Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 31 mars 2014

Av D - 31 mars 2014 18:27

Äsch... Vi tar och låtsas igen va :P

Ja dagen är jättetråkig, jättelång och alldeles jättehändelselös =P Så jag orkar inte vänta på att dagen ska ta slut innan det blir dags att blogga. Jag menar. Dagen tycks ju aldrig ta slut. Så vi låtsas helt enkelt att klockan är över halv nio ;)

 

Ja, som sagt... Dagen idag har varit såå tråkig. Jag har typ bara säckat, och har nu börjat undra om inte mitt liv nu börjar ta tråkighetspriset. Japp. Guldmedalj var det här :P Men det är iallafall NÅGONTING =D

Nej, men fastän jag VET att jag själv med värsta enkelheten, skulle kunna förändra min situation till det bättre. Tillåta mig själv att känna mig gladare, lyckligare, viktigare och mer hälsosam. Att jag bara med en fingerknäppning, skulle kunna ge mitt liv mer av just "liv". Bara genom att hitta på någonting roligt om dagarna. Någonting som BETYDER någonting för mig...

Ja, även om jag VET att jag KAN det och att det är just MIN uppgift, så känns det som om jag sitter fast med fötterna i stelnad betong. Det vill säga. Det blir med ens OMÖJLIGT att ta sig loss utan de verktyg som jag inte tycks ha. Och samtidigt som jag ser mig själv som en tecknad figur, kämpa för glatta livet för att ta mig framåt, så vet jag MED mig att jag egentligen inte alls kämpar så hårt. Inte på just den fronten att ge min vardag en värdighet iallafall. Nej, för att jag är för hårt fastkilad i betongen för att ens orka försöka. Då jag inte vet hur... Hur tar man sig loss ur denna vardagens fälla?

 

Ja. Så idag har mest, som de flesta andra dagar, bestått utav att vänta. Jag väntar ihärdigt på att nå en praktikplats. Ja, en praktikplats och ett boende. Att äntligen få känna mig vuxen, självständig och ansvarsfull. Att få känna att jag KLARAR dessa saker som hör det vuxna livet till! Lita på mig själv... Vinna andras tillit. Ja-a... Jag är redo att kliva in i det vuxna livet. Ge livet ett värde. En mening... Och bli lycklig...

 

Men jag väntar. Väntar, väntar och väntar. Mycket tanke, men nästan ingen verkstad. Men visst kommer jag framåt alltid ;) Önskar bara att jag orkade springa så mycket fortare än vad jag gör nu...

 

Ja. Min dag idag. Vad har jag gjort denna dag av ingenting?

Jag klev upp klockan halv tio imorse, efter en natt som alla andra. En natt svårt att somna...

... Ja, jag kom på varför jag vaknade klockan halv två igår, förresten! Jag hade ju bara sovit fyra timmar natten innan. Då jag klev upp klockan sju för att ta bussen till ett möte på morgonen. En lättnad att ha luskat ut det :P

 

Ja. Men annars. Jag har suttit vid datorn. Kollat blocket efter hundar, MÅNGA gånger. Och då menar jag MÅNGA! Gud vad jag har tjatat ut blocket! Ja, jag antar att suget och längtan blir extra stor när man sitter hemma och har tråkigt :) Längtar, längtar, längtar.

Jag har skrivit en lista över min framtid. Ja, ungefär hur jag önskar att den skulle se ut. Jag har läst lite bloggar... Och fotat min kära växt. Lekt lite med fotoredigerarprogrammet och blivit positivt överraskad, nu när jag äntligen vågade testa att utmana fotonas gränser lite grann. Jag som ALLTID vill ha alla foton så verklighetstrogna det bara går! Nej, men det var kul.

 

Jag har även tagit mod till mig och planterat om min nyfödda vattenmelonplanta i en stor kruka. Nu är det bara att HOPPAS att den inte går och dör i sitt nya hem! Det vore tråkigt, då jag lyckats så bra hittills!

 

Ja-a... Annars då? Jag tog en promenad, i hopp om att liva upp dagen lite grann. Men det gick inget vidare. Det var kallare än vad jag trodde och jag ville bara raska på, så att jag kom hem någon gång. En kortispromenad... Och sedan... Tråkigheten fortsätter :P Men som sagt var. Jag ska inte klaga. Det är ju JAG och bara JAG som kontrollerar hur min dag ser ut! Hur mitt liv levs.

 

Ja-a... Det var nog det. Minns inte om det hänt någonting mer. Jag har ju bara suttit på min ända och väntat på onsdagen...

 

Så god natt med er <3

 

 

Av D - 31 mars 2014 17:18

Nu har den fått flytta. Hoppas att den tycker om det :) ... Och överlever! Ja, helst :P

 

Av D - 31 mars 2014 15:36

Hihi =P Nu kommer lite fler växter. Jag har lekt lite. Himla kul att experimentera med fotoredigeraren =P

           

Detta är by the way min fortfarande väldigt levande Ficus :P

 

Men igen. Vi höres ikväll. Kanske det blir ett relativt kort inlägg då. Det känns nästan så ;)

 

 

Av D - 31 mars 2014 14:41

Ja-a. Och igen då :P Kommer aldrig att tröttna på att göra dessa "listor". De är roliga att göra, när man bara sitter och tråkar, och vill få tiden att gå ;)


Så. Här kommer den igen. Min framtidsplan. Och att det skulle vara min "närmaste" framtid. Det stämmer nog inte =P Men det är min framtid iallafall =) Med lite plats för det oväntade ;)

    

Vi höres ikväll <3

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards