och äta ska jag fortsätta med ;)

 

Ja-a. Mestedelen av dagen, har jag suttit härinne och känt mig pressad. Instängd i mig själv. Och inte vetat vad jag ska göra. Allt har känts fel och jag har bara struntat i det mesta. Men jag kom fram till att tillåta mig själv att må dåligt just idag. För att jag känner på mig att morgondagen kan komma med nya krafter till mig :D Det som går ner, går upp =) Och för mig, i en hisklig fart ;)

 

Jag har iallafall spelat lite på datorn. Skrivit ett par inlägg på min andra blogg. Jag har kontaktat personligt ombud och typ bett henne följa med mig på mötet på Torsdag. Kunde inte komma fram till ett ja eller nej. Så jag tog bara ett beslut. Kan kännas tryggt ändå, att ha ett stöd med sig. För att läkarna kan ju få för sig alla möjliga saker. Och även jag kan hamna lite fel :P

 

Annars har jag läst bloggar. Försökt på mitt allra bästa sätt, stötta min bästaste, närmaste vän, genom hennes längsta och mest krokiga resa...

 

Ja, det kanske var det. Och nu till kvällen, såg vi på den första filmen i "Polisen"serien. Jag vet. Vi såg det sista först och det första sist :P Råkade bara bli så =P Så istället för att karaktärerna blev äldre och äldre, blev de istället yngre och yngre :P

 

Så god natt med er <3 Imorgon vaknar jag upp med ett leende på läpparna och vingar på hjärtat =)

 

 

Av D - 7 april 2014 17:32

Idag är en sådan här dag...

 

 

... Men imorgon blir en bättre dag! :D För att det är ju trots allt så. Det går upp och ner. Ner och upp :) Och jag har ingen lust att peppa mig själv. Idag accepterar vi, och hoppas på morgondagen :)

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Av D - 6 april 2014 22:08

Jag vet inte om jag har något speciellt att dela med mig av idag. Dagen har ju varit som alla andra dagar. En dag i mängden. Men samtidigt en dag som har tagit mig ett steg närmre mitt mål. Så NÅGONTING måste den ju vara värd!

 

Så det blir ett inlägg ändå :) Kanske inte så långt denna gången, då :P ...

 

... Hihi. Ja-a. Så långt blev det =P

Har detta verkligen VARIT en så händelselös dag? Jag vet ju saker som jag har gjort. Men just idag, känns det inte som om lusten att skriva om dem, finns. Då det känns som om det är alldeles för få av dem... Konstig känsla jag har inombords just nu...

 

Jag har iallafall städat idag. Jag gjorde en grovstädning av badrummet här uppe på övervåningen. Toalett, dusch, handfat, golv och väggar. Så nu är det fräscht därinne igen ;) Ja, eller VAR det tidigare idag iallafall :P NU vet man ju inte vad folk har besudlat toan med därinne :P

 

Vi har även lagat (om man nu kan kalla det så) varma mackor idag. Det blev inte lika gott som förra gången, men rätt så ätbart :)

 

Ja-a... Och så har jag suttit härinne på mitt rum. Undrar vart denna dagen tog vägen(?). Jag har typ inte GJORT någonting! Men ändå har dagen bara FLUGIT iväg!

Jag minns iockförsig jag blev väldigt uttråkad en stund tidigare idag. Då jag började proppa i mig pringleschips som jag egentligen inte ens ville ha. Men bara för att ha någonting att göra så :P Och så hände det igen nu på kvällen. Och jag som HATAR att äta för ätandets skull! Så illamående äckligt! Har ju köpt frukt-och nötblandning för den sakens skull... Och så väljer jag pringles! Koko =P ... Nej, godis, snacks och kakor. Bye-bye. Nu räcker det :) Finns ju jättegoda nyttigheter att frossa på ;) Om man nu behöver frossa av uttråkning, rastlöshet, oro eller annat.

 

Ja, men som sagt. Jag har suttit härinne och typ spelat Bejeweled. Läst bloggar. Varit inne på min bästaste bloggväns blogg och kollat lite. Kommenterat lite. Ja-a. Annars VET jag inte vad jag har haft för mig härinne idag!

 

Så varsågoda för detta meningslösa inlägg :P Men imorgon blir det nog bättre. För att då ska jag försöka ta mig in till det där "arbetet"/"aktiviteten" som jag har nämnt tidigare ;) Och så ska jag försöka besluta mig för ifall jag vill att personligt ombud följer med som stöd hos läkaren på Torsdag eller om jag går dit själv...

 

Ja, och sist men inte minst. Vi har sett på film idag, mamma, pappa och jag. Eller ja. Mamma halvsov ju som vanligt :P Men pappa och jag har iallafall tittat =P

 

Och så körde jag diskmaskinen. Och nu ska jag väl gå och lägga mig :) Måndag imorgon. Och snart är det Torsdag. Och innan jag vet ORDET av, har jag praktik och egen lägenhet ;)

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 5 april 2014 23:49

13åringen har sovit HELA dagen idag. Från typ tolvtiden någon gång, och han sover än! Blir väl uppe hela natten sedan, skulle jag tro :P Han hade kompisar här över natten. En av dem satt vaken i allsängen(sängen som står i vårt allrum), när jag kom hem idag. De andra två sov. Och sedan åkte den vakne hem. Då han antagligen hade tråkigt där han satt mellan två sovande kompisar. Sedan vaknade den andre kompisen. 13åringen fortsatte sova. Och medans han fortfarande sov, åkte den andra hem. Trött broder idag :P

 

Jag har precis tagit mig igenom en utmaning som för mig är väldigt tuff. En situation som ger mig ett starkt tryck över bröstet. Ett världans obehag och stelhet i hela kroppen. Vågar knappt andas... Men ändå är det ingen hemsk upplevelse! Inget farligt eller fysiskt smärtsamt... Nej, det borde vara värme och kärlek.

Mamma går bra. Men det är annat med pappa. Båda tillsammans går också bra. Det är ju så det ska vara! ÄLSKAR när de båda är ensamma samtidigt!

 

Mamma och jag kan sitta i varsin tv:soffa, tysta i timtal. Säga någonting då och då. Skratta till. Kommentera tv:n...

Men med pappa är det inte lika enkelt... Idag har jag iallafall tagit mig igenom en HEL film med bara pappa som sällskap! Jag kände mig stel. Ont i bröstet. Osäker. Visste inte hur jag skulle sitta. Ville inte göra ljud ifrån mig...

Men stelheten försvann efter ett tag. Och trycket över bröstet lättade en aning. Men det var fortfarande obehagligt vid filmens slut... SKÖNT ändå att det är över! Och även DEN utmaningen klarade jag! ;) Yeeey meeee!

 

Ja. Annars. Dagen idag...

Jag hade ju bestämt mig redan igår, att jag skulle ta bussen in idag. Men osäkerheten kom och jag började tvivla. Vad skulle jag göra i stan(?). Hur skulle jag få tiden att gå(?) Och vad var det för mening(?)... Men jag kunde inte heller stå ut med att svika mig själv. Att känna att jag ÄN en gång backar och tvingar mig själv att känna mig svag... Och ALLRA helst, tvingar mig själv till ÄNNU en tråkig och meningslös dag!

 

Så klockan 10 slängde jag mig iväg till bussen. Åkte in till stan, som tänkt. Och påbörjade sedan en VÄLDIGT lugn promenad ner till hamnen. Tittade på folket. Kände solen varvas med lite lätt vind och kyla. Vid vindstilla, var vädret underbart och solen brände lite lätt <3

Jag kände mig lite friare än vanligt, men ändå bunden. Som om jag äntligen lyckats med min nagelfil, såga av detta tjocka repet till den grad att det nu bara var en tunn tunn bit kvar att "knäcka". Vilket jag nu BORDE kunna göra, endast med ett litet knyck ;) Osäker på om jag kommer att kunna göra det. Men ändock med en gnutta hopp.

 

Jag gick iallafall ner till hamnen. Där satte jag mig på en bänk en stund. Solade. Njöt. Kollade på förbigående folk och hundar. Sedan fortsatte jag promenadspåret fram... Och upptäckte att de har en HUNDGÅRD(!) här... LYCKA! Jag har nu funnit mitt ställe att hänga på :D Jag bara satt där och kollade på hundarna som sprang och lekte. Skällde och morrade. Viftade vilt på sina svansar. Lyssnade och iakttog ägarnas ignorerade röster. Vänliga som skrikandes. Satt där och funderade över hur JAG hade hanterat hunden istället. Diskuterade med mig själv, vad jag tyckte att de gjorde fel, och vad hundarnas döva öron kunde bero på...

 

Ja, jag njöt. ÄLSKAR hundar! Och jag kan ju bara längta ÄNNU mer efter att få börja praktisera bland hundar! Jobba med hundar. DET är vad jag vill göra! Med säkerhet!

 

Sedan, efter ungefär en halvtimme, fortsatte jag min promenad. Gick in och handlade lite på mataffären och gick sedan till bussarna och åkte hem. Nöjd över vad jag gjort idag...

 

Väl hemma, har jag suttit här vid datorn. Kollat lite hundar på blocket. Sökt lägenheter. Spelat ännu mer Bejeweled =P Läst lite bloggar... Ja, jag minns inte...

 

Och så har vi iallafall sett på film, mamma, pappa och jag. Och därefter diskade jag, för att sedan se en ny film, med pappa :)

 

Och nu blir det sängen. För att klockan är mycket. Och det blir ny dag fortare ifall jag sover ;) Och ju fler nya dagar, desto närmre mitt ack så efterlängtade mål =)

 

God natt med er <3

 

 

Av D - 4 april 2014 22:49

Hmm. Okej, dagen idag...

 

Jag vaknade tidigt imorse. Ja, ungefär klockan... Hihi, jag minns inte :P Så vi går vidare. Jag låg iallafall kvar och drog mig lääänge. Hörde mamma och pappa påbörja frukosten, 19åringen prata från matrummet på nedervåningen. Jag hade om jag ville, chansen att hinna ner innan de gjorde kaffe, så att jag själv kunde få mig en kopp. Men humöret mitt, var inte det bästa. Och jag kände att det inte var någon större mening att kliva upp... För att, till vadå? ...

 

Jag minns inte hur jag mådde annars. Men jag tror att... Nej, jag vet inte. Lite deppig och orolig... Lite förberedande emotionellt inför en tråkig dag, kanske. VILLE så gärna åka bort idag. Hitta på någonting extra kul... Och att veta att det inte skulle bli av, då jag inte har någonstans att åka, någon aktivitet att utföra... Gjorde mig rädd för att få uppleva ännu en tråkig dag...

 

Men till saken nu, D. Det var ju inte det du skulle slösa bort ditt inlägg på idag.

Jag bestämde mig iallafall helt plötsligt, för att börja LE. Låta mina läppar träna lite gymnastik. För att, ler man, blir allt så mycket roligare. Och med tiden, kommer man även att börja känna sig mer nöjd och stolt. Att sätta hakan högt, att stretcha på kinderna, och kanske till och med att DANSA fram när man går... Ja, det höjde bevisligen mitt humör idag! =D Ja, jag kände mig faktiskt gladare, började se mer positivt på livet och för första gången på LÄNGE, började jag VILJA saker! Vilja saker som INTE bara har med praktik eller ett bättre LIV att göra! Jag började drömma om saker, planera och längta efter de saker som jag för länge SEDAN har lagt bakom mig och glömt bort! Mitt i denna kampen om ett bättre liv och mående. För att dessa småsaker är ju också viktiga att minnas =) Sina SMÅ drömmar som piffar upp vardagen. Drömmar ej svåra att uppnå.

 

Ja, idag var det bakning, matlagning och att experimentera med råvaror, som har rört sig i min skalle. Jag bara längtar SÅÅ, tills jag kan flytta till eget och börja utforska livets små glädjeämnen <3

 

Idag har inte varit en dag HELT utan ångest! Det vill jag inte påstå. Men ångesten har varit så LITEN och den har inte stört mitt humör ett DYFT ;) Jag har bara viftat bort den som en fluga, när den närmade sig med lätta smygande steg :)

 

Men jag har inte GJORT mycket idag. Tog en liten promenad i vårsolen och övade på mina leenden. Utforskade dess effekt. Funderade på att ta bussen till stan, men struntade i det, och tillät mig själv att ha en TRÅKIG dag idag. Så tar jag bussen imorgon istället. Jo, jag ska bli mer aktiv. Jag ska göra det BÄSTA av mitt liv, medans jag VÄNTAR på en praktik, en flytt... och ett eget liv ;) Och på måndag tänkte jag testa gå på det där "arbetet"/"aktiviteten" som är frivillig och man får komma och gå som man vill. Ja, det som personligt ombud pratade om. Tänkte se vad det är och se om det kan vara någonting för mig, bara medans praktikplatsen sakterligen närmar sig ;)

 

Annars har jag spelat Zudoku (eller hur det nu stavas). Jag har spelat "Bejeweled". Läst lite bloggar. Tagit farväl av min kära bloggkompis. Kollat djur på blocket. Ja-a. Och så har jag sett på tv en del. Bland annat någon "mastechef" (stavning), "En svensk Talkshow", "Äntligen hemma", och så något program med Babben.

 

Ja-a. Har jag inte glömt någonting, så var detta min dag :) God natt med er<3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Ovido - Quiz & Flashcards