Livet ur D:s synvinkel

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av D - 20 mars 2014 22:51

Det känns som om inläggen kanske börjar bli lite för långa. Jag var väldigt noga med i början, att nästintill bara stapla upp vad jag gjort under dagen. Men sedan har inläggen bara växt och växt. Jag jag tar in mer och mer information. Går in mer och mer ingående på allting. Mer och mer känslor och inre tankar, har kommit fram...


Ja, jag borde kanske försöka göra dem bara liiite kortare, känns det som. Iallafall så att jag slipper PRESSA min hjärna på information :P Skriva det som faller mig in. Och sedan får det vara bra. 


Vissa inlägg blir säkert jättelånga ändå. Men de behöver ju inte bli sådär onödigt, ointressant jättelånga ;) Att man bara sitter och bombar bloggen, liksom =P Allra helst när hjärnan måste JOBBA för att få fram orden :P


Och med det säger jag god natt... Igen :D


 

Av D - 20 mars 2014 21:27

Jag sitter här och stirrar på min elektroniska skärm. Stirrar och stirrar. Utan att riktigt tänka, sitter jag här och desperat försöker komma på någonting att göra. Hjärnan känns som tuggummi, och någonting att göra, kan jag inte komma på...

 

Kanske är min dag slut nu(?). Kanske är det bara så att det är dags för mig att gå och lägga mig. För att vad ska jag göra annars, liksom? Tv:n känns inte särskilt lockande. Att kolla hundar på blocket... Nej, det har jag inte haft lust med alls idag. Tittade in en gång igår och en gång idag... Men backade ut lika fort igen. Det där jättelika suget som jag kände för några dagar sedan, har nu plötsligt lämnat mig. Orkar inte kolla alla dessa annonser. Spara de intressanta och allteftersom de blir sålda eller borttagna, plocka bort dem igen.

 

Jag har inte heller känt någon dragningskraft mot att föra in några siffror i sina diagram... Bloggarna har jag bara skummat igenom, typ... Och ja. Egentligen har jag inte haft lust med mycket. Allt där jag behöver tänka, lägga ner tid... Ja, engagera mig, har liksom inte bryts (heter det så?) om...

 

Så vad har jag gjort idag då? Jo, efter en natt med mycket funderingar och kanstateranden. Mycket pepp och övertalningar till mig själv, för att få må bättre... Efter en natt då jag ÄNTLIGEN kände att jag hade löst min inre konflikt och kunde slappna av... men ÄNDÅ inte tycktes kunna sluta tänka... Ja, efter den natten, vaknade jag imorse efter att ha drömt jättekonstigt. Minns inte vad det var, nu. Men jag minns att min gymnasielärare var med i drömmen, och skolan som jag befann mig på, var en annan variant av min gamla gymnasieskola. Mer minns jag inte. Tyvärr.

 

Men jag vaknade iallafall, redo för arbetsförmedlingen. Klädde på mig, åt frukost och gjorde mig iordning. Sedan gick jag på mitt lugna lilla vis, stressande :P ner mot bussen. Ja, trots att jag går en halvtimme innan bussen ska gå, en promenad som tar tio minuter, så känner jag ALLTID att jag måste stressa :P Konstigt det där. Men NÄR jag än går, "kommer jag försent" om jag inte går i rask takt =P

 

När jag kom in till stan, var jag bara TVUNGEN att gå på toaletten. Ja, nöden kallade. Så jag knallade ner till biblioteket, för att sedan gå åt det tvärtomma (finns det säkerligen inget ord som heter :P Men nu finns det det =P) hållet, för att komma till arbetsförmedlingen. Lagom där är jag en halvtimme för tidigt. Hade inget annat att göra. Så skit samma, liksom. Kunde väl sitta där, likväl som på en bänk i stan ;)

 

Ja. Mötet då. Ointressant jag kände mig nu :P Ja. Mötet är väl inte så mycket intressantare. Jag kan väl säga att mina känslor när jag väl satt där, var tomhet. Hade inget att säga, och när han inte pratade, var det knäpptyst i säkert fem minuter. Man skulle kunnat höra en knappnål falla. Jobbig tystnad, där det enda som hördes, var "gubbens" tunga andning och tangenternas långsamma "tackande". Ja, han skrev lååångsamt. Snacka otålig :P

 

Jag kände mig även lite smått förvirrad och trög i skallen. Visste inte riktigt vad jag ville... Vad jag ville få ut av vårt möte. Hur jag ville ha det... Vad jag hade för förhoppningar och förväntningar. Frågorna han ställde, knöt sig i skallen på mig, och jag visste inte om jag skulle säga ja eller nej.

Jag kan tänka mig att jag blev lite stressad också. Helt plötsligt var jag där jag hade väntat på i flera månader. Ett steg närmare ett arbete... Klart man blev ställd! ... Ja, jag vet inte. Det var dags. Och en massa frågetecken kom upp efter mötet, om hur jag egentligen hade tänkt mig. På vilket sätt skulle allt skötas och vad är jag beredd att göra för att få denna praktikplats(?). Vad var det nu jag hade för tanke med min praktikplats?

 

Fast egentligen när jag tänker efter, så kom aldrig de där frågentecknena upp i tanke. Utan de var känslomässigt. Hjärnan själv verkade ha låst sig helt, under detta möte. Vet inte vart den tog vägen. Men den ville inte hjälpa mig att reda ut situationen idag, iallafall. För att. Där satt jag, och svarade vad jag TRODDE att jag bestämt mig för innan. Men utan att egentligen vara säker på någonting... Och hjärnan låg och sov :P Lugnt och tyst därinne =P Och efteråt kändes allt fel... 

 

Men det löser sig nog. För att trots att jag kanske har svarat på ett sätt som jag egentligen inte hade tänkt göra, går det ju att ändra på de svaren. Saker som jag sa nej till idag, för att jag trodde att det var vad jag ville, kan jag ju säga ja till, nästa gång de frågar. Jag menar. Jag hinner ju. Jag ska ju eventuellt få prata med en arbetspsykolog. Så jag hamnar nog på en praktikplats tids nog ;)

 

Annars känns det svårt. Att söka praktikplats själv, är ett stort hinder för mig. Vad ska man säga? Och vad är det jag egentligen VILL med min praktikplats? Vart vill jag vara? Och skulle jag klara av att gå dit sedan? Vem skulle jag höra av mig till, om det skulle hända att mitt sinne vänder upp och ner på tillvaron igen, mittuppi en praktikperiod? Det vore bara så mycket skönare att bli tilldelad en :)

 

Ja, nog om det. Måste bara säga att guuud vad min hjärna krånglar just nu! Det är helt otroligt! Den är allmänt seg och att skriva detta inlägget, känns som att försöka dra dragkamp med tangentbordet :P Nej, men ärligt. Det går trögt. Och jag får inte fram ett ord. Hur ska jag formulera mig? Vad ska jag skriva? ... Ja-a. Ovanligt svårt, för någon som brukar låta orden TRILLA ut i fingrarna på henne! Hoppas det är bättre imorgon. Sega hjärna =P

 

Ja, så ursäkta för detta inlägget. En ofokuserad hjärna till bloggtorka idag, kanske :P Men kanske låter det bättre i era öron när ni läser det :)

 

Annars har jag inte gjort mycket. Sett på tv, ätit kladdkaka med grädde, kommenterat lite med min kära bloggvän, och pratat i telefon med min Xsambo. Då jag var "upprörd". Hade lite ångest för att... Äsch. Vi går inte in på det, förresten. Men jag har iallafall lärt mig att ALLTID titta i kuvertet en extra gång innan jag slänger det. Om det är något kort man fått eller så ;) För att, annars kan man råka slänga betydelsefulla saker :P

 

Långt trögt och onödigt utdraget inlägg. Men god natt med er <3

 

 

Detta är jag...

Glöm inte att du kan ställa frågor till mig, skriva en snutt i gästboken, och gilla eller följa bloggen :)

  

Vad vill du veta? :)

20 besvarade frågor

Dela med dig :)

RSS

Viktkampen

           

Kan ni lösa denna?

Dagens gåta

Dagens Citat!

Dagens citat

Länkar

 

Jag tipsar

Starkt filmtips till den känslosamma =)


Kalender & klocka

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Mina senaste tankar

       

Checklista

 0% uppnått

 

    

Det jag skriver om...

 

         

Allt jag skrivit :)

Vad söker du?

Besökare hittills

 


Skapa flashcards