Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg under april 2014

Av D - 18 april 2014 16:22

Det här får bli det sista idag, innan kvällsinlägget. Blir så stressad när inläggen blir för många tätt inpå varandra...

 

Men titta vad fint det kan bli =)

 

Lite random blandade bilder bara =P

 

Nu hörs vi ikväll ;) På riktigt :P

 

 

Av D - 18 april 2014 15:58

 

En av mina favoritbilder <3 10 veckor gammal =)

Av D - 18 april 2014 14:49

 

Kul att leka lite med fotografering och bildredigerare ;P

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Av D - 17 april 2014 22:04

Okej. Nu gör vi en kraftansträngning och försöker minnas den här dagen :P

 

Jag blev väckt av pappa imorse, efter att ha drömt en MASSA konstiga drömmar om både det ena och det andra! Dock minns jag dem inte nu, men ändå. Det var mycket som jag kunde säga "det där drömde jag om inatt", imorse vid frukosten.

 

Jag blev iallafall väckt klockan... Ja, strax innan tio imorse. Klev direkt upp och åt en rostad macka med ost. Diskade och gjorde iordning efter frukosten. Pratade med mamma lite. Funderade på att ändå åka iväg till bästisen. Men bestämde mig för att stanna hemma. Kändes bara stressigt att ge sig iväg, för att sedan ta bussen hem igen på lördag morgon.

 

Sedan fick jag ett mail från försäkringskassan. Min handläggare. De hade fått läkarintyget nu, och hon skulle skicka en kopia till mig, så att även jag fick det. Så det låter ju bra =) Synd bara att jag inte får se det förrän tidigast på tisdag :( Men men. Jag vet iallafall att hon planerar en gemensam kartläggning för mig nu. Som ska göras mellan mig, försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Så. Positivt, positivt ;) Det verkar ju skitbra!

 

Efter den goda nyheten, blev humöret bra. Och jag gick från att sitta och spela Bejeweled och ha tråkigt som vanligt, till att börja kolla upp vilket busskort jag skulle köpa. Komma fram till vilket och bestämma mig för att köpa det ;D

 

Sedan skrev jag ut ett foto på vår härliga familj, från i somras då vi för första gången på BRA länge, träffades allihopa! Ja, det blir ju inte så ofta längre. Nu när de flesta har flyttat hemifrån. Det fotot redigerade jag härom dagen. Gjorde det sådär drömmande "suddigt". Gjorde det i svartvitt istället för färg och satte en passande ram runt det. Blev skitbra! Och idag skrev jag ut det på fotopapper i hög kvalitet. Och blev RIKTIGT nöjd! En fin påskpresent till mamma och pappa ;)

 

Sedan så började jag packa 13åringens och 17åringens påskgodis i sina respektive påskägg, och la 17åringens inne på hennes rum och 13åringens precis utanför hans(för att han var i sitt rum just då). Lutande mot deras påskägg, la jag ett varsitt hemmagjort(med fotoprogram) påskkort. Jättenöjd blev jag även med dem ;) ... Och så var det bara att vänta =)

13åringen blev jätteglad över sin påskpresent =D Sprang fram och sa "O-M-G! Tack!!!", och kramade mig. Såå kärt <3 Och jag kände mig såå glad =)) 17åringen däremot, har varit inne i sitt rum, men inte sagt något. Så kanske har hon undgått att se det(?)... Annars vet jag inte. Lite otrevligt om hon inte ens nämner det sedan... Men jag ger det tid ;) Snart kommer hon springandes med en jättekram ;) Hon som delar ut kramar så fort hon ser en :P

 

Annars. Jag har kollat hundar på blocket. Jag har gjort ett kollage. Då jag kom att tänka på att jag typ aldrig gör kollage utan ram. Och inte heller låter mina foton vara utan ram. Så jag ville testa lite. Se om jag trivdes bättre med att använda mig lite mindre av ramar. Ramar är ju fint. Men en annan bloggerska som jag följer, använder ALDRIG ramar på sina foton på bloggen... och hennes foton är såå fina!

 

Ja, och så har jag läst bloggar idag. Kommenterat på min bloggbästis blogg. Jag har fotat min vattenmelonplanta... ...

 

Ja, var det något mer? Det minns jag inte. Men nu till kvällen, såg vi iallafall på film, mamma, pappa och jag. "Escape Plan" med Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger. En jättebra film, helt klart värd att se! Sylvester Stallone är utbrytarkungen ;P

 

Ja, god natt med er <3

 

 

Av D - 17 april 2014 18:26

Har knåpat ihop ett litet collgage. Ville testa lite ;)

 

By the way så lever den fortfarande. Trots mina lite sådär ogröna fingrar :P Min kära vattenmelonplanta <3

 

Vi hörs ikväll <3

 

 

Av D - 17 april 2014 13:35

Nu ska jag lägga undan min "matvägrarhjärna"! Snart blir det gemensam kartläggning med försäkringskassan och arbetsförmedlingen ;D De har fått intyget nu ;P

 

Vi höres ikväll, kära vänner <3

 

 

Av D - 16 april 2014 18:44

Dagen är som den är. Jag tänker som jag tänker. Känner som jag gör... Så nu får klockan lov att vara halv nio. Dags för mitt kvällsinlägg innan jag lägger mig. Och smilisar hoppar vi idag. Ingen dag för ett smil.

 

Egentligen har det inte varit så hemskt. ÄR inte så hemskt. Men mitt sinne bestämmer sig för att retas med mig och jag orkar bara tillåta det... Och just nu är jag inne i en av mina perioder då jag inte riktigt kan tyda hur jag mår. Vad jag tänker och känner. Jag vet inte om jag ska säga... "Ja, det är jättebra med mig!" eller "Nej usch, jag mår skit just nu...". För att jag VET inte riktigt!

Någonting säger mig att idag har varit en bra dag. Ingenting att gnälla på. Solen har skinit. Jag tog mig iväg till stan och njöt av värmen. Tittade på hundarna som lekte i hagen. Och matte som tränade lydnad och agility med sina hundar. Jo, det måste ju ha varit en bra dag med härliga känslor. Lugn och harmoni... Eller? Jag vet inte. Inte en aning.

 

För att en annan del av mig, känner bara att jag har fått nog. Jag har haft lätt huvudvärk hela dagen. Jag har inte riktigt kunnat njuta av stan på samma sätt som igår. Jag har känt mig ful och konstig. Ensam och uttråkad. Jag har inte haft någon upptäckarglädje som jag hade igår... och jag har inte känt någon anledning att vara hemifrån.

 

Idag gick jag in på fyra olika affärer för att köpa någonting lätt att äta... Men samtliga gånger, gick jag ut igen tomhänt. Ja, jag kunde inte tillåta mig själv att äta NÅGONTING. Ville inte ha i mig en enda SMULA. Inte en enda liten godbit. Nej, idag var näring gift. Ville inte ha NÅGONTING i min kropp, som kunde ge den minsta lilla näring. Ja, för mig har det aldrig varit kalorier eller fett som jag haft svårt med. Inte att jag vill bli smalare eller förbli smal. Utan det är näring som jag vill undvika. Sitter väl kvar sedan jag skulle svälta till döds...

 

Ja, ska väl berätta om dagen idag. Lite mer vad jag har gjort.

Vaknade vid niotiden och gick ner och tryckte i mig en deciliter youghurt med musly... Ja, det var väl bra det! Sedan åkte jag med mamma, pappa och 13åringen, in till stan. Köpte påskgodis och påskägg till 17åringen och 13åringen, som påskpresent. Och promenerade sedan ensam vidare mot nästa affär. Tänkte kolla upp om det fanns några bättre alternativ än min standardaffär till att köpa "mellis" på... Och då började det. Jag kom in i affären utan "ätstörningshjärnan" på mig... Tittade runt lite. Stod och funderade vid småfikat... och så vände det om! Jag kunde inte välja någonting. Gick vidare till de nyttigare sakerna. Men fick direkt reda på att det var ÄNNU mer omöjligt. För att det var ju nyttigt och näringsrikt! ...

 

Ja, och så gick jag runt lite i olika affärer. VILLE köpa någonting. Men ändå inte... Det GICK bara inte! Satte mig en stund på torget i solen och sedan i hamnen. Kanske njöt jag lite grann(?). Kan hända. Men huvudvärken är jag iallafall säker på. Den fanns där!

Ja, som sagt. Jag tittade på hundarna... Ja, det var nog det. Det blev inte så mycket mer idag!

 

Ja, sedan gick jag till busstationen och väntade på bussen. Ville köpa någonting på pressbyrån. Försökte hitta någonting tillräckligt litet... Men något SÅ litet FANNS inte! Så jag gick in och ut därifrån några gånger, innan jag ÅTMINSTONE lyckades ta mig för att köpa ett busskort. Som även DET var en osäkerhet för mig! Då jag inte var säker på att jag skulle orka åka in något mer. Nej, jag tvivlar på det, just idag...

 

Men då hade de inget sånt busskort som jag ville ha. Irriterande. Så jag sket i att köpa något alls. Var ju ändå inte säker på att jag kommer att fortsätta resa. Så kanske lika bra ändå...

 

Väl hemma, mådde jag nog ändå rätt så dåligt. Kände mig nere. Hade ont i huvudet. Trött. Uppgiven. Ville bara sova. Och inget intyg har jag fått hem ännu, heller... Sunkigt.

 

Somnade en stund på sängen. Och gick sedan ner till köket och åt lite mat. En fisk och lite potatismos. Jo, det gjorde nog gott. Men jag gjorde det mer för mammas skull, än för min egen...

 

Nu har jag spelat lite Bejeweled och ska snart se på "Sveriges yngsta mästerkock".

 

Bra eller dålig dag(?). Det vet jag inte. Vet inte vem jag är, just nu...

 

Men nu säger jag god natt. Tidigare än vanligt. Men kanske är jag mer "normal" imorgon :)

(En smilis fick det bli ;) God natt med er <3

 

 

Av D - 15 april 2014 23:22

       

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards